hoeveel spenderen jullie gemiddeld aan doopsuiker/bedankjes

• hoeveel spenderen jullie gemiddeld aan doopsuiker/bedankjes

Dag Dames,

Ik vroeg me af hoeveel jullie gemiddeld gespendeert hebben aan jullie doopsuiker bij de geboorte en/of bedankjes voor doop of babyborrel. hebben jullie hier opnieuw iets voor gedaan of hebben jullie 1 maal geinvesteerd in doopsuiker en niets meer extra bij bv de babyborrel ofzo?

Wat was voor jullie belangrijk? thema, kleuren, variatie?

Alvast bedankt,
  • Ik zal binnen 2 maand kunnen zeggen wat het mij allemaal kost.
    Ik heb een thema en weet wat ik wil. Daarvan zoek ik internet af naar de beste prijs.
    Ik wijk niet meer af van mijn gedacht eens ik weet wat ik wil 😃😄.
    Prijs bereken ik achteraf maar ik heb niet de duurste smaak (geen leder doosjes ofzo ).
    Voor mij is het belangrijk dat het geen mikmak word van vanalles ( geen 10 soorten).
    Het moet echt een mooi geheel vormen. Ik vul,knoop, plak, strik zelf en wil dat het er uitziet alsof ik het gekocht heb .
    Ik verwacht weinig bezoek voor de babyborrel geweest is, dus voorzie niks extra maar wel voldoende. Wat niet op is, eet ik zelf op 😃😄.
  • thanks,
    nog dames die hun idee willen delen?
  • Wij hebben ongeveer 150 euro uitgegeven voor kaartjes en doopsuiker. Vonden dat echt niet prioriteit om daar heel veel geld aan te geven.

Onze kaartjes hebben we via een drukker laten drukken. 60 kaartjes voor 60 euro. En oké, ik moest er de dag na de geboorte de datum zelf opschrijven. Gewicht en lengte hadden we met een leuk gedichtje gezegd dat ze dat zelf moesten komen ontdekken wink.gif

Suikerbonen hadden we die van de colruyt, die zijn nu volgens mij terug uit het assortiment. En doosjes had ik gewoon bij AVA gehaald en zelf vanalles versierd.

Moet er wel bij zeggen dat wij een mooie rieten boot hadden gekregen van iemand. Dat gaf een mooi effect met de doosjes die we hadden.

En ik ben nog altijd blij dat we er niet veel aan hebben uitgegeven.

En we hadden wel het voordeel dat we maar een 60-tal doosjes nodig hadden wink.gif
  • Deze keer hebben we online een kaartje gekozen, layout laten aanpassen naar onze wensen en in hetzelfde thema naamstickers en doosjes besteld. Glazen potjes hebben we elders aangekocht en hierop gaan dan dezelfde naamstickers. Dan nog wat lintjes enz... Alles wordt gevuld met doopsuiker (van Parys). Doen we allemaal zelf.

Uit voorzorg nog verpakkingspapier bijbesteld met hetzelfde thema, voor moest ik niet voldoende doopsuiker hebben naargelang het aantal mensen die naar de babyborrel komen (kan ik nog gebruiken als wikkel voor chocoladereep, mentor, bellenblaas, etc). Voorlopig 30 doosjes en 30 glazen potjes gevuld met suikerbonen. Bij ons zoontje hadden we wel wat meer, maar bij een eerste kindje is de interesse ook wat groter... Nu dus wat terughoudender. Hadden toen ook veel snoepzakjes over, dus deze keer enkel suikerbonen. Blijkbaar toch populairder!

Enveloppes hebben we reeds ontvangen, dus bij de geboorte nog lengte en gewicht doorgeven, zodat we de kaartjes daags nadien ontvangen.
    (100 kaartjes, waarvan de helft met babyborreluitnodiging.)

Kostprijs drukwerk, stickers, enz... €280. Glazen potjes €24. Doopsuiker 4 dozen, prijs ontglipt me! Dus laten we zeggen tussen de €300-€350 euro zoiets!

Nog aanvulling: ik heb graag wat variatie in de doopsuiker, maar wel met een duidelijk thema als rode draad, zodat het toch als een geheel overkomt. Dus het kaartje is heel uitgesproken en dat komt terug in bijvoorbeeld het doosje of naamstickers. Was bij ons eerste kindje ook zo. Presentatiemeubel had mijn vriend zelf gemaakt, maar deze keer gaan we een oud vintage koffertje gebruiken. Past wel bij het thema! Ik zoek alles echt zelf uit, rijd er ook voor rond om ideeën op te doen en stel dan alles zelf samen. Aangepast door Sara21 op 22/05/2017 21:24
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld