Help Maagzuur!

• Hoi allemaal,

ik ben nu 25 weken zwanger van onze tweeling! Aangezien ik aan de kleine kant ben, zit mijn baarmoeder hoog en heb ik al een redelijke buik. Hierdoor heb ik ook iedere dag last van maagzuur, gedurende de hele dag gaat het op en af.
    Hebben jullie tips om het maagzuur op een natuurlijke manier te beperken? Wat deden jullie en wat hielp bij jullie?
    Ik gebruik gaviscon, maar ik moet daar wat op kokhalsen en wil dat ook niet te veel gebruiken.
    Hopelijk weten jullie iets dat goed werkt!

Grtz Nejo
  • idem hier...

ik kon niet tegen gaviscon, net schuimtabletten...bwek. nu heb ik riopan en dat verdraag ik veel beter.
    misschien een ideetje?
    anders schijnt vanillepudding en zo te helpen maar ik wil niet denken aan de weegschaal dan goofy.gif
  • Riopan heef mij er ook doorgeholpen! Het smaakt ook niet lekker, maar toch al veel beter dan gaviscon.
    En daarnaast veel droge beschuiten.
  • Hier ook al enkele weken last van! Ik heb ook even contact genomen met dietiste en zij gaf ook nuttige tips: drie uur voor het slapen gaan niet meer eten, bed in de hoogte zetten of op hoger kussen slapen (hier nog niet gerealiseerd), bepaalde voedingsmiddelen vermijden (lees: alles wat ik lekker vind): geen koffie, geen chocolade, geen citrusvruchten, geen koolzuurhoudende dranken, geen vetrijk eten, niet teveel 'gekruid' eten, ... Ze gaf me de tip om fruit bij een maaltijd te eten. Verder red ik het nog met riopan (krijg de rest ook niet binnen!!). Ik hoop dit zolang mogelijk zo vol te houden. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik naar het einde toe toch zantac nemen...
  • zonder te lezen...

melk zou helpen naart schijnt.
  • Ik ben ook niet zo een al te grote, 1m64 en ben zw gestart met 51kilo.dus ik had al rond 16wkn wat last van maagzuur en het werd alleen maar erger..wil je niet bang maken maar was bij mij toch zo.ik dronk gaviscon en veel melk.
    dit hielp tot een bepaald moment, maar daarna kwam het terug op drunk.gif en zeker met het neerliggen werd het super erg op einde zw.;zo erg dat ik soms moest overgeven..
    de ene heeft er veel last van en de andere minder..

hoop dat alles nog goed verloopt met je zw
    en dat je u beebjes nog lang mag dragen

wave.gif
  • @ twice happy, dat geeft mij goede moed...
    ik ben nu 15w zwanger van een tweeling en heb er al meer dan 3w last van. op sommige dagen wel meer dan andere maar toch, het is supervervelend.
    ik heb wel al gemerkt dat het samenhangt met wat ik eet. dus ook hier zijn er al heel wat dingen gebannen en laat het nu net die zijn waar ik extra trek in heb: frisdrank, vettig/pikant eten, zure dingen...
    en meestal is het 's avonds het ergst.
    voorlopig krijg ik het onder controle met rennies te slikken.
    bij mijn dochter heb ik er ook ontzettend last van gehad. op het einde van mijn zwangerschap had ik er gewoon de ganse dag door last van.
    ik bereid me nu dan ook voor het op ergste!
  • Greetje jij ook proficiat met je 2 wondertjes.
    Sorry, wou jullie zeker niet ongerust maken;Zoals ik zei " bij mij was het zo, maar misschien gaat het bij jullie niet zo erg worden.
    Inderdaad, wat je eet en drink heeft daar zeker een invloed op..en ik denk dat je minstens een uur voor slapen gaan niets of enkel beschuit of zo kan eten..anders wordt het erg nervous.gif

Veel succes nog allemaal

wave.gif
  • Hoi dames,

bedankt voor alle reacties. Ik heb ondervonden dat ik idd maagzuur krijg van citrusvruchten en appelsiensap.
    Gaviscon helpt hier wel, en melk wilt ook wel wat verzachten. Sommige dagen heb ik er meer last van, dan op andere dagen. Ik ben er niet achter wat de oorzaak is.

Grtz Nejo
  • Ik had ook enorm veel last van maagzuur tijdens de zwangerschap van m'n tweelingdochtertjes. Ik heb wel gaviscon met de liters genomen maar naar het schijnt zou melk drinken ook helpen. Veel succes! wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld