Bodyshaming

• Bodyshaming

Is dit iets waar jullie jullie ook soms schuldig aan maken? Ik was gisteren in het zwembad met mijn zoontje en daar liep een (jonge) mama waarbij wat haartjes uit het bikinibroekje piepten. Niks ergs. Toch vonden twee dames naast mij het nodig om daar onderling opmerkingen over te maken. En ik heb de indruk dat vrouwen tegenover elkaar daar strenger in zijn dan mannen. Klopt dat?
  • als ik heel eerlijk moet zijn dan moet ik zeggen dat ik dat wel ooit gedaan heb in mijn leven. Ik maak er zeker geen sport van en over het algemeen hou ik me niet graag bezig met andere mensen te bekritiseren, zeker geen 'echte' mensen (eerder met mensen die duidelijk extra aandacht aan hun uiterlijk geven maar dan wat overdreven hebben). Maar wanneer je iemand ontmoet waarmee je een instant dislike hebt (tegenovergestelde van de instant click) dan kan dat wel eens gebeuren, dat je gaat focussen op iemand zijn uiterlijk om je afkeer kracht bij te zetten (en dit zowel bij mannen als vrouwen trouwens, Daarnaast doe ik dat zeker bij programma's zoals married at first sight Australia (ik ben deze lente beginnen kijken na geboorte van zoon omdat deze heruitgezonden worden 's nachts, wanneer ik uit bed moet om te voeden en er weinig anders op is, en is nu- hoewel ik het nieuwe seizoen dat uitgezonden wordt al echt beu ben- een guilty pleasure geworden) waar echt volledig verbouwde jonge vrouwen hun heksennagels (of zijn het klauwen) en opgespoten lippen in de onnozele bodybuildertypes willen zetten... smile.gif voila bodyshaming…

maar in een zwembad kijk ik niet echt naar anderen... en ga ik die zeker niet becommentariëren...
  • @Lynn doet niet iedereen dat af en toe ?
    ook al willen we zeker zo niet zijn maar je hebt toch ook al wel eens tegen vriendin gezegd "heb je dat gezien of zo ? Oh dat zou ik nooit doen of durven?" Niet alles is altijd echt kwaad bedoeld maar opmerkinigen maakt iedereen toch wel eens... (tegen beter weten in)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld