buren

• buren

pffft, er is iets wat me meer en meer stoort. Mijn man is een zeer grote klusser. We heeft een heel ingericht 'kot' waar hij vanalles zelf kan maken en herstellen. Heeft ook veel machines en gereedschap. Dat is echt zijn hobby. Alles is heel netjes, zijn gereedschap tot in de puntjes onderhouden.
    Dan hebben we 2 buren (links en rechts) die dus blijkbaar niks hebben of kunnen. Het begon met eens een band van kruiwagen opblazen, eens een tang gebruiken, enz... Geen probleem mee. Voor buren doe je dat met plezier. Dan vragen ze hun schuld, en dan vraag je daar niks voor omdat het vriendelijke mensen zijn, en je buren, en je wil die mensen met plezier helpen.
    Maar door de jaren is het beetje bij beetje steeds erger geworden. Ze komen constant vanalles vragen, ook zelfs spullen van mijn huishouden. De stofzuiger, de blikopener, een dweil, de nietjesmachine, enz... Vroeger brachten ze het ook altijd direct terug, dan werd het zo de dag later, of de zaterdag, maar nu moet ik het vaak zelf gaan terugvragen. Mijn stofzuiger eens helemaal verstopt teruggekregen, de hegschaar helemaal bot teruggekregen, enz...
    Hun schuld vragen ze al niet meer, maar steeds: 'als we ooit iets kunnen doen, je moet maar roepen hé'.
    Maar probleem is: ik heb nog nooit iets moeten vragen.
    Mijn man begint zich ook flink te ergeren. Hij is zo zorgzaam voor zijn gereedschap. Vorige week kwam linkerbuur de boormachine lenen, toen ze hem terugbrachten waren het de kinderen die het aan onze kinderen hebben gegeven. Toen mijn man 's avonds wilde wegleggen zag hij dat boor zelf helemaal bot was, en dat de electr. kabel een beschadiging had.
    pffft... hoe moeten we dit aanpakken?? We willen echt geen ruzie met die mensen, en heb er geen probleem mee dat ze af en toe iets gebruiken/lenen (daarvoor zijn we buren), maar soms zijn er 3-4 dingen die bij hun liggen ipv bij ons thuis.
  • Niets durven zeggen: zij zijn wel niet beschaamd jullie materiaal zo terug te geven.

Als je nog eens iets beschadigd terugkrijg moet je er iets van zeggen hoor!

Ik heb dat ook moeten leren, was vroeger ook te braaf
  • Hoi,

Mijn man leende vroeger ook veel aan alles en iedereen, en het kwam 9 van de 10 keer ook beschadigd of helemaal kapot terug, verwarmingstoestel warmde niet meer, kettingzaag bot, schuurmachine kapot,...... als we zelfs iets leende tijdens de verbouwing en het ging stuk dan kochten we het nieuw en gaven dat nieuwe dan terug. Vaak moesten we ook ons materiaal terug vragen als we het zelf wilde gebruiken en moesten er dan soms ook nog dagen op wachten. Dat is nu voorbij we lenen NIETS meer uit, als iemand iets vraagt dan kunnen we op dat moment zelf niet missen en na een paar keer bot te hebben gevangen geven ze meestal op.
    Succes
  • Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat jullie de vorige keer de spullen kapot hebben terug gekregen en dat jullie pas opnieuw uitlenen
    wanneer er echt voor gezorgd wordt. En als ze dit erg vinden, lijkt me dat hun probleem te zijn. Respect mag van twee kanten
    komen he.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld