Dilemma, kan niet kiezen tussen twee jobs

• Dilemma, kan niet kiezen tussen twee jobs

Hallo allemaal,

ik zit een beetje vast, momenteel werk ik op een schoolsecretariaat (basisschool) waar ik volledig thuis ben, super collega's, super directie.

Maar op de vdab site heb ik dezelfde job gevonden op 10 min van thuis, weliswaar secundaire afdeling. Waar mijn kinderen in de basisschool naartoe gaan.

Nu ik weet het, niemand kan in mijn plaats kiezen, maar toch heb ik wat raad nodig. Het is zo moeilijk. Ik wil mijn collega's ook niet kwetsen.

alvast bedankt smile.gif

Yara
  • Mmm, dan zou ik toch durven solliciteren voor die job op 10min van he thuis.
  • 1) Hoe lang moet je nu rijden? Als dat niet veel meer is, zou ik de moeite niet doen, anders misschien wel.
    2) Als ik het goed begrijp, heb je gewoon een vacature gezien nu, maar heb je de job helemaal nog niet? Je kan altijd solliciteren, maar dat wil nog niet zeggen dat je de job zal krijgen, dus misschien eerst even afwachten hoe het loopt?
  • Idd mss best eerst nakijken of je wel kans maakt op de job..

en dan ga je moeten afwegen..
    een goeie job, waar alles blijkbaar vlot loopt, werk én collega's opgeven omdat het op 10 min van huis is??

Ik heb een job opgegeven 4 min van huis, voor een job op een 25 min rijden.. liever wat verder rijden en werken waar ik me super voel.. dan op 10 min elke dag er te staan of thuis te zijn, maar wel niet zo leuke job of omgeving.
    Dat is een gok die je gaat moeten wagen.
  • ken je mensen die daar al werken? Als ouder heb je niet altijd een juist beeld van de sfeer tussen de collega's.
  • Goh, je kan altijd proberen solliciteren. Misschien kom je om gelijk welke reden niet in aanmerking voor de job.
    Als je wel in aanmerking komt en je zou mogen beginnen, dan moet je een afweging maken.
    Op je huidige job loopt blijkbaar alles op wieltjes, is de combinatie met je privé even goed, of zou die eigenlijk beter kunnen? En zou die dan effectief beter zijn met de andere job?
    Werksfeer is zeer belangrijk. Ik werk momenteel op wandelafstand van huis. Werk en school van de dochter is ook met de fiets te doen. Maar de sfeer is rampzalig, ik heb het lang over me heen laten gaan. Mede doordat ik met andere belangrijkere aspecten in mijn leven bezig was. Maar nu is de maat vol. Ik ben op zoek naar ander werk. Ben bereid om veel verder van huis te werken en zelfs terug mijn woensdagmiddag op te offeren. Gewoon omdat ik het geen dag langer volhoud dan noodzakelijk op mijn huidig werk.
    Wat ik probeer te zeggen, ik zou liever wat verder rijden met een goede werksfeer, dan dicht bij huis te werken waar je jezelf wel letterlijk elke dag naar je werk moet slepen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld