Tweelingbuggy en auto

• shaniake, ik denk dat de draagmanden sowieso maar voor zien zijn voor kindjes onder de 6 maanden.
  • Blij te lezen dat er iemand een positieve ervaring heef tmet de zoom want op een ander forum komt er niet echt reactie...

Als ik de Zoom neem, zal het zonder draagmanden zijn. De zitjes kunnen volledig plat en de maxicosi's kunnen erop. De eerste 5 maanden zie ik mezelf niet snel lang op stap gaan of gaan wandelen want ik heb de herfst en winter voor de boeg. Tegen maart zijn ze dan een maand of 5 en kunnen ze wel perfect in de zitjes van de wandelwagen zelf. De draagmanden zijn nog eens elk 140euro dus dat zou het nog eens zo duur maken. Ik kan trouwens voor de eerste weken mijn draagmand van eenlingwagen gebruiken om een kindje in te slapen te leggen want zo'n bed is echt direct veel te groot. En dan kan ik een tweede draagmand lenen van mijn zus.
    Moest ik nu eerst de tweeling hebben gehad, had ik wel de draagmanden gekocht maar nu lijkt me dat een overbodige kost...
    Ik dacht trouwens op de website babydump gelezen te hebben dat je een draagmand gratis bijkrijgt als je de zoom bij hen koopt maar kan me nu ook wel vergissen hoor. Zit zo veel te zoeken dat ik het op den duur allemaal door elkaar gooi bigsmile.gif
  • Ik heb destijds een Graco Tour Duo gekocht en die kan zelfs opgevouwen in de koffer van mijn Citroen Saxo. Maar daar kan maar 1 boorling in natuurlijk met een nestje achteraan. Dus vr een tweeling is het niet voor vanin het begin. Nu weet ik niet wat ik ga doen heb nog wat tijd hé. Onze 2e auto is een citroen grand C4 picasso gelukkig 7 plaatsen want we gaan ineens met 6 zijn. anders konden we ons nog een nieuwe auto gaan kopen. Probleem is dan wel dat de koffer niet meer zoveel ruimte geeft ...
  • @Shaniake: Het kost natuurlijk wel weer extra geld, maar als ik jou was zou ik toch zeker de draagmanden er ook bij kopen. Mijn zonen zijn ook geboren in februari, zijn nu 5 maanden en passen er nog steeds in. Bovendien is het beter voor de ruggetjes van kleine baby's om plat in een draagmand vervoerd te worden. In het zitje dat er ook bij zit, is dat toch anders. Je kunt ze dan niet lekker toedekken, liggen open in de wind etc.

Vaak als ik ergens op bezoek ben kan ik ze ook lekker laten slapen in hun wiegje, als je met maxi-cosi bent, zul je ze er toch uit moeten halen. Je bent even extra geld kwijt, maar het is echt de moeite waard. Mijn jongens passen er nu nog net in, maar eigenlijk worden ze langzamerhand te groot (zijn nu bijna 70 cm), maar ik probeer de draagmandjes er zo lang mogelijk op te houden omdat ze daar toch lekkerder in liggen en ook beschut zijn (nu vooral voor het zonnetje).

De Zoom kan trouwens heel goed opgevouwen worden. Toen ze net geboren waren hadden we nog een kleinere auto (Skoda Fabia) en daar paste hij met draagmanden in de achterbak. We moesten dan wel de voor- en achterwielen eraf halen. Nu hebben we een Renault Espace gekocht en dan vouw je hem in en kun je hem zo achterin leggen. Ik ben van deze Zoom een veel grotere fan dan de Quinny Buzz die ik voor mijn oudste dochter had. De zoom is gewoon een ontzettend prettige wagen en het grootste voordeel voor mij is het lichtgewicht onderstel. Je kunt het compact opvouwen en ik kan het zelf makkelijk in de auto tillen. Bovendien is je wagen daardoor ook lichter om te duwen. Want kleine baby's rijden gaat nog wel, maar als ze straks allebei 10 kilo zijn, ben je toch al 20 kilo aan kind aan het duwen. Dan is het prettig dat de wagen zelf niet zo zwaar is!Aangepast door knorretje op 22/07/2010 09:34
  • Hey,
    effe om te laten weten dat je ook het geld kan vragen bij de ziekenkas. Het is toch de voorzorg van Antwerpen he? Ik ben in oktober 2009 bevallen van mijn twee meisjes, en heb gewoon gevraagd of ik het geld niet kon krijgen. Heb dan 600 euro gekregen, ook mooi meegenomen he... Dan koop je gewoon wat je zelf wilt! Van buggy heb ik de Kees K2. Besteld via het internet in een winkel in Nederland, voor 320 euro had ik de buggy! [url=http://www.babysale.nl">http://www.babysale.nl]http://www.babysale.nl">http://www.babysale.nl[/url] Kindjes liggen naast elkaar, maar ik vind het ideaal. Je kan er nog apart babynestjes bij kopen. Heb ik toen niet gedaan, achteraf wel wat spijt van. Mijn Sofieke weegt nu nog maar een 5 kg, dus ze zou nu nog in dat nestje kunnen liggen, Lientje niet meer.
    Als je nog vragen hebt, vuur maar af!
    Groetjes,
    Tinne
  • 600?? Da's inderdaad ook al een mooie cadeau...

M'n man had gemaild naar de ziekenkas om te horen welke cadeaus we konden kiezen met een tweeling. Dat geldbedrag stond er niet tussen wink.gif

-tweelingbuggy of tweelingplooibuggy

Of: telkens per 2
    -terreinbuggy met draagmand en maxi-cosi
    -plooibuggy, relax en autostoel
    -bon babybed incl matras en commode

Vrouwenverzekering: autostoel of 2-deurskast

Tweelingbuggy wil ik graag compact, da's die van de ziekenkas niet.
    Met de terreinbuggy zijn we niets...heb er trouwens nog 1 staan
    Plooibuggy's heb ik 2, relax ook 1, autostoeltjes komen nog van pas, maar die krijg ik dan weer via de vrouwenverzekering!
    babybedjes heb ik ook, dus ook niet nodig.

Misschien dan toch maar opteren voor het geldbedrag? sadhug.gif
    Ach, ik heb nog tijd...
  • Shaniake hier hetzelfde probleem als bij jou, ook zelfde ziekenkas. Ik ga toch ook eens informeren naar het bedrag.

Tine, goed dat je het even post want dat werd ook bij ons niet vermeld.
  • Over het geld maken ze natuurlijk geen reclame he... Maar als je het vraagt kan je het normaal wel krijgen hoor. Allé, wij toch wel eind oktober. Of het moest zijn dat plots alles veranderd is...
  • Je kan inderdaad nog steeds voor het geld kiezen.
  • welk ziekenfonds is dat want wij zijn bij cm en kregen altijd zo een meegroeistoel. Die zal ik dan x 2 krijgen vrees ik en kan ik bij de andere 2 exemplaren zetten. Hmmm
  • Dit is bij de Voorzorg melopee.

Ik heb vorige week geïnformeerd naar het geld, maar ik zou 2x300? aan bons krijgen voor baby2000. Ze kunnen ook een aanvraag doen voor geld, maar dat wordt niet altijd goedgekeurd. Nu ja, dat zien we dan weer wel. Bij baby2000 zal ik het ook wel opkrijgen bigsmile.gif
  • Wij gaan uiteindelijk toch voor de wandelwagen kiezen. Ze hebben hem willen uitpakken na lang aandringen en we hebben hem in de auto mogen passen. Hij is misschien wel ietske groter dan sommige andere merken maar wel handig in gebruik. Hij plooit heel gemakkelijk op, de wielen kunnen er heel gemakkelijk af gehaald worden. Tenminste dat waren de bevindingen van mijn ventje want ik ben niet mee kunnen rijden. In vergelijking met de andere wandelwagen die we eventueel wilden kopen, vindt hij deze veel handiger.

Groetjes
  • tweelingbuggy

hey,

ik ben mama van een tweeling van 14 maanden.

Wij hebben een tweedehands buggy gekocht destijds maar dat is eentje van bébéconfort die je telkens helemaal in mekaar moet steken.
    Nu zijn we op zoek naar een iets makkelijkere buggy en ik heb de twinco van x adventure besteld maar nu ben ik ongelofelijk aan het twijfelen tussen deze en de Kees K2 die je via internet kan bestellen omdat die er toch net iets degelijker uitziet.

Het enige wat ik voorlopig kan vinden is dat de twinco de meest compacte is maar blijkbaar weegt die toch nog 2kg meer dan de kees K2.

Iemand ervaring of reacties hierover?

Alvast bedankt

Cindy
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld