Nog iemand pril zwanger van een tweeling?

• Heb enkele foto's op mijn profiel gezet.

groetjes
  • Oh Nele! Wat een mooie kleintjes wink.gif Echt ferme kindjes! Is er al zicht op wanneer ze naar huis mogen?
    Lukt het bij jouw allemaal een beetje, want het is toch een heftige tijd hé.
    Met ons alles redelijk...
    En hier nog maar eens een nieuwe ziekte opgeraapt in de creche: Mond -en Klauwzeer (hand-, voet -en mondziekte)
    Ik heb dinsdag rond 14u telefoon gekregen dat ze het moeilijk hadden en koorts kregen. De muggebeten (dat dacht ik toch) werden blaasjes. En in de creche zijn er dus blijkbaar nog een aantal kleintjes die het ook hebben/hadden.
    Dus we zijn terug naar de KA gereden maar uiteindelijk valt het nog mee. Voorlopig moeten we een spray voor hun mond gebruiken en de blaasjes ontsmetten. Een perdolan kunnen we ook altijd geven voor de koorts en hun comfort. Ze kunnen er een grieperig gevoel van hebben. Ergens wel 'opgelucht' want nu is er een verklaring voor de moeilijke nachten en het 'zagerige' overdag... Maar vind het weer rot dat mijn schatjes het moeilijk hebben.
    Gisteren maakte Matthias weer koorts en soms ben ik het een beetje beu.
    Maak ik me teveel zorgen? Ben ij te ongerust? Mijn man steunt me wel, maar vind soms dat ik met té veel zorgen maak.
    Maar als je die kleine ventjes zo ziet vind ik het echt erg dat ze zo van het één in het ander sukkelen.
    Tot grote frustratie van mijn man, blijf ik liever thuis dan weg te gaan. Nu het trouwfeest van mijn zus achter de rug is zijn de drukke weekends door en ik ben daar niet rouwig om! Ik heb de laatste weken het gevoel dat ik onze jongens veel te weinig zie en dat mijn drukke agenda ook weerslag heeft op hun. Nu ook dat ze weer een beetje ziek zijn heeft me doen inzien dat ik meer tijd wil met hun. Ik mis hun veel te hard en was overlaatst zelf aan het denken huismoeder te worden! Iets dat ik vroeger gezegd heb nooit te willen doen disappointed.gif Het uitgaan met vrienden intresseerd me niet zo hard meer. Ik ga liever naar een BBQ waar ik ze mee kan nemen.
    Enfin, ik denk dat elke mama wel snapt wat we hier bedoelen hé wink.gif
    Volgende week nog één weekje werken en dan ben ik 2weken in verlof waarvan we één van naar Frankrijk rijden.
    Ik ga ervan genieten en hoop echt uit de grond van mijn hart dat ze daar niet ziek worden!
    Sorry voor het lange relaas, maar heb blijkbaar wat op mijne lever liggen disappointed.gif
  • Wappie, ze hebben nog niks gezegd over wanneer ze naar huis mogen, maar Luna ligt nog in de couveuse en krijgt nog antibiotica. Vandaag gingen ze terug bloed nemen en kijken of de infectiewaarden verder gezakt waren. Ook zou ik misschien vandaag de uitslag hebben van mijn staal afgekolfde moedermelk. Ik had daar laatst een kiem in zitten en dus mocht de afgekolfde melk niet meer gebruikt worden. Hopelijk is ze eruit en kan deze terug gebruikt worden want anders krijgen ze flesvoeding als ze niet aan de borst drinken.
    Heb Luna gisteren voor de eerste keer terug kunnen aanleggen en ze heeft goed gedronken. Vanmiddag ook weer aangelegd en nog beter gedronken dan gisteren. Straks is het Kasper zijn beurt, maar hij drinkt niet zo goed. Hij valt altijd terug in slaap en we krijgen hem met niks wakker. Zo gaat dat ook met zijn fles. We gaan veel geduld met hem moeten hebben.
    Met mij gaat het wel, maar zal toch blij zijn als ze eindelijk thuis zijn. Het is toch een heel geregel en thuis blijft alles liggen. Mama is vandaag komen strijken. Maar ik zou hier ook nog wat verder moeten opruimen.
    Morgen gaan mijn ventje en ik uiteten, eventjes tijd voor ons 2 nu de kindjes nog niet thuis zijn. Maar er wordt dan toch bijna de hele tijd over hun gepraat smile.gif .

Jammer te horen dat je zoontjes terug ziek zijn. Hopelijk zijn ze snel weer beter. En geniet van je weekje Frankrijk. Het zal je wel goed doen.
    Ik denk dat het wel normaal is dat je als mama sneller ongerust bent. In het ziekenhuis had ik het zelfs moeilijk toen ze een infuusje aan het prikken waren bij Kasper en hij aan het wenen was. En ik maak me ook snel zorgen hoor terwijl mijn man het allemaal anders bekijkt. Dat is het mamagevoel dan dat naar boven komt he.

Groetjes
  • Heykes,

Met de kindjes gaat het dus heel goed. Ze liggen allebei in een gewoon bedje. Denk dat ze volgende week mee naar huis gaan mogen. Alleen Kasper maakt heel veel stoelgang en zijn poepje is dan ook heel rood. Er wordt zalf op gesmeerd, maar het heeft geen tijd om te genezen omdat hij zoveel stoelgang maakt.
    Hij heeft ook heel veel tijd nodig om te eten. We moeten er altijd 1 tot 2 pauzes inlassen en daarna eet hij weer verder. Daar kruipt echt veel tijd in.
    En hij spaart ons ook niet als zijn pamper uit is, hij plast dan altijd en maakt dan meestal ook nog eens stoelgang.
    Maar het is een schatje. Ik zou er niet meer zonder kunnen.

Luna heeft van deze nacht geen diepe katheter meer en ligt daarom van vanmorgen in een gewoon bed. Deze morgen had ze na de voeding wel terug gegeven en deze middag ook na de fles.
    Straks gaan we ze allebei een badje geven. Ben eens benieuwd want voor Luna is het de eerste keer.

Groetjes
  • Luna en Kasper mogen morgen naar huis als zich niks meer voordoet. party.gif

Hoe verliep de eerste dag en nacht bij jullie toen ze thuis waren? Ik denk dat ik me veel te veel zorgen ga maken. Volgens mij doe ik ook de eerste nacht geen oog dicht.
    Maandag komt de vroedvrouw langs.
    Van maandag t.e.m. vrijdag komt kraamhulp van 9u tot 13u.
    Dinsdag komt iemand van Kind en Gezin langs.

Groetjes Nele
  • Nele, JIPIEEEE!!! Eindelijk je schatjes thuis!!! bigsmile.gif <3
    De eerste nachten was ik supernerveus... ze dronken ook nog 8voedingen als ze naar huis kwamen (06u-9u-12u-15u-18u-21u-24u-3u) dus dat vond ik op zich al vermoeiend. Ze dronken ook heel langzaam dus had ik soms het gevoel dat ze nog maar net gegeten hadden als ik terug moest voeden drunk.gif
    Onze jongens hadden ook heel veel last van stoelgang. Ik heb geen bv gegeven en het heeft even geduurd tot we de juiste melk hadden. Uiteindelijk hebben we dan nutramigen gegeven en dat was voor ons een wondermiddel.
    Ze gaven ook enorm veel terug, dus wij zaten met handdoeken en slabbetjes in overvloed in ons bed om zoveel mogelijk proper te houden.
    Fieuuuwwww, eigenlijk allemaal niet zo positief disappointed.gif
    Ik wil u helemaal geen schrik aanjagen, maar het is even zoeken in het begin, maar ondanks de vele prombleempjes en de toch wel drukke dagen en nachten is het gewoon niet te beschrijven hoe leuk het is om die 2schatten bij u te hebben!!!
    En kindjes zijn ook niet te vergelijken. Ik had geen gemakkelijke kindjes. Ze waren heel snel overprikkeld, aten heel moeizaam,...
    Ik snap dat je zenuwen hebt! Dat had ik ook voor ze naar huis kwamen en dat is normaal. Maar probeer rustig te blijven en volg je mama-gevoel, dat is de beste radar bigsmile.gif
    Tof dat je kraamhulp hebt! Dat had ik niet en heb daar achteraf spijt van gehad. En stel maar veel vragen als ze komen van K&G! Daar zijn ze trouwens voor!
    Superveel succes met de thuiskomst van je schatjes, ben heel blij in uw plaats wink.gif
    Ik hoop alleen dat ik je niet meer schrik heb aangejaagd met mijn verhalen disappointed.gif
  • Als ik 4 jaar geleden met m'n tweeling ben thuisgekomen (ze wogen toen elk 2kg als ze thuis waren) is er bij ons elke nacht een 'derde' persoon komen inslapen (zus, oma, tante, nicht), zodat m'n man en ik om beurten een 'langere' blok konden slapen. Want ook mijn tweeling stond op 8 voedingen (om de 3h dus) en doordat het lichtgewichtjes waren hadden ze nog geen fantastische zuigreflex waardoor de voedingen traag gingen. Denk dat er zo'n goeie week extra hulp geweest is. Ook elke dag vroedvrouw over de deur gehad. 't Zijn vermoeiende dagen, maar je zal er van versteld staan hoeveel een mens eigenlijk wel aankan op zo'n momenten. Moederliefde geeft vleugels!
  • Ik kan Annelies alleen maar gelijk geven wink.gif
    Als ik er nu op terug kijk dan vraag ik me af hoe ik het soms deed. En ook mijn man, want na 10dagen moest hij terug werken maar stond nog wel mee op 's nachts.
    Ik voedde ze ook samen. Dan gaf mijn man de laatste voeding, en ik die van 3u. Maar het is echt een beetje zoeken en aftasten wat werkt voor jullie.
    Nu zou ik ook meer hulp vragen, want er zijn momenten geweest dat ik het echt niet meer zag zitten.
  • Wappie, je hebt me geen schrik aangejaagd hoor met je verhalen.
    Ons Luna is sinds een week begonnen met terug geven. Hoop dat de dokter ons een antwoord kan geven hoe dat komt voor dat we naar huis komen.
    En woensdag hebben ze haar afgekolfde moedermelk gegeven terwijl geweten is dat ze dit nu niet meer mogen hebben omdat er een kiem inzat en ze nog niet genoeg afweer hebben om dat af te stoten. Wanneer ze een maand zijn (gecorrigeerde leeftijd, dus 44 weken) mogen ze dit wel terug. Ben er niet goed gezind van.

Groetjes
  • Ben juist terug van het ziekenhuis voor verzorging van half 12. Ze hebben Luna terug bloed getrokken omdat ze 110gram was afgevallen en nog wat saturatiedalingen had gedaan. Na de middag hebben ze de bloedresultaten. Ik hoop dat ze toch mee naar huis gaat mogen.

Groetjes
  • Ze zijn thuis van gisteren!
    party.gif
  • Hey meiden,
    Hoe gaat het nog met jullie en de beebjes?
    Die van mij zijn ondertussen al 4maand geworden!
    De tijd gaat toch zo vlug voorbij.
    Dacht ik met een papje te beginnen en hier bij Kind en Gezin zeggen ze mij dat dat nu maar vanaf 6maand is.
    Is dit bij jullie ook zo?
    Ik heb zo zitten denken en ik denk dat ik eens ga fruitpap proberen eens het uur veranderd is want dit zal ook al een aanpassing worden voor hen.
    groetjes,
    nathalie
  • Amai wat lang geleden!

Ik vroeg me gisteren nog af hoed het met iedereen ging! content.gif

Kind en gezin zegt vier maanden bij ons maar aangezien ze drie weken te vroeg waren start ik volgende week, op hu 5 maanden met groentepap.
    Ik voel wel dat ze nood hebben aan iets anders. Ze sliepen supergoed (van 19u30 tot 7u) maar dat is de laatste tijd 5u30. Brrrr horror.gif

Onze spruiten doen het zeer goed. Camille zit al op de p25 en Jonah op de p10. Ze kunnen al rollen en dingen grijpen met twee handjes. En lachen dat ze doen! bigsmile.gif
    Echt huilen doen ze niet meer, zelfs niet als ze grote honger hebben, eerder zo'n klagerig geneut. Wij hebben dus zeker geen klagen.
    Hoe gaat het met die van jullie?
  • Wauw Naftje die van u slapen die van 2O u tot de morgen erna?
    Die van mij niet zenne,kgeef nog een fles om middernacht en dan is het bedtijd tot 7 à 8u, soms 8u30 maar da komt nie veel voor drunk.gif
    Dat we alleen Louana'tje moesten hebben dan sliep die ook wel zoals die van u maar Mylan is altijd daar voor te eten en dan maakt hem Louana wakker en als ik haar dan een flesje geef dan drinkt ze het ook wel op feitelijk.
    Mylan drinkt nu 150ml met 5schepjes en Louana die drinkt 120ml waar ze dan soms 20 à 30 inlaat.
    ze drinken dus smorgens, 12u,16u, 20u en middernacht.
    D'er is tussen beiden een verschil van 1kg800, Mylan is het zwaargewicht en Louana ons topmodel hihi <3

Kmoet wel zeggen dat het druk is met de tweeling maar ik had erger verwacht, een geluk dat ik al goed gerodeerd was met mijn vorige 3musketiers bigsmile.gif

O ja Mylan die word elke nacht zo een beetje wakker rond 4u, dat is elke nacht hetzelfde uur.
    Kgeef dan zijn tutje maar ik moet toch meerder keren uit bed eer hij terug in slaap valt.
    Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt? Kweet zelfs niet of hij echt wakker is want zijn oogjes zijn altijd toe, mss een droom??
    Kvind da zo raar dat da altijd op het zelfde tijdstip is hé.
    Kheb al gedacht dat het is omdat het 4uur geleden is dat hij gedronken heeft maar moest het van den honger zijn dan zou hij echt wel krijsen, want dat doet hij wel als hij honger heeft nervous.gif
    nu is dat eerder zo een gezeur.

zo dat was het voor nu
    wave.gif
  • Nath, heb je al eens geprobeerd om die middernachtfles te laten vallen? Wij gaven ze in hun slaap ook nog een fles rond 23u maar twee maanden geleden hadden ze hun wiegedoodtest in het ziekenhuis en daar maakten ze hen niet wakker voor een voeding. Ze hebben dan van 20u tot 6u geslapen dus zijn we daar gelijk mee gestopt.
    Nu zitten ze sinds een week op 4 voedingen van 235 ml. Ze drinken tussen de 800 en 900 cc per dag ('s morgens, 11u, 15u en 19u)
    Ze schelen ook niet zoveel. Jonah is ong 62 cm en 6,2 kg en Camille 60 cm en 5,85 kg.
    Ze krijgen om 19u hun laatste fles ongeveer en dan zijn ze er rond 6u ongeveer. Niet van de grote honger maar omdat één van hen wakker is en dan de andere wakker maakt als ik niet snel genoeg ben. bigsmile.gif
    Deze morgen was het eindelijk terug eens 6u, dat doet wel deugd. Maar ik lag natuurlijk al te luisteren van 4u50. wink.gif
    Wij hebben dat de laatste tijd ook gehad: zo'n gezeur rond 4 à 5 uur, afwisselend bij Jonah of Camille. Ik denk dat dat gewoon even wakker worden is en niet meteen in slaap geraken. Normaal worden ze elke 45 min wakker maar meestal is dat zonder het te beseffen. 's Morgens is er bij ons al vlug redelijk wat lawaai en ik denk dat ze daarom soms niet meteen terug kunnen slapen. Dat zou meteen kunnen verklaren waarom het vandaag (zondag) 6u was toen we jonah voor het eerst hoorden.
    Gaan je prutskes al naar de onthaalmoeder of de crèche Nath?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld