tweeling en zusjes/broertjes

• Ik heb nu een tweeling van 14 maanden. Ik zou graag in de toekomst nog een kindje willen (als de man meewerkt). Ik heb een eeneiige tweeling. Gaan zij altijd samen spelen en vormen zij een blok tegen dat andere kindje of is dat niet zo?
    Is het beter van vier kindjes te hebben als je een tweeling hebt, of gaat dat ook drie kindjes?
    Wat is het ideale leeftijdsverschil? (voor iedereen wellicht anders)
    Merci om jullie ervaringen mee te delen.
  • Hey Bibber!

Ik heb een tweeling van intussen 10. Zij waren vier toen ons Phebe geboren is. Dat is nooit een probleem geweest. Ze hebben haar "aanvaard" in het wereldje tussen hun twee en hebben enorm veel met haar gespeeld toen. Ook toen zij ouder werden en Senne werd geboren is dat niet veranderd. En nu ,met de geboorte van Thies al helemaal niet! Dat zijn zijn tweede en derde mama zoals we ze noemen!
    Ik denk dat er niet echt de "ideale" leeftijd bestaat. Elke leeftijd zal wel iets hebben. Maar dat zal de tijd uitwijzen!
    Vooral nu nog geen zorgen over maken!

Groetjes!
  • Kennis van me heeft een jongenstweeling en 2,5j later een dochtertje gekregen. Dit ging perfect hoor! De kleine meid had ineens 3 papa's. Ondertussen zijn ze 3 en bijna 6j. Nog steeds loopt dat super, al zijn er soms wel eens probleempjes omdat de dochter ook met de starwarsspullen wil spelen en da's het enige waar ze niet aan mag komen van de broers bigsmile.gif
  • Hai,

Hier bij ons andersom. Mijn Tante heeft Eerst een Meisje gekregen (8j nu) & dan een Jongenstweeling (4j nu).

Ze kunnen het alle 3 heel goed met elkaar vinden. Soms ook wel wat gekibbel als Grote Zus met de spullen wilt spelen van de Jongens zoals bij 'Shaniake', maar voor de rest zijn het écht 3 handen op 1 buik als ik het zo kan zeggen content.gif . Ze kunnen ABSOLUUT niet vinden als ze alle 3 uit elkaar worden gezet. Ze blijven liever alle 3 samen. Precies een 3-ling tongue.gif .

Groetjes

mimi1701ap16 wink.gif
  • Ik heb voorlopig mijn handen vol met mijn twee jongens, maar misschien wil ik ooit nog wel een derde, wie weer...
    Maar ik kan je wel helpen met eigen ervaring bigsmile.gif
    Ik heb twee zussen en dat is een eeneiige tweeling, ik heb me nooit buitengesloten gevoeld, met momenten kon ik het zelf beter vinden met één van hun dan zij met elkaar. We schillen wel maar 14maand.
  • Ik hb al een jongen van 3.5 jaar en een meisje van 16 maand. nu een j-tweeling op komst ook identiek. Ervaring heb ik nog niet maar ik zou er zeker langer dan 2 jaar tss laten want anders is het erg zwaar vind ik. Handig is als de eerste 2 naar school gaan denk ik.

ik ga er nu 3 thuis hebben + 1 op school en 3 thuis is erg veel.

Ik denk niet dat het malgré 4 moet zijn. Want tss 3 en 4 zit ook weer verschil qua leeftijd normaal en die gaan nooit zo aaneen hangen als een tweeling. twee tweelingen misschien is dat het ideale smile.gif
  • ja, sommige mensen vragen aan mij: zou je nog een tweeling willen en ik zeg altijd van ja. Mij maakt het niet uit wat ik zou krijgen, maar de schoonfamilie zou het liefst een jongen zien, of zelfs twee jongens.
    Ik dacht er ook aan om zeker te wachten totdat de meisjes naar school gaan. Want vandaag (en ook andere keren)heb ik gezien hoe moeilijk alles is (de praktische kant) als je soms alleen bent, zoals kindjes alleen vervoeren, buggy in de auto steken, ... jullie kennen dat wel he.
  • Hier een tweeling van 4,5 jaar en recent het gezin uitgebreid met nog een tweeling (zijn nu 5 weken). Voor mij persoonlijk vind ik dit een ideaal leeftijdsverschil omdat de oudste 2 goed zelfstandig zijn en een heel ander regime hebben dan de kleinste. De oudste gaan overdag naar school en zitten 's avonds vroeg in hun bed. Mocht m'n oudste tweeling nog niet naar school gaan en ik zou er dan m'n andere tweeling hebben bijgekregen ... dat zou ik toch wat minder zien zitten hebben. Nuja, met ééntje erbij kan dit gevoel best anders liggen.

Ik merk wel op dat de oudste nu nog meer aan elkaar hangen sinds de geboorte van de kleinste. Ze zijn ook heel zorg- en behulpzaam naar de jongere broer en zus.
  • Sorry dat ik effe kom binnenvallen maar ik was aan het meelezen en zag dat Annelies ondertussen haar 2de tweeling heeft. Proficiat!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld