Prijs kinderopvan tweeling België

• Prijs kinderopvan tweeling België

Hoi!

Ik heb vandaag goed nieuws gekregen... onze tweeling kan vanaf april 2012 naar een crèche bij ons in de buurt!
    Dezelfde waar ons oudste zoontje (nog tot november) gaat, supercontent van! hug.gif

Nu had ik ineens een vraag, en ben ze aan de telefoon vergeten te stellen..

Betaal je echt 2 x de opvang van 1 kindje? Of is er een tussenweg?
    't Is een crèche van Stad Antwerpen, dus eentje op basis van inkomen.
    Ben van België dus ook uiteraard wink.gif

Kan iemand me helpen? Want ben nu wel nieuwsgierig!
    Opvang voor 1 is al een serieuze hap uit het budget, moest dat x 2 zijn, is het echt veel... drunk.gif

Dank u voor de reacties!!!

xxxxx magda lena & co
  • De dagprijs gaat zowiezo lager zijn omdat je nu 3 kindjes ten laste hebt ipv 1. En ja, voor een 2-ling krijg je nog een extra korting. (bij zelfstandige creches/onthaalmoeders is dit veelal niet het geval)
  • Ik vreesde er ook voor dat de créche duur ging zijn voor onze tweeling, maar het tegengestelde is waar! Door de tweelingkorting en het feit dat we nog een kindje hebben (dus 3 kinderen ten lste) betalen we nu zelf minder voor 2 kindjes dan tot voor kort voor eentje.
    Tip: op de site van kind en gezin kan je berekenen hoeveel de creche zal kosten (als het natuurlijk een creche is die bij hen is aangesloten).

Groetjes en geniet nog van de zwangerschap
  • Het hangt af van je inkomen. Op de website van Kind en gezin kun je dat zelf berekenen. Voor ons zoontje betalen wij nu 20 euro per dag. Zodra de tweeling geboren zal zijn komt dat nog op 12.5 euro per dag per kind. Ik ben van plan om 4/5de met ouderschapsverlof te gaan werken zodra mijn moederschapsverlof gedaan is en dan zouden we voor de tweeling voor 4 dagen evenveel betalen als voor enkel mijn zoontje voor 5 volle dagen!! 't is wel de moeite om de aanvraag te doen dus!!
  • Regels in het Brusselse zullen wel anders zijn. Wij hebben geen tweeling, maar twee kindjes erg kort op elkaar en dus zaten ze samen in de crèche. Hier bleef de dagprijs dezelfde, maar je kreeg 30 pct korting voor het tweede kindje. Als je drie kindjes ten laste hebt (wat bij ons het geval was, krijg je sowieso 30 pct korting. Dus ik betaalde 70 pct van de dagprijs voor de twee... Wel een serieus verschil. Maar nogmaals de regels in Vlaanderen zullen wellicht anders zijn dan in Brussel...
  • Dank u voor de reacties!!!

Ik ben al ontzettend blij dat we niet 2x de prijs van ons eerste zoontje zullen moeten betalen tongue.gif .

Onze tweeling zal idd naar een erkende creche gaan van kind en gezin, en eentje op basis van ons inkomen.

Als ik het zo ruw ingeef op de site om de prijs te berekenen, betaal ik zo'n 6 euro meer voor 2 kindjes tezamen dan voor 1 apart. Valt dus goed mee! Oef! hug.gif

't Zal allemaal al duur genoeg worden, zo'n tweeling en een peutertje, dat elke steun ok korting welkom is wink.gif

Groetjes,
    xxxxx magda lena & co
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld