Nog mama's zwanger van een tweeling??

• Super seg...klinkt alsof het allemaal heel vlot is gegaan/gaat...

Geniet ervan!

Ik heb hier trouwens vandaag bevestiging gekregen dat er maar één vruchtje is! smile.gif
  • @Jinse haha goed dat het er maar eentje is! Stel je voor, 2 tweelingen in huis... hebben jullie nog andere kindjes?

Hier is het enorm druk. Hebben nog niet echt een structuur gevonden. Ben heeeeeeel erg moe! Gelukkig helpt mijn moeder me wat met de was en de strijk.
    Ook zus vindt het een beetje lastig. Is dit niet gewoon he. Doet haar ding 'waar ik zin in heb' en kan opeens dingen die ze vroeger kon (zoals bv beetje deftig eten) niet meer. Ze wil terug gevoederd worden enz. Hoop dat die fase vlug doorwaait...
    Maar al bij al mag ik niet klagen, ik ben superblij met mijn gezinnetje!!
  • Hier heeft het ook wel eventjes geduurd voor wij onze draai gevonden hadden met twee baby'tjes in huis hoor.
    Wij hebben verder geen andere kindjes, dus ik kan me niet voorstellen wat het is als je dan nog een kleuter/peuter hebt rondlopen. 't Is voor die kleintjes ook een hele aanpassing hé, mama en papa ineens moeten delen. En dan nog niet met één, maar met twee kindjes...
    Maar jullie zullen je routine wel snel vinden hé...
  • @LiLi85 Hier ook een mama van 1 + 2 kids. wink.gif Het is heel normaal hoor dat je je draai nog moet vinden. Dat is al zo als je thuiskomt met 1 baby, dus al zeker als je thuiskomt met 2 baby's én er nog een peuter is om voor te zorgen!
    Ik zou zeggen, neem alle hulp aan die je kan krijgen! Je hebt je energie dubbel en dik nodig hé, voor 3 kleine kindjes zorgen tegelijk is meer dan een fulltime job op zich.
  • @Saartje01 Bedankt voor je reactie

heb een vraagje voor jou (omdat je ook al een kindje had toen je tweeling geboren werd) : hoe ging hij/zij ermee om in het begin en hoe oud was hij/zij?
    het is hier druk ja, en soms zou ik mezelf even willen wegtoveren, maar we hebben ook zalige momenten met hen, vooral 's avonds als zusje in bed ligt. Kan ik in de dag wat meer met haar bezig zijn, want ze snapt het nog niet. Heb haar een popje met flesje en pamper gekocht, en hoop dat het daarmee gaat beteren. Kan ze gelijk met mij haar 'baby' verzorgen.
    wave.gif
  • Onze oudste was bijna 3j toen onze tweeling geboren is. Als ik jouw banners zie is dat toch nog iets moeilijker bij jou denk ik, aangezien je dochter ook nog 2j moet worden. Aan onze oudste konden we al iets uitleggen. Het moeilijke was hier dat zij een paar maanden naar school ging, moe was, én ik dus een strak schema van haar moest combineren met het gebrek aan schema van 2 baby's. Ik heb wel de tip vd vroedvrouw moeten gebruiken: loslaten t.o.v. de oudste. Ze heeft bijv. zelf haar eten al eens mogen opscheppen aangezien ik toen 2 baby's tegelijk borstvoeding aan het geven was, alleen naar het toilet gaan,...
    Voor haar waren de 2 baby's popjes en ze is eigenlijk nooit jaloers geweest. Ik heb er haar wel van in het begin zoveel mogelijk bij betrokken, zodat het ook 'haar' baby's waren en ze zich niet uitgesloten voelde. Ze heeft baby's helpen wassen (ja, de hele badkamer stond onder water), proberen troosten,...
    Misschien kan je dat ook wel toepassen, maar dan op je dochter haar formaat? Snapt ze al redelijk wat? Misschien kan ze broertje proberen troosten als hij weent (bijv. 'strelen onder begeleiding terwijl jij echt troost' en dan zeggen hoe goed ze dat doet), pampertje aangeven als je moet verversen, tuutje geven,... zodat ze haar zoveel mogelijk betrokken voelt tot wat er gebeurt, en het ook voor haar 'leuk' wordt gemaakt.
    Het is heel normaal hoor, dat je af en toe zin hebt om eens heel luid te schreeuwen. Dat gebeurt bij mij ook nog eens. wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld