groentepap

• hallo twin mamas

wanneer zijn jullie begonnen met groentepap en aten ze goed?en gaven jullie het tegerlijkertijd of 1per een?

mijn dochters worden de 20ste mei 3maand en de dokter had aangeraden om groentepap te geven op 3maand ivm reflux

had dit ook bij mijn dochter gedaan en ze at het heel graag gelukkig hihihih
  • Hallo!

Ik ben bij de onze begonnen op 4 maand maar zij hadden geen last van reflux. Ik heb ook al gehoord dat baby's met reflux er baat bij hebben om vroeg te beginnen.

Onze KA raadde aan om eerst een paar dagen worteltjes te gebruiken en als dat goed gaat, andere groenten te proberen.

Tegelijk geven, heb ik geprobeerd maar lukte niet zo goed. Ik doe dat wel met de flesjes maar voor papjes vind ik het bijna niet doenbaar. Ofwel moet je in elk hand een lepeltje houden om tegelijk te voeden maar dan heb je geen hand meer vrij om hun armpje een beetje tegen te houden met als gevolg dat ze zelf met hun handen in de mond zitten of door een plotse beweging de lepel uit je hand slaan en de groentepap hangt overal. Ofwel geef je ze elk om beurt een schepje maar die van ons vonden het dan te traag gaan, begonnen dus te wenen en daardoor begonnen ze nog veel meer te smossen.
    Uiteindelijk vind ik het gemakkelijker om ze elk om beurt te geven. Soms is er 1 wakker en laat ik de andere nog slapen, soms slapen ze alle 2 en maak ik 1 wakker, soms zijn ze beide wakker en moet er 1 nog maar een beetje in de wieg blijven wachten. Ik neem niet altijd dezelfde eerst maar laat het afhangen van wie wakker is of wie bij de vorige voeding bv het minst heeft gegeten of het eerst heeft gegeten. Meestal maken ze daar zelf niet echt een probleem van hoor, het is niet dat ze dan de hele tijd liggen te krijsen ofzo.
    Ik maak ook 2 aparte porties klaar in de voormiddag, zet dan 1 op en wanneer die klaar is, zet ik de 2e portie op, die is dan meestal klaar wanneer de 1e baby gedaan heeft met eten.
  • hey zoetje

ja is idd niet gemakkelijk om ze tegelijkertijd te geven,maar ik zal het allesinds eens proberen he,want ze zijn altijd samen wakker om te eten en te slapen

en lusten ze het graag vanaf de eerste keer,of was het rare gezichten trekken hahah

hoe oud zijn je kindjes nu?
  • De onze waren ook altijd tegelijk voor flesjes hoor (en nu nog) maar ja, zoals ik zeg: ik heb het geprobeerd maar bij mij ging het niet goed. Met fruitpap heb ik het zelf meer geprobeerd dan bij groentepap maar toen het weer eens een heel gesmos was, heb ik gezegd: nooit meer samen!
    Maar misschien zijn jouw kindjes geduldiger en kunnen ze verdragen dat de andere eerst nog een lepeltje krijgt.
    Want het is natuurlijk heel tijdrovend als je er 2 na elkaar moet groentepap geven en dan om 3 u weer 2 na elkaar fruitpap.

Ze lustten het wel direct, ze hebben niet moeilijk gedaan. Alleen 1 van de 2 wil echt geen venkel eten, dan zit huilt hij heel de tijd en wil niets in zijn mond. Maar al de rest eten ze wel goed.
    Ze zijn ondertussen 6 maand.
  • Hoi,

Hier ook op 4 maanden begonnen, 2 weken met moeite, maar toen vlotjes. in het begin gaf ik ook om de beurt, nu hebben ze wat meer geduld en zet ik ze naast elkaar en ieder om de beurt een schepje.
  • hey dames

ik heb ze geprobeerd groentepap te geven,eerste dag was het echt huilen,nu is het wel beter ,maar ze huilen af en toe nog eens
    ik probeer ze toch samen te geven is best wel moeilijk,hopelijk dat he wat betert
    wanneer aten ze vlotjes en potje echt op?
  • Hier op maand begonnen en deed ze ook samen voeden maar dat was een ramp in het begin. Ik heb vanaf het begin heel hongerige baby's gehad en het ging te traag dan. Het was een heel concert. daarom om de stress voor allemaal te vermijden toch proberen apart te geven. vanaf een maand of 7 ging het vlot om ze samen eten te geven.
    ze zijn nu 14 maanden en soms hebben ze het nog moeilijk om hun beurt af te wachten bij het eten goofy.gif
  • hey
    ja das zeker een ramp zeg amai,maar das even wennen he

hoeveel aten jullie babys??de mijne eten 150gram en 200gram
    maar heb de indrulk dat ze daarna nog een flesje willen
  • Ze aten rond de 150 gram en de eerste maand nadien nog een flesje nadien. Ze moesten echt wennen dat ze geen speentje meer kregen maar een lepeltje
  • hier geef ik ze sinds 4 dagen groentenpap, ze zitten naast elkaar elk in hun wippertjes en ik geef om beurten een lepeltje uit hun potje, gaat prima
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld