Eentje in couveuse, eentje niet

• @JJMN: er zit inderdaad geen groot verschil tussen mijn kindjes. Ik ben van mijn zoon bevallen met keizersnede op 39 weken en hij woog 3kg30 en mat 48 centimeter. Dat is niet zo groot hé. Nu moet ik wel bekennen dat ik ook niet zoveel gerust heb tijdens mijn vorige zwangerschap maar of dat ermee te maken heeft?
    Ik heb intussen een hele grote buik, helemaal vooruit. Alles zit werkelijk OP die buik. Veel mensen zeggen dat het reuze meevalt voor een tweeling. Ik ben nu 11,5 kg bij, veel minder dan in dezelfde periode van mijn eerste! Zo vreemd.
  • JJMN, het is idd wel even schrikken dat ze minder woog dan de schatting. Ik heb ze echt uit mij zien komen en ik zag meteen dat het echt een grote jongen was en een klein meisje. Ons meisje zag wit en de jongen knalrood. Ze werden direct meegenomen voor verzorging en zo maar onmiddellijk kwamen ze zeggen hoeveel ze wogen. Ik wou zo snel mogelijk weten hoe ons meisje het stelde en ze hebben daar heel goed op ingespeeld. Ik kreeg direct veel uitleg: de testen die ze deden waren meteen zeer goed, niets om me zorgen te maken. Na de verzoring ben ik meteen naar hen toe gebracht op neontale. Ik heb dan direct elk om beurt bij mij genomen om BV te geven en toppunt was dat ons zoontje te lui was, maar ons meisje hapte direct toe. Ze hadden mij verwittigd dat het kon zijn dat ze in het begin via een cupje borstmelk zou moetne krijgen omdat ze niet krachtig genoeg aan de borst zou kunnen drinken maar niets was minder waar. Zij dronk eigenlijk beter dan broeremans. Daarom had ik er ook zoveel vertrouwen in dat het goed zou komen.
    Het rood zien van mijn zoontje was een aankondiging dat hij geel zou worden. Zij zag dan weer bleekjes waardoor het zou kunnen dat ze bloedarmoede zou hebben maar uiteindelijk is dat allemaal natuurlijk in orde gekomen. Niets speciaals moeten voor doen.
    En idd, die kleintjes zijn vaak de vechterkes. Ons meisje heeft een heel sterke wil, ze wil persé alles kunnen, is fysiek echt een rappe, broeremans voelt zich bij momenten zelfs wat geintimideerd en weent dan fameus. Eigenlijk wel grappig: hij die meer dan 10kg weegt heeft dan "schrik" van ons kleintje dat 2kilo minder weegt bigsmile.gif
  • Lien, amai zeg, dat is echt niet veel dat je bijgekomen bent. Ik ben inmiddels 22 kg bijgekomen, maar ik houd nu ook erg veel vocht op waardoor het vel op mijn benen pijn doet en ik loop te hijgen alsof ik de marathon heb gelopen.

Heidi, haha, ik zie het zo voor me, zus die broer overdoet! Ik put wel kracht uit je verhaal. En ik blijf hopen dat mijn meisje ons allemaal nog gaat verbazen blush.gif
  • Ik heb hier ook zo een voorgevoel dat de dochter niet met zich zal laten sollen goofy.gif
    @JJMN: ik heb mij laten begeleiden door een dietiste omdat ik veel schrik had voor reflux (was de vorige zwangerschap al zo erg...). Het heeft wel geholpen. Zij vertelde mij vorige week dat ik voor een gezonde tweelingzwangerschap tussen de 16, 5 kg en de 24,5 kg mag bijkomen (dat is dan voor iemand die vertrekt van een normale BMI). De vorige keer was ik ruim meer dan 16 kg bij. Ik wou het op het einde zelfs niet meer weten blush.gif Als je vocht ophoudt is dat wel heel vervelend hé! Nu, het zijn de laatste loodjes en we dragen er twee hé. Zat vandaag op de bus naar het stad en voelde mij precies een kermisattractie horror.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld