Borstvoeding in Sportoase

• Borstvoeding in Sportoase

waar blijft in hemelsnaam het topic over de borstvoedende moeder in de Sportoase?? Het is hier dus echt super saai geworden tegenover vroeger:)

Ik zal starten: Groot gelijk, Sportoase!! Als iemand het nodig vindt om in een badpak/ bikini gekleed borstvoeding te geven IN het water van een zwembad, dan mag je ingrijpen vind ik. Ik ben keihard voor BV, maar op die manier lok je echt een confrontatie uit. Er zijn zo veel manieren , in een zwembad hoort niet bij de "normale" manieren, wat mij betreft.

• Ik heb nog niet veel reacties gezien, die de vrouw gelijk geven.
    Voeden doe je niet in het water.
    Voor mij geen discussie mogelijk.
  • Borstvoeding moet overal kunnen.
    Ik heb in de kerk ook al bv gegeven. Zoontje was 3 dagen oud en dochter deed haar eerste communie.

ik lees dan bijvoorbeeld dat het niet gezond kan zijn voor de baby.. maar die baby zat wel net in dat zelfde water.. net alsof het niet 1 druppel water zal binnen hebben.
    Als het zo ongezond is, dan zouden ze een leeftijd moeten zetten wanneer je wel met een baby in zwembad water mag.

In alle eerlijkheid, mensen zijn tegenwoordig nogal snel met hun oordeel, als het gaat over 'vreemdelingen'.. wat ik zag vooral reacties in die aard hoor, toen bleek dat het niet over een blanke, vlaamse blonde vrouw ging.

Gaan ze in boerkini,.. schande!
    gaan ze in normaal badpak engeven ze bv.. schande!!

Vorige week gaan zwemmen en zat een meisje van ongeveer 16 jaar daar rond te lopen in een witte bikini.. je zag het schaamhaar en tepels er zo doorkomen als de bikini nat was...
    Maar daar zullen die redders niet op reageren.. neen, wel onderling elkaar op wijzen en mee lachen.
    Daar had ik véééél meer last van, als dat ik aan de rand van een zwembad een mama zou zien bv geven.

Moest ik een baby hebben en bv geven, ik zou naar de actie gaan die ze willen doen!

• Ik ga laatste jaar elke week zwemmen met de 2 jongste.

Er zijn idd veel andere dingen die mij storen dan een mama die aan de RAND op de trappen bv geeft (was dus niet IN het zwembadwater),
    En ik denk dat ALS er een druppel melk in het zwembad komt, dit nog steeds minder erg is dan de tientallen kleuters die er continue in plassen wink.gif

Ik ben al blij dat ik niet meer in de kleine kinderzone moet gaan zitten, omwille van feit dat er elk moment eentje aan het plassen kan zijn waar jouw kind net onder water gaat.

En voor het zicht.. kans dat je even een seconde blote tepel kan zien.. dan kan je nergens openbaar bv geven.
    Aangezien het over een echte bv mama gaat, zal ze ook wel weten hoe ze haar baby aanlegt en loslaat, zonder seconde lang met blote borst te zitten.

Storm in een glas water.
    Redders zouden zich beter met andere dingen bezig houden. Waar ik ga zwemmen soms staan ze makkelijk met 6 tal redders. Maar bijna elke keer zal ik kinderen toch moeten wijzen op hun gedrag in het water.. hoewel dit toch hun taak zou moeten zijn.

• Dit is commotie losweken, waar geen commotie over hoeft te bestaan. (Kijk maar naar de losgeslagen reacties in Schaarbeek, gebaseerd op complottheorieën terwijl de feiten iets heel anders vertellen).
    De redder vroeg discreet na een opmerking van een ander om niet in het zwembad zelf bv te geven. Lijkt me normaal: de moeder en baby zitten daar op een plek waar gezwommen/gespeeld wordt. Ik ga ook niet midden op een atletiekpiste of in een ballenbad zitten om bv te geven. De redder heeft de mama verwezen naar een veiligere plek (de ligbedden, veiliger, iets discreter, maar niet 'weggestopt'). Jammer dat de mama dit niet wou snappen en dat ze haar eigen gebrek aan inzicht moest delen op sociale media.
  • goofy.gif

Ik vind dat de trappekes aan een zwembad niet bepaald de beste plaats zijn, om borstvoeding te geven.
    Je stoort de mensen die via de trappekes uit het zwembad willen gaan
  • als dat 'trappekes' zijn zoals in het zwembad waar wij gaan, is dat over een hele lengte.. dat zal een peuterbadje geweest zijn.
    Maar denk niet dat het ging over storend omdat ze in de weg zat wink.gif
  • Dit is commotie losweken, waar geen commotie over hoeft te bestaan. (Kijk maar naar de losgeslagen reacties in Schaarbeek, gebaseerd op complottheorieën terwijl de feiten iets heel anders vertellen).
    De redder vroeg discreet na een opmerking van een ander om niet in het zwembad zelf bv te geven. Lijkt me normaal: de moeder en baby zitten daar op een plek waar gezwommen/gespeeld wordt. Ik ga ook niet midden op een atletiekpiste of in een ballenbad zitten om bv te geven. De redder heeft de mama verwezen naar een veiligere plek (de ligbedden, veiliger, iets discreter, maar niet 'weggestopt'). Jammer dat de mama dit niet wou snappen en dat ze haar eigen gebrek aan inzicht moest delen op sociale media.Anoniem @ Vandaag 13:36

Daar kan ik inkomen.
    Ik dacht als ik het eerste de titel las, dat iemand naar buiten was gestuurd of naar de kleedkamers
  • Het is hier inderdaad saaier dan vroeger, veel saaier smile.gif

Die redder had groot gelijk. In het zwembad, of het nu op de trappekes is of helemaal in het water, is geen plaats om bv te geven. De redder verwees haar ook gewoon naar de ligzetels of de familiekamer, hij zei niet dat ze het zwembad moest verlaten en zich moest verstoppen.
    Over het feit dat het kind waarschijnlijk sowieso water binnen krijgt, dat is zo. Gezond kan dat niet zijn. Zo'n babybad zit vol urine, aangezien een zwemluier enkel stoelgang tegen houdt, maar urine niet.
    Er wordt trouwens aangeraden om met een kind jonger dan 1 jaar niet te gaan zwemmen in een overdekt zwembad vanwege de chloordampen.

Of dat nu een allochtone moeder is of niet, dat maakt voor mij helemaal niet uit. Bij een blonde vrouw met blauwe ogen zou ik er net hetzelfde over denken.

• op de sociale media waar ze het deelde (ik zit ook op die fb pagina) kreeg ze veel bijval van de borstvoedende hippies.
    Als een mama die nooit bv gegeven heeft kan ik alleen zeggen: stop met dat extremisme! Bv is niet heilig en kan niet 'OVERAL'.
    je mag niet overal eten, waarom zou een baby dan wel overal mogen eten?
    als je baby overal mag eten, zou je dus ook een flesje moeten mogen geven aan de rand van het zwembad, en wie doet dat nu? (los van het praktische)
    borstvoeding is een soort voeding, niet meer of niet minder, het is niet de enige voeding en het is geen heilige voeding...

• 'storm in een glas water'

Allemaal dankzij sociale media en soms komen dingen in de media nog voor je het weet!

Ik heb het zelf vorig jaar meegemaakt.
    Ik plaatste iets op facebook. NIET openbaar! NIET met de boodschap om te delen..
    Maar 2 weken later was het nationaal nieuws zelfs en is hier op dit forum ook een discussie over gestart.
    Als ik toen al die reacties las...
    dat was verre van de bedoeling van die ene facebookpost. Het ging zelfs over geen wereldschokkend iets.

Ik denk dus
    1. dat die mama ook niet zo een storm van reacties had verwacht, goed én slecht
    2. dat sportoase dit ook niet verwacht had

Wij praten er hier nu nog over en binnen een week zijn we het vergeten.
    Net alsof onze mening zoveel zal uitmaken. Iedereen heeft altijd zijn eigen mening als het over dergelijke nieuwsfeiten gaat, maar ken er weinig die omwille van een stroom van reacties hun mening zullen herzien hoor.
  • Wat Fly zegt, in een zwembad mag niet gegeten worden, niet in het water, niet rond het water en niet in de kleedkamers. Dat hangt duidelijk uit aan de ingang.
    Borstvoeding is voeding, dus ik zie niet in waarom daarvoor een uitzondering gemaakt moet worden.
    Om die reden mag ze al blij zijn dat haar enkel gevraagd werd om op de ligzeteltjes te gaan zitten en niet om naar de cafetaria te gaan. Eigenlijk staat Sportoase dus meer toe dan nodig door haar aan de zeteltjes te laten voeden.

@Doeternietoe, sommige mensen zouden beter wel eens nadenken en van mening veranderen bij het lezen van commentaren van anderen.
  • flesjes en borstvoeding moeten in een zwembad kunnen, je kan niet altijd snel even weg naar de kleedkamer als je daar nog andere kinderen hebt. ik ga er wel mee akkoord dat je niet persé op de trappekes moet gaat zitten; maar je kan een baby niet vergelijken met een volwassene of een kind, die al wat langer kan wachten..

In de wat grotere zwembaden is er ook heel vaak een snackbar in het complex zelf, waarbij je niet eerst moet omkleden en afdrogen, maar gewoon kan gaan eten en daarna direct terug in het water kunt.

Ik ga dus niet akkoord met wat je zegt, maar ik begrijp wel de reactie van het zwembad zelf
  • Met een kind van 6,5 maanden ga ik gewoon niet naar een zwembad op etenstijd.
    Op die leeftijd eet een kind al op geregeld tijdstippen, dus dan kan je daar rekening mee houden.
  • ik volg de mening van FLY wel. Het is geen heilige voeding he...
    BV moet dan altijd en overal toegelaten worden en tot welke leeftijd van het kind ?

kan je ook je zwempartij niet regelen tussen voedingen door ? Je aanpassen als mama aan het ritme van je baby ? Of is dat te ver gaan? smile.gif
    Wanneer je flesjesvoeding geeft (vrijwillige keuze of om medische redenen) dan moet je toch ook zien dat je alles voorhanden hebt om je baby te voeden en op een plek zijn waar het kan? Lijkt me niet anders dan bij BV.

Ben van mening dat je je niet moet opsluiten op een toilet als je BV wenst te geven. In publieke ruimten moet kunnen als je het zedig doet.

Ik heb aan mezelf ook ondervonden dat ik in de kinderloze tijd ook minder tolerant was voor BV gevende mama's. Nu met zelf moeder te worden, wordt mijn mening ook genuanceerder en begrijp ik het ook meer en meer.
    Veel van de reacties moeten ook met een dikke korrel zout genomen worden. Waarschijnlijk zitten er veel kinderloze mensen tussen en jammer genoeg in dit geval ook mensen die vallen over godsdienst of huidskleur.
  • @Els
    Op 6 maanden kreeg jongste enkel bv en dat was niet geregelde tijdstippen.
    Voordeel van bv is dat het altijd voorhanden is. 'Nadeel' is dat bv veelal op vraag is en ene dag is de andere niet.
    2 oudste hebben maar 2 maand bv gekregen en op 6 maanden was bij hun idd het eten en slapen een veel duidelijker patroon.

bv is niet heilig, maar zoals ik al zei is het gewoon veel makkelijker in gebruik.
    Het is gewoon véél minder gedoe, waardoor je ook veel makkelijker kan voeden op plaatsen dat niet handig zijn als je flesjes geeft.
    Met dat ik zowel flesjes gegeven heb van heel jongs af, maar ook bv tot 2 jaar, ken ik van beide de voor en nadelen.
    Dat voordeel ging ik niet laten vallen omwille van soms preutse mensen of mensen die vinden dat bv in een achterkamertje hoort.
    Jongste die 2 jaar bv gekregen heeft, sliep pas vast door op zijn jaar. Mss had dat sneller gegaan bij flessenvoeding, maar dat nadeel nam ik er dan ook bij.

En wat meningen herzien betreft.
    Bij dergelijke discussies, met degelijke argumenten, ben ik de eerste om mijn eigen mening onder de loep te nemen.
    Maar ik kan toch moeilijk ineens zeggen dat het me vanaf nu gaat storen, als het me niet stoort. Dat is een gevoel en dat kan je niet zomaar veranderen.
    Enige dat ik kan zeggen is dat ze mss best echt uit het zwembad was gegaan en niet op de trapjes. Maar of dat zo een verschil had gemaakt?
    Als er 1 klager bij zit, dan maakt het niet uit volgens mij waar ze gezeten had.. Dan had die klager enkel als doel: GEEN bv, nergens niet in zicht van zwemmers.

Ik heb overal bv gegeven, zo ook op restaurant. Je moet maar naast 1 klager zitten en de bal gaat aan het rollen.
    Je hebt altijd mensen die bv not done vinden in hun zicht.
    Als je daar telkens enkel moet op letten, ja dan mag je idd enkel nog bv geven ergens op een gesloten toilet.

En als je haar versie hoort, dat is anders dan wat sportoase op de site zet.
    Logisch ook, beide zullen hun gelijk willen halen.
    Mss was de dame in kwestie té moeilijk aan het doen en wees de redder haar discreet op een beter alternatief zonder zwembad te verlaten..
    MAAR
    mss was de redder niet zo discreet en wel grof en kreeg ze wel aan de receptie te horen dat bv wettelijk gezien in België niet mag op openbare plaatsen.
    Door dus te verwijzen naar een reactie van de sportoase doet me niet ineens denken dat er van hun kant geen fouten zijn gebeurd.
    Waarheid zal in het midden liggen.
  • Ik zelf ging met baby's van die leeftijd niet naar een overdekt zwembad, zo vies en zo slecht al die chloor.

Op de fb pagina reageerden idd alleen moeders die vonden dat het overal en altijd moet mogen...ook in het water van een zwembad Zelfs politici's enz. Ze hebben een event opgericht, Borstvoeding geven id sportoase; het resultaat van de actie 2 moeders. ik lach echt in een deuk toen ik dat las:) De ene was de moeder die was aangesproken en de andere was diegene die het event maakte. Ongelooflijk belachelijk hebben ze zich gemaakt in elk geval. Op andere plekken, online, in het echt, hoorde ik enkel maar " er zijn grenzen eh"... Veel geblaat, maar als het erop aan komt, en misschien ook na reactie van Sportoase, bleken de roepers wel niet bereid tot actie.
  • Aangezien de mama een protest actie op poten zette, betwijfel ik of het zomaar een vluchtige Facebook post was.
    Beetje dramatisch allemaal.
    De opkomst was ook enorm 😁.
    1 moeder.

Het gaat niet over al dan niet borstvoeding geven in het openbaar.
    Wel over voeden in het water.
    Al de rest doet eigenlijk niet eens terzake.

Ik heb nooit de luxe gehad om borstvoeding makkelijk te vinden.
    Ik vind het geweldig als het bij andere prima en vlot loopt maar laat ons niet doen alsof dat altijd en bij iedereen is.
    Door zelf zo te sukkelen, heb ik gezien bij hoeveel dames het een regelrechte ramp is en rol ik automatisch met mijn ogen als ik zweverige zaken lees.

• Moedermelk proeven

Beste,
    Als 38-jarige celibataire man die geen relatie kan hebben, zou ik graag eens moedermelk proeven. Wie kan me hierbij helpen of weet waar ik deze vraag kan stellen. Ik stel deze vraag zonder enige bijbedoeling.
    dank voor de reacties
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld