energieadviseur

• energieadviseur

Hey iedereen
    Ik krijg enorm veel mails en telefoontjes ivm energie (overschakelen , vergelijken..)
    Nu kwam er gisteren zo iemand aan de deur en vond het wel intressant ja (wie wil nu niet minder betalen) ik heb uitdrukkelijk gevraagd "het is toch geen contract als ik teken!?" "Nee" verzekerde hij mij "ze gaan je nog bellen ter bevestiging enz dit is gewoon de aanvraag kijken of dat kan"
    Nu hoor je mij al komen … is dit echt zo ik heb toch een handtekening gezet.
    Ben echt zo aan het twijfelen nu.
  • Waarom moest je persé iets tekenen? Als je nog maar zegt dat het je mss wel eens iets zou kunnen interesseren, zijn ze al daar met info en bestoken ze je met mails en telefoons ...
    Heb je een kopie van wat je getekend hebt? Was het gewoon toestemming om een prijsberekening te maken? Hoewel je daar toch geen toestemming voor moet geven vermoed ik?
  • Als je ook maar iets getekend hebt, hang je er aan.
    Ik dacht dat dat nu ondertussen toch wel algemeen geweten was dat je nooit mag ingaan op die energieleveranciers die aan de deur komen? Er stond deze week zelfs nog een heel artikel over in de krant, dat al die deur aan deur verkopers je dik in het zak zetten.
    Als je van energieleverancier wil veranderen, moet je dat altijd via de geijkte sites doen.
  • Ik denk dat je genaaid bent en je er nu gewoon aan vast zit. Ik heb dat eens gehad met het goede doel "kinderdorpen". Kwamen toen ook aan de deur en wilde een eenmalige donatie doen. Intussen zat ik er aan vast en werd er iedere maand een bedrag van m'n rekening gehouden. Mij hadden ze niet, goed doel of niet ik liet het gewoon storneren. Eenmalig donatie is eenmalig donatie.

Maar goed voor jij is het een ander verhaal want jij hebt bij een endrgieadviseur iets getekend. Waarschijnlijk zit jij er nu ook een jaar aan vast.
  • Mijn man heeft dat in zijn heel jonge jaren nog gedaan. 1 van zijn eerste jobs..
    Hij heeft dat welgeteld half jaar gedaan.
    Verdiende volgens hem heel goed, maar enige wat je doet is eigenlijk mensen int zak zetten.
    Je moet gewoon goed verkopen en mensen laten tekenen, ook al willen ze dat eigenlijk niet.
    Omdat hij vooral zag hoe oudere mensen er de dupe van waren, kon hij die job niet meer.

Niet slim van jou, maar ik woon samen met een verkoopstalent (zit nu in de autosector) en weet dat sommige geboren verkopers zijn. Als ze dan aanbellen op een zwak moment, hang je eraan. Mijn man is ook dat type, dat krijgt alles verkocht..
    Die deur een deur verkoop zou eigenlijk al lang niet meer mogen gebeuren!! Laat staan dat ze je meteen laten tekenen.

Of je iets kan doen?? stuur es email naar testaankoop?? Mss kunnen zij jou verder helpen??
    En voor de rest kan je enkel hopen dat je ook effectief voordeel gedaan hebt? Mss komt het toch nog ergens goed, ook al is de manier waarop verre van hoe je het doet.
  • Ik denk dat je twee weken bedenktijd hebt. Is ook zo met de groepsfase koop. Best even bellen en opzoeken
  • Tja ik vrees er wat voor.

Ik laat mij nooit vangen door zo verkooppraatjes.
    Ik ben de ideale persoon om ook geboren verkopers de deur te wijzen 😂😊.
  • Lees hier eens op:
    www.energieleveranciers.be/ene…

Je hebt sowieso bedenktijd. Online vind je een formulier dat je aangetekend kan versturen.
    Er was onlangs nog een artikel in de krant over hoe de deur-deur verkopers goochelen met statistieken, je bent sowieso duurder af. (Verbruik wordt systematisch (bewust) lager ingeschat, vaste kosten worden verzwegen enz)
    Direct actie ondernemen dus. Beste kan je zelf de test doen via de website VREG. Vervolgens eens bellen met de leverancier. Aan telefoon zijn er toevallig nog altijd betere promoties dan online. Vraag wel uitdrukkelijk om je eerst een voorstel te sturen en bevestig niks. (In principe kan er aan telefoon geen contract worden afgesloten)

Succes.
  • Net omdat deur-aan-deur verkopen zo wat louche kunnen zijn, heb je altijd 14dagen bedenktijd. Als je het gevoel hebt een contract getekend te hebben dat je eigenlijk niet wou, moet je meteen reageren, vooral niet blijven verder twijfelen want dan telt het.
    Je doet dit best aangetekend, dan heb je bewijs dat het binnen de 14 dagen is.
    Op de site van de overheid vind je ook wat voorbeeldbrieven die je op weg kunnen helpen.
    https:// economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/uw-rechten-afdwingen/uw-aankopen/een-aankoop-annuleren/wanneer-hebt-u-een-wettelijk/een-aankoop-buiten-de
    Ik heb na de // wat spaties gezet om de link hier te kunnen zetten.
    Die hebben ook een telefonische hulplijn waar je nog terecht kan.
    Veel succes ermee
  • klopt wat ze zeggen van de 14 dagen bedenktijd...
    Tijdig reageren dus en laten weten dat je er niets van wil.
  • Dank je wel voor de reacties allemaal ik heb een heel fijn telefoongesprek gehad met de klantendienst van de betreffende leverancier die hebben alles deze voormiddag geannuleerd en netjes per mail mij doorgestuurd dat ik bevestiging en bewijs heb.
    De naam van de adviseur is ook gevraagd en er is melding gemaakt binnen hun dienst want heeft dingen gezegd die niet kloppen waardoor ik ook een handtekening heb gezet.
    Doe ik dus nooit meer !!!!
    Lesje geleerd hier !
    Gelukkig geen gevolgen voor mij maar inderdaad heb je dit voor binnen 14 dagen zeker eens bellen en brengen ze alles in orde !
  • direct 'moeten' tekenen is nooit goed.
    hier ook eens me laten vangen jaren terug.
    had net mijn eigen bedrijfje opgericht, en er kwam vlotte vrouw langs die me blijkbaar nog kende van school. Mij zei haar naam niks meer, maar zij deed heel familiair over vroeger en zo, dus op den duur begon ik te geloven dat ik haar nog moest gekend hebben.

was soort back-up bedrijf online (was toen nog heel het begin dat zo een dingen op de markt kwamen, ik nam toen nog backups op CD-Roms).

Als ik direct een contract van 2 jaar tekende, kreeg ik gratis laptop. Die dingen waren toen ook nog veel duurder dan ze nu waren, dus ik smolt al beetje voor het aanbod. Toen ik zei dat ik erover eens wilde praten met mijn man en paar dagen later contact opnemen, zou ik wel nog de 'scherpe prijzen' krijgen, maar niet meer de laptop. Dus ja... handtekening gezet.
    Alles bleek wel te kloppen, maar toen ik elders informeerde naar prijzen van zo'n online backup bleek ik dus wel heel duur contract te hebben.
    Ik heb laptop gekregen, ze hebben 2 jaar netjes iedere nacht alles gebackupt, maar had ik eerst geinformeerd kon ik veel goedkoper contract gevonden hebben. Maar dat risico wou ze niet nemen door me direct te laten tekenen natuurlijk.

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, maar ik ook niet hoor! haha.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld