teststreep van tweeling

• Hoi dames,

Toch nog een keer vragen hoor.
    1 dag voor nod, had ik gelijk al een dikke teststreep.......al voordat de controle streep er stond.

Vandaag 2 dagen na nod weer getest, zelfde verhaal, gelijk kwam er weer een hele vette teststreep te staan, al voordat de controle streep er stond.
    Duidt dit dan op een hoog HCG.........en dus misschien een tweeling???
    (ik ben al bijna 36, dus de kans is wel wat groter op een dubbele eisprong)

Iemand hier ervaring mee?
  • Hallo,

iemand die ik ken had een heel hoog hcg en ook onmiddellijk dikke strepen, maar het was er maar eentje hoor.
    Een hoog hcg duidt niet altijd op een tweeling, maar het kan natuurlijk, zeker weet je het pas na echo he
    zou je het "erg" (zo een verkeerd woord he, maar je snapt me wel hoop ik) vinden of zou je het net leuk vinden?
  • Hoi Emmy,

Bedankt voor je berichtje.
    Tja, we hebben al 2 kinderen, zelf zou 4 kids een beetje te veel worden......tenminste, dan wordt ons huis wel iets te klein en de auto. Eigenlijk meer praktisch dat het niet uit zou komen.
    Dus ja, het liefst krijgen we er 1.
    Als het er 2 zijn, zou het ook best weer goed komen natuurlijk.

Bij mijn andere 2 zwangerschappen had ik hele lichte streepjes op de testen staan, dus dit viel ons zo erg op.
    Vandaag mijn vraag hier.
  • Het kan he!
    Maar bij Kira had ik een heel lichte streep (moest ik tegen de lamp houden) en bij Silke een heel duidelijke streep, mijn hcg waarde van Silke was dan ook 12x zo hoog dan bij Kira bigsmile.gif . Ik heb toen even gevreesd voor tweeling (welkom wel, maar praktisch iets moeilijker he) maar het was er maar eentje
    Jullie zullen zien bij de echo he, veel geluk!
  • mijn test was ook heel duidelijk, (2de zwangerschap) die staat nog op mijn profiel, mijn man dacht ook dat het een 2ling zou worden bigsmile.gif ik zou het wel super gevonden hebben wink.gif
    maar we zijn superblij met ons dochtertje.

proficiat en veel succes
  • Hier vanaf de eerste dag getest ... ook meteen een hele dikke streep en ja, dat had een tweeling als resultaat. Kan dus!
  • Hier ook zo als bij Annelies, 2 dagen voor NOD getest en de teststreep stond er eerder en echt dik azl voor de controlestreep. Donderdag hebben we een echo gehad en wat bleek: het zijn er twee!
  • Hoi Emmertje,

Jeetje, wat een verrassing zou dat geweest zijn voor jullie.
    Waarom heb je al zo vroeg een echo gekregen?
    Bij ons doen ze dat pas rond 11 a 12 weken.

Hier nog geen kwaaltjes.

Dus het is nog een beetje onwerkelijk.......op die dikke vette teststreep na dan.
    Hadden jullie gelijk al kwaaltjes na de test?
  • Ik had ook een eerste echo aan 6 à 7 weken. Dit omdat mijn tweeling het resultaat is van het nemen van clomid, dus de gyn wou snel weten hoeveel keer het raak was ... 2x dus. Ik wist dus dat de kans op een meerling erin zat.

Heb je al bloed laten trekken ... want als die reeds van bij het begin heeel hoog staat, wijst dat ook heel vaak op een tweeling.
  • Hoi Annelies,

Nee nog geen bloed laten trekken. Dat doen ze hier pas (in nl) rond de 12 weken, maar daar hoor je verders ook geen uitslag over. Wel weet ik van mezelf dat ik resuspositief bent. Heb bloedgroep A-neg.

Dus, tja, aankomende weken is alles nog onzeker of het het 1 of 2 zijn.
    Vind het toch weer zo leuk heh!!!! Denk aan niets anders.

Heb je namen bedacht voor je kindjes?
  • Ja hoor, die liggen al heel lang vast ... nu enkel aftellen om ze te mogen verkondigen hé.

En jij veel succes met het aftellen naar de eerste echo ... vergeet ons niet te melden hoeveel het er uiteindelijk geworden zijn hé, hihi.
  • Hier 1 dg vr nod 100 hcg dus niet echt hoog maar wel een duidelijke streep. Toch was het niet anders als bij éénlingen. Op 7 wk bleek het een tweeling te zijn dus zelfs op hcg zo vroeg in de zw kan je niet afgaan. Gewoon afwachten. Twee-eiig zien ze op 5-6 wk en één-eiig wat later. was op 5 w nog niet te zien hier. Ik was extreem veel moe maar mijnen frank viel maar na ik wist dat het er 2 werden want dacht met al 2 bengels zal dat normaal zijn.
  • Ik heb wel gezegd dat als je hcg heeeeeeeeeeeeeel hoog staat, dan mag je er wel rekening mee houden. Het hoeft daarom persé niet hoog te staan, maar het kan wel. Mijn collega haar hcg stond in het prille begin bijna aan 1000 en ja, dat waren er 2 ... als de dokters al eens hun wenkbrauwen fronsen bij zo'n hoge hcg-waarde.

Nu, van m'n eerste tweeling weet ik m'n hcg-waarde niet meer en van m'n tweede tweelingzwangerschap heb ik geen bloed laten trekken, dan heeft een echo uitsluitsel gebracht.
  • Ik had helemaal geen hoog HCG (gewoon normaal) en geen dikke streep op de zw-test. Dus ik had absoluut geen vermoeden...
  • @Rianne: ik had al zo vroeg een echo omdat het zo het verdere verloop is in het ziekenhuis waar de tweeling door middel van IVF tot stand is gekomen. Mijn hcg zat ook hoog (660)op 4 weken.
  • hai rianne,

ik had het wel bij mijn dochtertje. Zij was in het begin een tweeling (is later in de zwangerschap niet goed gegaan). En ik had al heel vroeg een positieve test. Veel vroeger als eigenlijk kan. Dus ja, ik weet het niet, maar bij mij was het dus wel een tweeling.

Veel succes met je zwangerschap en ik ben benieuwd!

Gr. Disney
  • ik test pas na 10 dagen positief en na een week pas een donkere streep...

ben wel zwanger nu 12 weken van een tweeling..

hcg was de eerste week ook maar 69

een week later 9800
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld