tweeling en zwangerschapsvergiftiging

• hoi,

ik heb reeds een dochtertje van 7 maanden dat 6 weken vroeger is moeten komen wegens een zwangerschapsvergiftiging. Ik heb nu te horen gekregen dat ik zwanger ben van een tweeling. Heeft hier nog iemand ervaringen mee? Ik ben bang dat die vergiftiging terug gaat komen.

jill
  • Hoi Jill,

ik ben bevallen van mijn tweeling op 33 weken, maar ik heb nadien, na de geboorte dus, pas een zwangerschapsvergiftiging gekregen. Ze zeggen dat je meer kans hebt bij een meerling, maar jij bent al eens zwangere geweest dus weet niet of de kans nu kleiner is dat je het krijgt. Heb je dit al eens besproken met de gynaecoloog? Hij/zij zal je daar ook zeker een antwoord op kunnen geven.
    Hoever ben je?
    Alvast heel veel succes! En geniet ervan!

Groetjes wave.gif
  • Ik had ook al een dochterje voor de tweeling. Bij haar een vlekkenloze zwangerschap gehad en van de tweeling van 28 weken plat moeten liggen wegens wee├źn en zwangerschapsvergiftiging.
    Ben uiteindelijk moeten bevallen op 36 weken met keizersnede omdat onze kleinste pruts het niet goed meer deed in de buik en meer overlevingskansen had buiten de buik.
    Ondertussen zijn ze sinds gisteren een jaar en doen ze alles wat ze moeten doen op een jaar. Arwen blijft iets kleiner en heel wat fijner dan Mauro maar ze hebben geen complicaties aan de vroeggeboorte over gehouden.
    Misschien eens vragen aan je gynecoloog?
  • Hier ook een vlekkeloze zwangerschap tot 38 weken.. toen ging de bloeddruk omhoog maar geen vergiftiging.

Bij mijn twinnies ging dat anders.. op 30 weken zwangerschapsvergiftiging en 32 weken hellp en 34 weken geboren.

Denk dat elke zwangerschap anders is.. dus je hier geen touw aan vast kan knopen

Hopelijk loopt het allemaal goed bij jou!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld