Gecontroleerd laten huilen of erbij blijven

• Vannacht een iets mindere nacht gehad.. om 5 uur begon hij en ging door tot half 7.. sliep erna wel tot 8 uur. Ik merk dat de tijd dat hij begint met huilen steeds later wordt. Dus ik hoop dat hij dalijk netjes de klok rond slaapt... Ik zal volgende week weer een update geven. Dankjewel voor jullie steun dames!
  • Ooooohhh vreselijk hè.
    Ik kon er zo slecht tegen...

Maar je bent super bezig!!
    Kom vast helemaal goed.
    Vergeleken met je eerste post slaapt hij al veel meer dus nog eeeeeeven volhouden.
  • Mij lijkt het toch al veel beter te gaan dan in het begin! Jullie zijn goed bezig, nu volhouden! thumbup.gif
  • fijn om lezen dat het de goede richting uit gaat

misschien nog een kleine extra opmerking: als hij na zo'n nachtje niet willen slapen overdag een extra dut wil doen: niet op ingaan
  • Ik weet niet meer wie het vroeg, maar onze peuter slaapt inderdaad met de deur dicht. Toen hij wat jonger was met de deur open, maar we merkten dat hij veel onrustiger was met licht aan (en op de gang moet een klein lichtje aan voor de andere kinderen). Hij wil eigenlijk echt duisternis. Bovendien is dat makkelijker met de andere kinderen die zich dan niet muisstil moeten houden de hele tijd. Mijn oudste heeft dat overigens ook, mijn man ook. Ik en mijn middelste willen graag wat licht.
  • Zijn er dan zoveel kinderen die met de deur open slapen?
    Onze kinderen hebben altijd, vanaf de eerste dag thuis, met de deur dicht geslapen. Wel met een babyfoon natuurlijk, dus we hoorden hen direct wanneer er iets was. In hun kamer staat wel een waaklampje, dus het is er niet volledig donker.
    Ikzelf sliep als kind ook altijd met de deur dicht.
    't Is maar wat je je kind gewoon maakt zeker?
  • Hier wordt met de deuren open geslapen zowel de onze als die van de kinderkamer. Ik voel me dan geruster en de kinderen slapen vast dus die worden niet wakker van wat geluiden op de gang.
    't Is inderdaad maar wat je gewoon bent. Toen ik klein was werd er ook met de deuren open geslapen.
  • Klopt hij slaapt al stukken beter dan eerst. Gisteren een pittig nachtje gehad van 1,5 uur huilen. Maar vannacht een wonder nacht gehad! 2 minuten gehuild en sliep weer verder tot kwart over 7! Ik wist niet wat me overkwam. Het begint zijn vruchten af te werpen. Volgendeweek gaat hij even 2 dagen naar opa en oma. Kunnen wij even bijslapen...
    Onze kleine man slaapt met de deur dicht. Heb ik vanaf dag 1 gedaan. Vind dat niks als er ergens een deur open staat en ik op m'n tenen moet lopen.. alhoewel hij overdag door een complete verbouwing heen slaapt... in de nacht is het allemaal een ander verhaal dan moet ik onwijs stil doen als ik naar de wc moet...
    Deze mama ziet licht aan het einde van de tunnel.
  • Het lijkt erop dat hij stilaan zelfs niet meer bij oma en opa moet gaan slapen om jullie te laten bijslapen wink.gif
  • Hoe gaat het ondertussen, Mama_J?
  • Ik zou persoonlijk dat bijslapen uitstellen smile.gif
    Iedere verandering in aanpak kan nu voor een terugval zorgen volgens mij.
    Effe tanden bijten.
  • Het gaat de goede kant op. 2 dagen geleden voor het eerst de nacht door geslapen. Afgelopen nacht 1 keer wakker geweest maar sliep weer na een aantal minuten. We merken alleen dat hij erg vroeg wakker is... rond 6 uur. Maar hij is dan niet uitgeslapen en is dan behoorlijk lastig totdat hij weer naar bed gaat een uurtje later.. en dan slaapt hij nog 2 uur. Ook het gecontroleerd huilen geprobeerd maar dat houdt hij dan zo lang vol totdat onze wekker gaat om kwart over 7... iemand tips?
  • Ik zou voorlopig nog niet te veel doen. Jullie zijn nog niet zo lang bezig, hij moet zijn ritme nog vinden. En binnen twee weken verandert het uur, dus als hij nu om 6 uur wakker is, is dat binnen 2 weken om 7 uur.
    Om hoe laat gaat hij slapen? Het enige dat je eventueel kan doen, is hem stilletjes aan vroeger en vroeger in bed te leggen. Niet ineens een uur vroeger, want dan gaat hij waarschijnlijk niet slapen, maar per 10 minuutjes werken of zo. Als hij nu gaat slapen om 20 uur, leg je hem er vanavond in om 19.50 uur, dat doe je een dag of twee en dan ga je naar 19.40 uur, weer een paar dagen, enz. Zo ligt hij tegen dat het uur verandert om 19 uur in bed. Na de uursverandering is dat terug 20 uur, maar dan staat hij ook een uur later op tov voordien, dus het totaal aantal uren blijft dan hetzelfde en is een uur meer dan nu.

Ik vind het trouwens wel raar dat hij na een uur al terug gaat slapen 's morgens. Is dat altijd zo geweest? In de tijd dat onze kinderen 2 dutjes deden, stonden ze om 6 uur à 6.30 uur op en gingen ze terug slapen rond 9.30 uur à 10 uur. Maar misschien is dat bij jullie het gevolg van die slechte nachten en verandert dat binnenkort vanzelf wanneer hij zijn ritme gevonden heeft en bijgeslapen is.
  • Hij gaat elke dag tussen 18:30 en 19:00 naar bed. Later trekt hij ook echt niet.
    Zo vroeg weer een dutje doen is niet gebruikelijk. Daaraan merk ik dat hij helemaal niet is uitgeslapen. Normaal is hij in de ochtend 2 max 3 uurtjes wakker vooraleer hij een dutje gaat doen.
    Misschien moet ik het inderdaad even op zijn beloop laten. De nachten gaan in elk geval stukken beter. Vannacht ook 1 keertje gehuild maar was maar eventjes.. vanochtend om 6 uur wilde hij niet meer slapen in bed maar viel vervolgens op de bank in slaap tot 8 uur! Manlief was met hem opgestaan anders had ik dat niet toe gelaten... is niet de bedoeling uit bed te gaan en onder verder te slapen..
    Ik ben in elk geval ontzettend blij dat het steeds beter gaat. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker om vol te houden.
  • Sien

Wij zijn op 18 maand met zo een slaapwekker begonnen voor onze dochter. Je hebt die in verschillende uitvoeringen, maar die van ons is met een konijn dat slaapt of wakker is en een lampje met een zon of een maan. Zo wist mijn dochter wanneer ze wakker werd of het al tijd was om op te staan of niet. Werkt hier super goed.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld