Tegen wneer geboortlijst laten klaarleggen in winkel?

• Hey iedereen!

Toen we onze geboortelijst gingen aanleggen vroegen ze de uitgerekende datum. Normaal gezien zal de geboortelijst, en alle zaken die er op staan tegen die datum op voorraad zijn tegen dat iemand ze koopt.
    Ik heb echter schrik dat de tweeling vroeger zal komen en het niet op tijd zal klaar zijn. We kunnen de datum vervroeger, maar hoeveel?!
    Laat ik het 2 weken vroeger dan de uitgerekende datum klaarleggen? Nog vroeger?!

Idem met doopsuiker. Eén van de items die we willen duurt 3 weken om te laten maken, dat moet dus op voorhand gebeuren... Tegen wneer laten we het maken?!

Heb schrik dat het te laat zal zijn als ze vroeger komen!
  • Bij mij was alles (geboortelijst, geboortekaartjes, doopsuiker, meubels en kamer,...) klaar tegen dat ik 30 weken zwanger was van de tweeling. Zo was ik min of meer gerust dat alles op tijd ging zijn. Ook werd het fysiek zwaar omp nog voor vanalles rond te lopen en te regelen.
    Alleen over de namen hebben we iets langer gedaan.

Ik ben uiteindelijk maar op 39 weken bevallen, maar ik was toch blij dat alles in orde was.

Mijn raad: niet te lang mee wachten. Alles te vroeg klaar kan geen kwaad, te laat is veel lastiger!
  • Ik zou ook gewoon alles nu afmaken.

Op mij to do list staat de geboortelijst bij week 24. Nu ik zwanger ben van een tweeling lag mijn lijst al rond 16 weken. hij ligt bij dreambaby, dus ik kan em nog steeds aanpassen.
    Het is gewoon fijn als je de laatste weken alles klaar hebt en je niet hoeft druk te maken om dat soort dingen.
    Mijn ventje is 5 weken te vroeg geboren, en voor de voorbereidingen was het niet erg, alles tond klaar. Alleen de lakentjes moesten nog opgelegd worden.

Dus maak je lijstje maar en hup naar de winkel bigsmile.gif
  • onze lijst is ook al opgemaakt maar bij dreambaby noteren ze de vermoedelijke bevallingsdatum en ze zorgen van dreambaby dan dat rond die datum alles klaar staat.
    ik heb dus enkel wat schrik dat als ik vroeger beval niet alles beschikbaar zal zijn ( terwijl er wel dingen op staat die we direct nodig hebben zoals babyfoon, verzorgingskussen,...)

ook voor de suiker: we willen oa jeneverflesjes met de namen op maar dat duurt 3 weken om te laten maken...
    wil ze dus zeker op tijd hebben!
  • Ik zou er toch voor zorgen dat alles toch redelijk veel vroeger klaarligt hoor.
    Ik ben in het ziekenhuis opgenomen op 32 weken en ben bevallen op 35 weken. En blijkbaar was dat voor een tweeling niet ZO uitzonderlijk. (het streefdoel was 36 weken proberen halen dus dat is net niet gelukt).
  • Hier ook alles heel vroeg al klaar en hoewel alles vrij goed verliep ben ik toch heel onverwachts op 34 weken en 5 dagen bevallen....
  • Mannytje, je moet eens op je online lijst zien, overal staat de leveringsdatum bij. Dat van ons ligt er Vanaf deze maand ongeveer allemaal.
    En als je in de winkel langsgaat kan je gewoon vragen om alles te vervroegen, kan perfect.
  • ik ben nu 29 weken en heb net onze geboortelijst gelegd. We zijn nu ook bezig met geboortekaartjes en doopsuiker. Kamertje is nog niet in orde, moeten nog meubeltjes in. En alle kleertjes moeten nog gewassen worden. Dus we hebben hier nog wel wat werk.

Ik hoop alles klaar te hebben tegen week 34.

Wat de dringende spullen van de geboortelijst betreft: ik kan alleen maar aanraden deze er niet op te zetten. Bij ons eerste hadden we ook spullen opstaan die we meteen nodig hadden en een aantal van die spullen zijn gekocht door mensen die ze zelf wilden ophalen en vervolgens pas na 3 maanden op bezoek kwamen om hun cadeautje af te geven. Dus mijn man heeft heel veel van die spullen zelf gaan kopen en nadien het cadeautje terug naar de winkel gebracht. Bij dreambaby kan dat gelukkig, maar ik vond dat een heel geloop en gedoe!

Dus deze keer staan er enkel dingen op die we de eerste weken niet nodig hebben.
  • bij ons hebben ze de geboortedatum trouwens met twee weken vervroegd en alles moet er nog eens twee weken eerder zijn.
    Vandaag zeiden ze bij dreambaby dat als er iets moest zijn, we maar gewoon moeten bellen, dan vervroegen ze alles.
  • hey!
    bedankt iedereen. gisteren naar dreambaby gegaan en ze hebben de leverdatum veranderd naar 14 juli. das dan een goeie 6 weken voor de bevalling.
    het enige dringende wat op de lijst staat zijn de flesjes en sterilisator. van zodra ik 100% zeker ben dat ik geen bortvoeding ga geven ga ik er zelf om gaan.

hun kamertje is al klaar, kleertjes genoeg, matrasje, lakentjes, slaapzakjes,... is allemaal aanwezig.
    dus zo lang ze gekleed zijn, kunnen eten en slapen... smile.gif denk ik dat ik het noodzakelijkste heb.

enkel de doopsuiker moet nu nog besteld worden en het geboortekaartje is in de maak....
  • voila seh, je bent klaar!
    hug.gif
  • Hoi Miekje,
    Ik ben bevallen aan 34 weken en 5 dagen... Heel onverwachts hoor. Alles zat nog heel hoog en toe bij de laatste controle. Mijn water brak...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld