Hoe vertellen?

• DAg iedereen,

Ik ben binnenkort 12 w zwanger en graag zouden we dan aan de omgeving willen bekend maken dat we zwanger zijn en dan nog van een tweeling.
    Dan zal ik mij hier ook "normaal" inloggen maar het nieuws willen wij liever zelf eerst brengen. Aangezien ook wij erg geschrokken waren denk ik dat het niet anders zal zijn voor de grootouders.
    Wij hebben reeds kinderen en hebben het telkens origineel verteld alle ik bedoel met foto of t-shirt, nt zomaar "het" verteld...

Hoe hebben jullie de ankondiging gedaan?
    Alle tips welkom
    Grtjs
    Wolkje
  • dag Wolkje,

Ten eerste proficiat met je pregnant.gif .
    Tja, indien je het tot nu toe altijd op een speciale manier hebt aangekondigd kan je het weer zo doen..
    Wij hebben het heel snel op een normale manier verteld aan onze ouders.
    Weet niet of je het al zo hebt gedaan, maar je kan bv een kopie geven met de echo( waarop 2 beebjes te zien zijn)

wens je nog veel succes en geniet van je zwangerschap wave.gif
  • Bij onze tweelingzoontjes heb ik een kopie van de echo laten zien, en dan zo erbij gezegd "hier zie je een beebje en daar nóg één!".
    Nu bij mijn huidige zwangerschap (1 kindje) heb ik een foto van onze jongens gemaakt waarbij ze elks een beertje met daarop "ik word grote broer" vasthouden.

Veel plezier met de grote bekendmaking! smile.gif
  • Wij hadden onze ouders al verteld dat we zwanger waren, toen we nog niet wisten dat het een tweeling was (waren al een tijdje bezig met IVF enzo, dus ze vroegen regelmatig hoe het was, we konden moeilijk 12 weken zwijgen).
    Op 6 weken hebben we het dus verteld, op 9 weken bleek het een tweeling te zijn. We hebben dat dan 3 weken voor onszelf gehouden en na de echo op 12 weken (waarbij alles goed bleek te gaan), hebben we voor onze ouders een doosje pralines gekocht. Zogezegd om te vieren dat we nu 12 weken waren, en dat het dus tegen iedereen mocht verteld worden, maar binnenin zaten eigenlijk 2 kleine doosjes pralines (verwijzend naar de 2 kindjes) met daarop een kopie van de echo waarop duidelijk 2 babies te zien zijn.

Mijn ouders hebben eventjes moeten kijken en zagen het dan. Mijn schoonmoeder zei: oooh, een echootje, maar hoe moet ik dat nu juist bekijken (ze had het ondersteboven vast)? Toen zei ik tegen onze oudste zoon: vertel het eens aan meter. En hij zei doodgewoon: het zijn 2 babies!
  • Ik heb voor mezelf een t-shirt laten drukken met daarop 2 paar voetjes en handjes... Dit was wel om de familie het geslacht mee te delen...Het heeft even geduurd voor ze het door hadden.EN zij maar vragen: "allé wat wordt het nu" en ik maar zeggen dat ze goed moesten kijken... bigsmile.gif
  • content.gif dankjewel allemaal...

ik heb een kijkdoos gemaakt en zal die aan mijn oudste zoon geven om aan oma te tonen, zogezegd iets wat ze op school gemaakt hebben. kijkdoos over onze familie.
    ik heb iedereen op een klein plastiek jenever glaasje geplakt (ook mijn man en kid), onze 2 poezen etc... en vooraan staat er een grotere prent van een ooivaar met 2 kindjes in.
    kga nog een kaartje schrijven voor erbij, maar khoop dat ze het zullen begrijpen.

kbegin het echt wel spannend te vinden. mijn man wil het dit weekend zeggen... content.gif

wave.gif
  • kid = ik (typfoutje)
  • Hey,

Dat is wel heel leuk. Ze zullen wel schrikken, maar dan in de positieve zin smile.gif

Hier merk ik ook dat er al heel erg wordt uitgekeken naar de geboorte. Het lijkt wel of iedereen nog meer benieuwd is naar het geslacht, welke namen ze zullen krijgen, ... en ook wel hoe dik ik ondertussen al ben smile.gif dan bij onze eerste zoon.

Veel succes!
  • Wij waren zo ondersteboven van het nieuws dat ik direct mijn moeder gebeld heb om het te zeggen!! Ze was in de wolken. Aan de rest heb ik gezegd dat ik opnieuw zwanger ben en heb heel nonchalant de echo laten zien waarop je duidelijk twee vruchtjes zag. De meesten hadden het wel direct door. 't is inderdaad zo dat iedereen het heel speciaal vindt en bij familiefeesten moet ik constant in detail vertellen hoe ik mij voel. Er willen ook veel meer mensen komen kijken in het ziekenhuis terwijl bij mijn zoontje de meesten thuis op bezoek kwamen. Hopelijk komen ze niet te vroeg en moeten ze niet in de couveuse want anders zullen er velen teleurgesteld zijn.
  • wave.gif

schoonfamilie is op de hoogte en ook al een paar vrienden.
    de kijkdoos was een groot succes!

nu nog mijn familie. Maar die zijn niet zo veel thuis sad.gif

groetjes
    Sterretje (of ja, Wolkje wink.gif )
  • Waaauw Sterretje,

Een tweeling. Ik ben echt blij voor jullie. Zeker met de hele geschiedenis van je jongste dochter he.

xxx

Hilde van het mei2010-forum
  • klopt hilde, nedankt vooor de felicitaties!

hoop dat het deze keer beter gaat maar bij azlyzee was ik al tweemaal opgenomen voor de 12w, dus ik leef op goeie hoop en de gynaecoloogn ook candle.gif
  • voilà, nu weten mijn ouders het ook content.gif

wave.gif
  • Wauw sterretje, super zo'n hele bende bij elkaar. Ik droomde altijd van zo'n groot gezin, maar bij ons zal het waarschijnlijk bij 3 blijven (dat zijn natuurlijk dingen die je met 2 moet beslissen).

Alvast wat inspiratie wat betreft de jongensnamen met een A:
    Art(h)ur
    Arnaut/Arnaud
    Arne
    Andreas/Andreus

Geniet nog van je zwangerschap.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld