Ideetjes, tekstjes, liedjes voor doop van tweeling

• Hallo,
    Met Pasen wordt onze meisjestweeling gedoopt!
    Ik heb hier een aantal boekjes liggen met voorbeelden, maar wou het toch een beetje speciaal en toepasselijk op een tweeling...
    Zijn er mensen die mij hier bij kunnen helpen?
    Alvast bedankt!
    Saske
  • Hoi Saske,

geweldige topic vindt ik dit! goofy.gif

Ik kan je helaas niet helpen, maar ga hier wel met veel plezier meelezen en ideetjes opdoen.

Onze jongens zullen eind maart, begin april gedoopt worden.

grjts,
    Inge
  • Hallo,

Ik wil jullie best ons doopboekje doormailen. Ik heb er veel tijd in gestopt, maar heb er dan ook vele leuke reacties van de familie voor teruggekregen.

Als jullie een privé-berichtje sturen met je e-mailadres, dan mail ik het boekje wel effe door.

Groetjes,

Magalie
  • Onze jongens zouden in de kerk gedoopt worden op 1 februari maar wgs familiale omstandigheden wordt die uitgesteld.
    Ben nu in contact gekomen met goedeherder.be, die de doopviering thuis komen verzorgen. Heb dat gevonden op andere babysite . Zij hebben blijkb wel basisboekje, maar wil daar ook wel de nodige persoonlijke toets aan geven, specifiek voor twins, en temeer omdat er hier al 2 kindjes zijn van mijn man, dus wil die daar graag extra in betrekken.
    Weet gelijk ook niet goed waar te beginnen om er iets moois van te maken, zijn voor mij mijn eerste kindjes, en doop van mijn broers kindje onlangs was ook met voorgedrukt boekje.
  • vtje,

Ik had in ons boekje ook tekstjes en doe-dingetjes voor de nichtjes en neefjes. Dus zou je ook kunnen toepassen op broertjes of zusjes hé. Ik weet niet of je mij een pb-tje hebt gestuurd met je mailadres?

Het is niet dat ik wil rondleuren met ons boekje, maar ik weet hoe moeilijk ik het vond om passende tekstjes te vinden.

Groetjes,

Magalie
  • Magalie, ik heb je net een pb'tje gestuurd, want Toon en Marie moeten ook nog gedoopt worden als mijn nabehandeling achter de rug is!

V'tje, dat thuis dopen klinkt interessant, ik ga eens naar de site kijken...
  • Hey dames,

Magalie, heb je net een pb'tje gestuurd.

Vtje, waar jij over spreekt is nu rent a priest.
    Ik geloof dat de website is: [url=http://www.rentapriest.be">http://www.rentapriest.be]http://www.rentapriest.be">http://www.rentapriest.be[/url]

Via hen kan je inderdaad een heel persoonlijke toets aan het doopsel geven en je kan de doop laten doorgaan waar je wil.
    Het is ook 'officieel', dus kunnen je kindjes later ook hun communie doen voor de kerk als jullie dat willen.

Het enige minpuntje is dat het wel wat centjes kan kosten. (ligt er al aan van waar de priester moet komen enzo..)

Op dit forum staat er ook wel wat over geschreven.

Ik heb een overlaatst een topic geopend bij 'voer voor discutie'
    de topic noemt kerk >< rent a priest

grtjs,
    Inge
  • Inge, ik ken rentapriest, maar hetgeen waar ik het over heb is goedeherder.be uit dendermonde.
    Is zelfde principe, en heb willen informeren om prijs te vergelijken.
    Rentapriest kwam op 150? maar is van wingene, dus verplaatsingskosten zijn niet zo hoog , terwijl Dendermonde natuurlijk verderaf is, maar er op de site niet gesproken wordt van kostprijs. Heb nu aanvraagformulier doorgestuurd, ik hou jullie op de hoogte.
  • Magalie,
    Prachtig boekje, inderdaad om fier op te zijn...
    Ik ga er zeker dingen uithalen!
    Bedankt om het mij door te sturen!
    Bespaart mij al veel werk!
    Liefs Saske
  • Hoi dames,

Hier ook de datum van de doop vastgelegd (in de kerk, want mijn ventje wou het zo)

Jammer genoeg worden er meerdere kindjes tegelijk gedoopt op een vaste dag in de maand, maximum 3 gezinnen thumbdown.gif

Heb gevraagd of we zelf een inbreng hebben in de teksten enzo, niet dus cry.gif

Ik snap wel dat de pastoor niet voor de 3 gezinnen andere teksten kan gebruiken, want dan hebben we uiteindelijk 3 missen, maar ik vind het zo jammer drunk.gif

Heb nog enkele parochies in de buurt gebeld, maar blijkbaar is dat hier in de omgeving de gewoonte tough.gif

grtjs,
    Inge
  • Inge,

Bij ons zijn de doopsels ook de 1e zondag van elke maand. Bij ons zeiden ze dat er tegenwoordig niet zoveel kindjes meer gedoopt worden (gemeente met 18 000 inwoners) en als er geen andere kindjes waren, het wel kon. Ik wilde ook die zekerheid en benadrukt dat het hier toch om 2 kindjes tegelijk gaat. En dan mocht het dus wel!

Misschien dat het op die manier bij jullie ook kan?

Groetjes,

Magalie
  • Hoi Magalie,

Ik heb duidelijk gezegd dat het om 2 kindjes gaat, maar het zijn niet de kindjes die tellen, maar wel de 'gezinnen' upset.gif

Bij ons zeiden ze nu ook wel dat het een vrij rustige periode zou zijn, maar allicht zal er toch nog wel een ander kindje gedoopt worden hé.

Vindt het enorm spijtig dat we gewoon hun voorgemaakt boekje, dat ze al jaren gebruiken waarschijnlijk, moeten nemen. Maar er is niks aan te doen natuurlijk.

Begin maart weten we hoeveel gezinnen er zullen zijn, wie weet is er toch nog een kansje .. tough.gif

wave.gif
  • doopviering tweeling

Hoi Hoi ,

Wij hebben een jongenstweeling en deze wordt heel binnenkort gedoopt ; Ik ben niet zo heel creatief maar wij moeten hier wel zelf onze viering in elkaar knutselen. Kan iemand me een beetje op weg helpen met leuke voorbeeldjes ?

Alvast bedankt
  • Wij hebben onze gasten ook hier thuis laten dopen met de Goede Herder en ik was zeer tevreden over de boekjes en de viering zelf. Wij hebben alles zelf in elkaar gestoken, de muziek gezocht enzovoorts. We houden er heel mooie herinneringen aan over!
  • Hallo,

ons zoontje is vorige zondag gedoopt. Het boekje hebben we zelf gemaakt (met foto's van onze kleine spruit tussen de verschillende tekststukken).
    Voor het maken van het boekje vond ik heel veel inspiratie op de site van users/telenet

Na zondag kregen wij al heel wat positieve reacties.

Veel succes

PS: ons zoontje is in de kerk gedoopt
  • Kim,
    Ons meisjes zijn vorig jaar met Pasen gedoopt.
    Heb zelf ook het boekje in elkaar geknutseld met behulp van andere boekjes, oa dat van Magalie.
    Als je graag hebt da ik t je es doorstuur dan moet je mij je email adres es doorsturen!
    Groetjes Saske
  • hallo heb geen tweeling maar heb twee kindjes die we samen laten dopen nu het probleem is vind geen tekstjes voor in onze viering te zetten voor één kindje gaat het maar dan is het juist of dat er maar eentje gedoopt wordt en das dus niet de bedoeling.
    nu mijnh vraag is of er iemand een voorbeeldje van hen boekje wild door mailen meschien kan ik daar inspiratie uit halen vriendelijke groetjes

alvast bedankt

cuypers-sindy@hotmail.com
  • Doop tweeling

Hallo,

Onze tweelingmeisjes worden ook met Pasen gedoopt en ik ben ook op zoek naar leuke teksten.
    Zou jij mij hiermee kunnen helpen?

Lieve groetjes
  • google ?
    pinterest heeft ook veel leuke ideekes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld