kado voor papa bij geboorte baby

• Over een drietal weken ben ik uitgerekend van ons tweede kindje.

Ik zit er nu over na te denken om de papa dan een kadootje te geven na de geboorte. Ik krijg namelijk ook een kadootje van hem, waarschijnlijk een armband of zoiets.

Hebben jullie dat ook gedaan? en zo ja wat heb je hem gegeven?
  • hey ,
    ik heb dit bij mijn eerste bevalling niet gedaan en heb toen wel iets gekregen van mijn man. Het is geen slecht idee om ook iets voor hem te kopen maar ik zou echt niet weten wat. Voor ons zoontje hebben we al wel een speelgoedje gekocht.
    Als er iemand een idee heeft wil ik dat ook graag horen.

Groetjes
  • Ik kwam zelf niet verder als een cursus babymassage.
    Daar schijnen momenteel ook veel mannen naartoe te gaan.
    Wel leuk natuurlijk, maar had inderdaad nog graag meer ideeen!
  • hallo ik zou zo niet weten wat je voor een man kan kopen?voor mijn man betaal ik een tatoeage voor hem wat hij wil iets met zijn kindje wat weet hij nog niet.ik heb ook een kadootje voor mijn zoontje.ik krijg waarschijnlijk ook iets van een armbandje.zodra ik iets weet laat ik het wel even wetenfijn weekend iedereen groetjes beauty wave.gif
  • pff een bodytje met papa's kleine meid/jongen ? ofzoiets
    zou het echt niet weten hoor, betwijfel sterk of ik van hem wel iets zal krijgen!
  • volgens mij is het wel gebruikelijk (van oudsher) dat de moeder een kadootje krijgt. Dat papa een kadootje krijgt niet, maar ik vindt het wel leuk, want het is ook zijn kindje.

Een stoer kado vindt ik zo'n babybuikdrager! maar die hebben we nog van onze kleine man. Mijn man vond het in ieder geval giga leuk om mee te lopen. En voor onze oudste willen we ook een kadootje kopen. Hij snapt er echter nog niks van natuurlijk!

iemand nog een idee?
  • Een baby? wink.gif Het mooiste geschenk dat er is! <3
  • ja dacht ook dat dat de gewoonte was, dat de papa iets voor de mama koopt, maar toen ik er iets van zei, viel hij uit de lucht

vertellen mannen elkaar dan echt niets??

hij wist ook niet at hij verondersteld werd van iedere dag bij ons te zijn in het ziekenhuis tough.gif en dat het de bedoeling was dat het huis er netjes bijlag en een beetje versierd tegen mijn thuiskomst

heb zelf alles maar geregeld voor versiering buiten, anders had hij er nooit aan gedacht
    heb een wereldvreemde man in huis drunk.gif
  • hey saar,
    Toen ik moest bevallen van mijn eerste zoon had mijn man er ook niet bij stil gestaan hoor. Zo zitten ze niet in elkaar ( de meeste toch niet denk ik ) Hij wist wel dat hij elke dag moest langskomen maar hij zat niet altijd bij mij hoor ( ging nog steeds trainen - voetballen...) Heb nu wel gezegd dat ik het deze keer graag anders zou zien .We zien wel

Groetjes
    Debby wink.gif
  • Hoi Saar,

Haha, ik heb er ook zo een thuis hoor! Ik leg alles voor het versieren denk ik vantevoren maar klaar en geef hem instructies, misschien dat hij het dan snapt, maar ik vraag het me ernstig af...
    En een cadeautje voor de mama: daar zal ik 'm toch eens niet-zo-subtiel een hint over geven
    wink.gif
  • hey,

Ik ben al een cadeauke gaan halen. mijn man is ne hevige fan van voetbalclub Club Brugge, en ben ik maar een pyjama en poloke gaan halen voor de kleine. Fan since i was born staat erop. echt mooi. ik denk wel dat ie ontroerd zal zijn. en een kaartje geschreven met een gedichtje.

groetjes
  • Saar, ik begrijp je reactie niet echt.
    Zelf wist ik totaal ook niet dat 'het verwacht wordt' dat de man een kado voor de vrouw koopt, dat hij er altijd is in het ziekenhuis, dat hij het huis versiert,...

Ik verwacht geen van die dingen. Waarom niet? Omdat ik dan net een baby op de wereld gezet heb. Meer verlang ik niet. Mijn man moet dan vast ook nog gaan werken, moet thuis nog vanalles doen, bij een 2e kind moet ook iemand voor het eerste kind zorgen,...
    Het huis versieren, dat vind ik er helemaal over eerlijk gezegd.

maarja, dat is ieder zijn mening zeker. goofy.gif
  • ... ik deel je mening hoor. Ik vind een baby het mooiste cadeau dat er is. Een cadeau zou gewoon in het niets vallen. Ik heb bij de tweede wel een cadeautje gekocht voor de oudste, nl speelgoed waarmee hij zich in het ziekenhuis kon bezig houden.
    Mijn man was er telkens tijdens de bezoekuren (en bij de tweede ook niet constant, want hij moest ook nog voor de oudste zorgen), dat was meer dan goed genoeg. Ik verwachtte wel dat hij er thuis geen boeltje van maakte en dat hij hetgeen hij uithaalde opruimde. En versieren... liever niet eigenlijk, hij zou mij daar echt geen plezier mee hebben gedaan.
  • ik kom ook dikwijls tegen dat de vrouwen zeggen hij krijgt niks want hij heeft de kleine gekregen bored.gif
    of ik heb genoeg moeten doen hij verdiend niks, ik verdien een cadeau! ect ect
    diegene die dat zeggen zijn dikke egoïsten!
    -mijn man krijgt geen cadeau omdat hij net een kleine van jou heeft gekregen... is die kleine dan enkel voor je man????
    -mijn man krijgt niks, want ik heb het zwaarste werk moeten doen...
    wie heeft er daarvoor het meeste moeten zweten??? wie heeft er die voorbije 9 maand al die wisselende humeuren moeten verwerken????
    en zo zijn er nog veel dingen om op te noemen goofy.gif
  • Mijn ventje heeft een mooi hangertje gekregen en hij was er superblij mee. Ik vond dat hij toch ook wel iets verdiende.
  • Ik wou enkel even reageren omdat saar het precies de normaalste zaak van de wereld vind dat het op die manier gebeurt.

En daarbij wou ik even duiden dat er enorm veel verschillende gewoonten bestaan binnen families en dat het dus helemaal niet raar is om dat allemaal niet te doen.

Zelf geef ik ook een (klein) kadootje, maar vb. de versiering, daar zou hij me ook geen plezier mee doen enzo. Je moet dat gewoon samen afspreken. Een man is niet wereldvreemd als hij er in zijn familie een andere gewoonte op nahoud.

PS, dit is geen persoonlijke aanval hoor, op niemand (je weet nooit, met al de zwangerschapshormonen op dit forum tongue.gif )
  • Ow ja, om even op het onderwerp te reageren.

Je kan als je getrouwd bent de naam van je kind in de trouwringen bij laten graveren (als er (nog) plaats is tenminste).

Je kan een ring met de naam van je kind in gegraveerd geven.

Of gewoon een ring, of met jullie eigen namen,...

Er zijn veel mogelijkheden.

Verder kan je ook een sleutelhanger ofzo laten maken (want welke man heeft nu geen sleutelbos en gebruikt die niet vaak)
  • Hey,
    Ik heb in de doopsuikerwinkel het volgende laten maken.
    Het was een glazen papfles die plat lag (staat wel op pootjes). In die papfles hangt een glazen waslijn, en daar hangen papieren t-shirtjes aan die je zelf kan laten bedrukken.
    Bij ons stond er ongeveer het volgende op (ben op het werk, en ken de volgorde ni van buiten):
    1: Naam baby
    2: voornamen ouders
    3: geboortedag
    4: lengte en gewicht
    5: "peter" + naam peter
    6: "meter" + naam meter

We hadden dat zien staan toen we de doopsuiker gingen bestellen, en m'n man had gezegd dat hij dat écht wel iets mooi vond. Ook bij de tweede heb ik hetzelfde laten maken, maar hij wist uiteraard wel snel wat er in het pakje zat. content.gif
    wave.gif
    K'tje
  • Mijn mening,
    Ik wilde ook gewoon duidelijk maken dat cadeautjes echt niet hoeven. Hier is dat alleszins geen traditie en ik vind ook soms dat mensen nogal veel (materialistische) verwachtingen hebben.
    Voor ons beiden was mama en papa worden op zich fantastisch, er was geen beter geschenk dan dat. Ik vind het gewoon zo materialistisch, en dat hoeft voor ons niet. Dat heeft niets met egoïsme te maken, verre van zelfs... Ik zou het persoonlijk zelfs jammer vinden moest mijn man afkomen met een geschenk bij de geboorte. Ik wil met ons en de baby bezig zijn, niet met iets materialistisch.
    Enne, er is toch ook nergens geschreven dat de baby alleen een cadeau voor de papa zou zijn. ponder.gif

En ja, als je toevallig een leuke attentie tegenkomt, is het wel leuk om die te geven (zoals bijvoorbeeld zo'n voetbaltenuutje voor de baby en de papa, of een tutje of slab met een leuke tekst die naar de mama/papa refereert), maar het hoeft niet.
  • Hey,

Mijn man had dit ook helemaal niet verwacht, en hij vond het ook ni nodig. Maar ik was heel de zwangerschap verschrikkelijk ziek geweest, hij heeft toen echt alles gedaan, en ik wou hem daar ook een beetje voor bedanken.
    Bij de tweede zwangerschap heeft hij nog meer afgezien, vermits hij toen ook nog de zorgen voor ons dochtertje op zich moest nemen. En ik had platte rust gekregen, dus kon niks doen.

Maar je hebt gelijk hoor Leen, alles is al zo materialistisch. Ik vond het gewoon leuk om te doen, maar ieder z'n eigen ding, natuurlijk.
    wave.gif
    K'tje
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld