kindje erkennen?

• hallo ik had even een vraagje....kan mij vriend me dochterje van drie erkennen?ze heeft gewoon mij achternaam en de echte vader nouja liever gezegd de zaaddonor...daar is geen kontakt mee...alvast bedankt
  • als jou dochter bij de gemeente ingeschreven staat met "vader onbekend"(waar ik van uit ga), dan kan jou vriend jou dochter erkennen.

ik weet alleen niet of dat nu al kan of dat het pas kan op het moment dat je zou gaan trouwen.
    maar volgens mij kan je gemeente daar wel antwoord op geven

succes
    pat
  • Hoi,

Als haar biologische vader haar niet erkent heeft en er op de geboorteakte staat...vader onbekend dan kan jouw vriend
    jouw dochtertje als het goed is erkennen. Als de biologische vader het kindje erkent heeft, moet hij als het goed is toestemming geven.
  • Meer informatie over een vaderschapstest op consanguinitas.nl
  • Hoi

Een kind kan alleen erend worden als er bij vader?nbekend staat.
    Als de biologische vader je kindje erkend heeft kan dat niet ook door een ander.

Ik heb dit ook laten doen door mijn ex vriend 6 jaar geleden. Mijn zoontje was toen 1 jaar en had en heeft zijn bio vader nooit gezien.
    Helaas bleek achteraf mijn ex vriend nooit echt goed nagedacht te hebben. Mijn zoontje wil nooit meer naar hem toe en weet sinds kerst dat het niet zijn echte vader is.

Heb nu net een proces gestart om de erkenning te vernietigen nou dat is echt een ellende!!!
    Maar mijn zoon noemt zich tegen iedereen met mijn achternaam en wilniets met mijn ex te maken hebben...

Dus denk goed na eer je er aan begint!!!
    De band die jou vriend en ju kind hebben is 1000 keer belangrijker dan wat er op papier staat!!!

Succes groetjes Sandra
  • Teleurgesteld

Hallo iedereen,

Ik zal mezelf eens kort voorstellen.
    Mijn naam is Mathia, ik ben een man van 30 jaar, ik werk in de bouwsector.
    Ik ben redelijk teleugesteld en kwaad zelfs over sommige reactie's die ik hier lees ivm
    vaders die geen poot hebben om op te staan en vaders die enkel dienden als zaad donor enz...
    Je mag niet vergeten dat je de persoon waar je een kind mee hebt ook graag gezien hebt.
    Zelf heb ik ook dergelijke verwijten achter mijn hoofd geslingerd gekregen.
    Ikzelf zit als man zijnde in een dergelijke situatie, ik heb een zoon (Stan is zijn naam) die op 10/06 2 jaar geworden is.
    Ik zie hem nu op dit moment niet meer.
    Om het kort uit te leggen, mijn ex-vriendin was 3 maand zwanger toen ze het plots in haar hoofd kreeg
    dat ze me beu was. Ik moest koste wat kost het huis verlaten waar we toen samen in woonden.
    Ik moet er wel bij zeggen, ik ben niet geweldadig, ik ben geen alcoholieker, en ik ben niet agressief.
    Bij de geboorte belde mijn ex mij op, om te laten weten dat ons kindje geboren is en dat als ik dat wou haar en
    ons zoontje mag gaan bezoeken. Dat heb ik ook gedaan, tot een maand na zijn geboorte ben ik op bezoek blijven gaan zelfs bij mijn ex thuis.
    Toen ze plots de vraag stelde of ik niet wou terug gaan bij haar. Maar toen ik daar niet direct een antwoord op had op die vraag, en ik citeer wat zei daar op te zeggen had "blijf dan maar van waar je gekomen bent!!"
    Toen Stan 8 maand was heb ik terug contact opgezocht met mijn ex zodat ik mijn zoon alsnog terug kon zien.
    Dat had zij terug goedgekeurd, Het is niet dat mijn ex geen goede wil toonde, maar na een maand was het terug hetzelfde liedje, terug dezelfde vraag of ik niet terug wou keren.
    Toen heb ik haar duidelijk gemaakt dat het zeker niks meer kon zijn of worden tussen ons.
    En terug mocht ik "blijven van waar ik gekomen was!!"
    Nu enkele maanden geleden nogmaals contact opgenomen en terug mocht ik op bezoek gaan bij haar om mijn zoontje te zien.
    Ah en btw, mijn zoontje staat ook niet op mijn naam, daar heeft ze voor gezorgd toen we uit elkaar waren de eerst keer.
    En over de naam van mijn zoontje heb ik ook geen inspraak gehad... Ah nee want alle namen die ik zei toen we nog samen waren vond zij niet mooi... shocked.gif Nu ja, ik dwaal af.
    Waar was ik gebleven, ik mocht terug op bezoek gaan, maar nu enkel in het weekend om de 14 dagen de zaterdag voormiddag van 10u tot 12 u.
    Allemaal goed en wel, plotseling na enkel weekends op bezoek te zijn geweest kreeg ik telefoon van mijn ex dat ik zou moeten gaan betalen voor Stan als ik hem zou willen blijven zien en dat
    dit allemaal zou kunnen onderling geregeld worden zonder de rechtbank.
    Ik zou dan volgens mijn ex maandelijks ook zoveel niet moeten/hoeven te betalen als het zonder de rechtbank zou gaan.
    Ligt het aan mij, of worden de mannen steeds over dezelfde kam geschoren???
    Het is echt zielig van sommige vrouwen dat ze uitvluchten zoeken en zich goed voorbereiden als er eventueel een rechtzaak komt omdat de vader zijn vaderschap wil aanvechten... ligt het aan mij of zijn sommige vrouwen dan zo harteloos??? Er zitten mss wel extreme gevallen tussen waarvan je zegt dat het kind beter af is zonder de bio papa maar er zijn ongetwijfeld ook gevallen bij waarvan de bio papa niks misdaan heeft dat de schuld volledig bij de mama ligt maar toch word de bio papa bekeken als een stuk strond die het zogezegd niet waard is zich papa te noemen of zelfs zijn bloedeigen kind zijn achternaam te kunnen geven want in mijn geval is dat al zeker niet meer mogelijk aangezien mijn ex onze zoon haar achternaam gegeven heeft.
    en nogmaals, spreek niet zo minachtend over je ex partner, want die persoon heb je blijkbaar ook graag gezien want anders zou je je broek niet afgedaan hebben ervoor, om het even cru te zeggen.
  • Ik ben redelijk teleugesteld en kwaad zelfs over sommige reactie's --> kan ik inkomen
    vaders die geen poot hebben om op te staan --> hoezo? jij hebt ook rechten
    Ik zie hem nu op dit moment niet meer. --> waarom niet?
    Om het kort uit te leggen, mijn ex-vriendin was 3 maand zwanger --> en wat gedurende die andere 6 maanden?
    Toen ze plots de vraag stelde of ik niet wou terug gaan bij haar. --> lees: ze probeert het goed te maken en een gezin te vormen maar jij wil niet
    Toen Stan 8 maand was heb ik terug contact opgezocht met mijn ex zodat ik mijn zoon alsnog terug kon zien. --> en die tijd daartussen?
    maar na een maand was het terug hetzelfde liedje, terug dezelfde vraag of ik niet terug wou keren. --> waarom wou je nu niet?
    Toen heb ik haar duidelijk gemaakt dat het zeker niks meer kon zijn of worden tussen ons. --> waarom niet?
    Nu enkele maanden geleden nogmaals contact opgenomen en terug mocht ik op bezoek gaan bij haar om mijn zoontje te zien. --> je hebt maanden gewacht of wat?
    Ah en btw, mijn zoontje staat ook niet op mijn naam, daar heeft ze voor gezorgd toen we uit elkaar waren de eerst keer. --> heb je je laten inlichten over je rechten? is dat in geen 9 maanden tijd dan deftig besproken? hoe bedoel je de 1e keer?
    kreeg ik telefoon van mijn ex dat ik zou moeten gaan betalen voor Stan als ik hem zou willen blijven zien--> lijkt me normaal?
    Het is echt zielig van sommige vrouwen dat ze uitvluchten zoeken en zich goed voorbereiden als er eventueel een rechtzaak komt omdat de vader zijn vaderschap wil aanvechten... --> wat wil je nu? kind erkennen? niet betalen? je kind meer zien? je kind zien en niet erkennen?
    bloedeigen kind zijn achternaam te kunnen geven want in mijn geval is dat al zeker niet meer mogelijk --> maar je had 10 dagen de tijd om aangifte te doen!?
  • Je moet niet zielig komen doen! Waar was je al die tijd? Als het om mijn kind ging dan was ik al lang bij een advocaat of rechtbank geweest om iets op papier te zetten. Zowel over bezoekRECHT als over alimentatie. Jij hebt maanden niks van je laten horen. Denk je dat de mama dan nog open staat voor toegevingen?

Een vader is iemand die er is voor zijn kind. Niet iemand die de problemen in zijn relatie voor laat gaan. Sta wat volwassener in het leven dan krijg je zo geen problemen.
  • Jammer genoeg weer reacties die kort door de bocht zijn...

Ivm aangifte binnen de 10dagen. Dit kan hij enkel doen wanneer hij papieren heeft hé. Die gegeven worden na geboorte op het verloskwartier.

Je kan enkel met iemand communiceren wanneer die ervoor open staat... Dus wie zegt dat zijn expartner hiervoor open stond?

En de man in kwestie hier, heeft ook het recht om zijn redenen te hebben om niet opnieuw een relatie aan te gaan met zijn expartner zelfs als er een kind in het "spel" is.
    En dat is jammer genoeg vaak het geval... Dat een kind de speelbal is.
  • als je niet getrouwd zijt moet je toch steeds met 2de aangifte gaan doen?ale bij ons toch 2xvoorgehad
    ik snap sommige vrouwen ook niet waarom ze niet gwn naar een spermabank gaan ipv ne man te gebruiken.
    maar idd zoals hier boven waar was je de maanden tussenin?
    moest ik mijn kind willen zien liet ik dat voorkomen
  • Je kan enkel aangifte doen en je naam geven dus erkenning van het kind in bijzijn van de moeder tenzij je getrouwd bent !
    Je kan nog altijd erkenning van het kind laten doen dan gaat ze gewoon mee en word de achternaam veranderd maar als ze niet wil dan zal het via DNA moeten dus de gerechtelijke weg en kost ook wat !
    Jammer je van goede wil bent er toch moeite voor doet om in je zoontjes leven te zijn en je wat tegenwind krijgt.
    Tis te zien of het onderling minder aan alimentatie gaat kosten ... wat vraagt ze ?
    Nee niet alle vrouwen zijn zo en nee niet alle mannen zijn hetzelfde !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld