wie nog zwanger van tweeling door behandeling?

• Beste Angelique,

eerst en vooral een hele dikke proficiat met je zwangerschap!
    Meestal liggen de bloedwaardes bij een tweeling nogal hoog, hoger dan bij een eenling.
    Dit was bij mij ook het geval bij de eerste bloedafname. En wij hadden twee embryo's laten terugplaatsen dus dan weet je wel dat het een tweeling zou kunnen zijn. Ik was ook al heel vroeg zo ziek als een hond smile.gif al denk ik dat dit bij iedereen anders zal zijn. Ik kan het ook niet verklaren maar ik "voelde" ergens dat het er twee waren.

Maar we wisten pas echt zeker dat het er twee waren bij de eerste echo op bijna 7 weken... dus ik vrees dat je nog even zal moeten afwachten om uitsluitsel te krijgen.

wave.gif
  • HIer zwanger geweest van een tweeling na ICSI.
    De eerste verse poging 1 teruggeplaatst, dan 2 cryo's met 2 embryootjes en dan weer een verse poging met tp van 2 embryootjes en ze besloten om beiden te blijven zitten. We hadden al een dochtertje van 3,5 jaar.
    Onze tweeling is nu 8 maanden en kan me niet voorstellen dat er maar eentje van de 2 zou zijn.
    Ik voelde toch vrij snel dat ik zwanger was en had dan ook het vermoeden dat ik zwanger was van een tweeling. Toen ik een zwangerschapstest deed (nog voor de bloedname), dat was 2 dagen voor de NOD kleurde het zwangerschapsstreepje eerder dan de controlestreep. Op dat moment had ik het gevoel dat het een tweeling zou zijn. Ook 2 dagen later lag mijn hcg in het bloed ook zeer hoog. het was dus 3 weken later geen verassing meer ze met z'n tweeën waren.

Veel succes!
  • bij mij waren de waardes dan weer eerder "normaal". ik ben op nod bloed gaan laten trekken omdat ik een positieve test had en toen zei mijn ha dat er tekenen van een zwangerschap waren maar nog niet echt duidelijk. 3 dagen later opnieuw getest en nog steeds positief. dus terug naar de ha en toen ik belde voor de uitslag, zei hij dat ik duidelijk zwanger was maar hij sprak niet van een verhoogde waarde of zo. wel was ik onmiddellijk doodmoe en had ik een constant hongergevoel. maar daar stond ik ook niet bij stil want iedere zwangerschap is anders. het was voor ons dan ook schrikken toen bij de eerste controle bleek dat het er 2 waren. ik was toen ong. 8w zwanger na een kuur met clomid (1 tabletje per dag) maar zonder opvolging.
  • greetje, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt ? clomid zonder opvolging? ik heb hier wel ng t1 en ander vn medicatie liggen en voorschriften...ben nu bezig met tarwekiemolie en heb al gehoord vn dames die door die olie echt goed op clomid reageerden..ik moest 100mg nemen,en reageerde 0,0 .. mss nu met de tarwekiemolie..en moest ik nu 150mg nemen... ik weet het niet hé ...
  • Hoi, die HCG waarden zeggen zeker niet alles hoor! Bij mij waren mijn HCG waarden eerder laag, ze verdubbelden ook niet om de 48 uur dus in het begin dacht ik zelfs dat het zou mislopen. Bij de eerste echo bleek ik zwanger van een tweeling, en ik ben dat nog steeds, inmiddels 29 weken!
  • Hallo dames, Super bedankt voor jullie reacties, ik heb besloten om maar gewoon te wachten tot de eerste echo (ik bel morgen voor een afspraak) smile.gif Ik weet niet of ik echt op mijn gevoel kan afgaan omdat dat misschien wel wordt beinvloed door mijn gedachten, ik zou immers heel blij zijn met een tweeling en mijn echtgenoot ook....
  • Hey angelique, proficiat !

De kans bestaat er natuurlijk wel in hè dus dat worden nog een tweetal spannende weken content.gif
    Mijn hcg was 150 bij net geen 4w wat nu niet uitzonderlijk hoog is maar wel hoger dan bij mijn andere zwangerschappen.
    Ik testte op nog met clearblue digitaal en ik kreeg zwanger 2-3 een tweetal dagen later direct 3+ en daarvoor moet je waarde boven de 2000 zijn.
    De waarden gingen dus heel erg snel omhoog.

Bij de eerste echo (5w wegens ongeduld) kon je niets zien. 1 spikkeltje maar meer niet. Groot was onze verbazing toen we meer dan 1 duidelijk zagen 2 weken later

Veel succes
    wave.gif
    Ps. Ook hier een mk voor deze zwangerschap.
  • Hey Sterretje,
    Bedankt voor de bemoedigende woorden, de schrik zit er toch beetje in na onze miskraam maar ik wil er alleen maar positief achter staan en ga er dus van uit dat het deze keer niet mis loopt smile.gif Ik wens je voor dit nieuwe jaar een fantastisch mooie en gezonde tweeling toe! Groetjes,
    Angelique
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld