Tweemaal één-eiige tweeling iemand?

• Tweemaal één-eiige tweeling iemand?

Hoi,

Vraagje.
    Zijn er hier personen die tweemaal een één-eiige tweeling hebben gekregen?
    Mijn tweede zwangerschap was namelijk een één-eiige tweeling maar is jammer genoeg tijdens de bevalling met een sisser afgelopen.
    Nu proberen wij opnieuw zwanger te worden en ik vroeg me af of het kon dat ikterug zwanger zou kunnen worden van een tweeling.
    (Vermoed eigenlijk al dat ik zwanger ben hoor maar kan dit maar dit weekend testen, misselijk, borsten die pijn doen, moe, rare gevoelens in de onderbuik)

Ik weet wel dat een één-eiige tweeling een gril is van de natuur maar zou wel leuk zijn mocht ik te weten kunnen komen of iemand dit inderdaad al meegemaakt heeft.
    Ik zou het helemaal niet erg vinden om terug zwanger te zijn van een tweeling maar ik zou het zeer graag nu tot een goed einde brengen.

mvg

Julie
  • Hey,

Dit is wat ik weet:
    "Een een-eiige tweeling komt ongeveer bij 1 op 250 zwangerschappen voor. Het ontstaan van een-eiige tweelingen wordt niet beïnvloed door ras, genetische factoren of door het aantal kinderen die men reeds gebaard heeft."

Dus ik denk dat je gewoon even veel kans hebt dan elke andere vrouw.

Jammer dat je vorige bevalling niet zo goed afgelopen is. Hopelijk gaat nu alles goed.

Wij hebben een 1-eïge tweeling na ICSI maar zijn niet meer van plan om voor een 3e zwangerschap te gaan (hebben al een ouder zoontje ook). Dus ik vraag mij niet meer af hoeveel kans ik heb op nog een tweeling content.gif .

Groetjes
  • Hey Julie,

jammer te lezen dat de bevalling niet goed is afgelopen!
    Hier ook een ééneiïge tweeling en nu opnieuw zwanger van ééntje.

Volgens de gyn heb je evenveel kans als de eerste keer.
    Ik persoonlijk ken niemand met 2ééneiïge tweelingen maar heb ooit wel een artikel in de krant gelezen van een vrouw die er 3!achter elkaar had! De kans dat ze de lotto won was veel groter dan die kans.

Veel succes!
  • Hallo Julie,

Ik ken jou van op het andere forum.
    Bij mij zei de gyn dat de laatste onderzoeken toch in de richting gaan dat als je 1 keer zwanger bent geweest van een tweeling, ook een 1-eiïge, je ook meer kans maakt op een tweeling bij een volgende zwangerschap. Er zou wel een genetische factor in het spel zijn bij 1-eiïge tweelingen. Maar toch blijft de kans op eentje stukken groter natuurlijk.
    Ik heb dus ook een 1-eiïge tweeling (waarvan eentje gestorven is), ben zelf van een 2-eiïge tweeling maar ons 3e kindje was toch alleen.
    Duimen dat je idd zwanger bent!
  • Zoals je in mijn profiel kan lezen, heb ik zelf nog geen kinderen.

Maar wat betreft jou topiconderwerp kan ik wel bevestigen dat 2 maal een één-eiige tweeling echt wel kan. Mijn grootmoeder, nu 67, heeft heeft 5 kinderen op de wereld gezet: een één-eiige tweeling (Marleen & Ingrid, beiden moeten afgeven op respectievelijk 3 dagen en 3 weken oud), een één-eiige tweeling (mijn nonkels Frank & Rudi) en als laatste na een "gewone" zwangersschap: mijn moeder Inge

Twee maal na elkaar een één-eiige tweeling kan best, maar is kwestie van geluk hebben.
  • Hoi,

Ik ken wel iemand die 2 één-eiige tweelingen heeft! Dus het kan idd wink.gif

groetjes!
  • Kan zeker wel! ben zelf een 1 van een 1 eiige tweeling met mn zusje(is 2 minuten ouder) En heb nog 2 broers die ook een 1 eiige 2ling zijn, waaran de 1 ook 2 minuten ouder is als de ander! zo zie je maar, mn mams had het druk haha
  • Hoi,

Ik ben zelf de oudste van 5 kinderen. Mijn moeder kreeg een één-eiige tweeling met mijn broers en een twee-eiige tweeling met broer en zus. Geen twee keer een-eiige tweeling maar gewoon twee keer een tweeling en ik vond dit altijd wel speciaal smile.gif
  • Hallo Julie,

Idd naar het schijnt is het 1 kans op 250 en louter toeval. Toch komt het in onze familie" toevallig"3x voor... Ikzelf ben bevallen van een eeneige tweeling, ook mijn tantes zijn eeneiig en mijn man zijn tantes Ook een identieke tweeling... Grappig he! Veel succes
  • Hoi Julie!

Wat erg dat jullie je tweeling hebben moeten verliezen.
    Hopelijk ben je inderdaad echt zwanger en heb je een goede zwangerschap!

Zoals de meiden hiervoor bevestigd hebben: het kan wel, maar het is geen grote kans!!

Zelf ben ik nu zwanger van een twee eiige tweeling, voor de tweede keer:)
    Het zal zwaar worden maar we zijn er ook echt blij mee!

Groetjes Sam
  • Heel even offtopic, maar ik heb een vraagje voor Sam:

Van waar ben je? Mijn mama kent nl. iemand die zwanger is van haar tweede tweeling en die al een dochtertje en een zoontje heeft content.gif
  • Hannah, ik woon in het buitenland, niet in NL of België dus...
    Ik ben benieuwd!!

*Heel erg schaam, zie nu pas dat dit een oud topic is en TS al 30 weken is...* word er zo weinig geschreven hier bij de meerlingen?! Ik dacht dat het wel vrij recent zou zijn haha
  • Waar woon je dan wel, als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Wel toevallig dat mijn mama me onlangs vertelde over iemand in jouw situatie dan bigsmile.gif
  • Dichtbij Griekenland smile.gif
    (Nee, ik ben niet LUI blush.gif )
  • tweemaal één-eiige tweeling

Hoi, ik las je schrijven en ik kan je met zekerheid bevestigen dat het wél kan.
    Ikzelf ben mama van vijf kids, waaronder mijn oudste kinderen een één-eiige tweeling en de jongste een één-eiige tweeling.
    Niemand kan natuurlijk weten hoe een zwangerschap van tevoren zal gaan en angst is heel normaal, laat het je niet afschrikken om toch nog zwanger te worden, ikzelf beschouw hen allen als zegeningen, hoe moeilijk de zwangerschappen ook kunnen zijn. Geef de moed niet op en mocht de kans zijn dat het er weer twee zijn, dan wens ik jou van harte veel succes.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld