Doopsuiker en geboortekaartjes tweeling

• Hoi dames!

Wij zijn inmiddels 17 weken zwanger van een tweeling (geslacht nog niet gekend), en zijn stilaan aan't nadenken over doopsuiker en kaartjes enzo...

Hoe hebben jullie dat gedaan? Thema's? Kaartjes? Tekstjes? .....
    ALLE info is welkom! Ik vind het moeilijk om iets te vinden voor een tweeling.

Ik werk graag rond een 'thema'... zowel kaartje als doopsuiker (en eventueel zelfs tekstje) dat samenhangt.

Kunnen jullie me helpen?

Merciekes!!!!!!

Groetjes,
    Magda lena & co
    xxxxx
  • Hey,

Wij hebben een sjabloon van babygrafix software bewerkt voor een tweeling. Wij hadden 1 kaartje voor beide en voor elk doopsuiker.
    Als je mail doorstuurt wil ik wel foto's mailen.
    Ons thema kaartje was luchtvaart (2 jongens)

Groetjes
  • Hallo,

Wij hadden twee kaartjes die je in elkaar kon schuiven. Je kan het vinden op [url=www.vanhooydonck-beyers.net">www.vanhooydonck-beyers.net.]www.vanhooydonck-beyers.net">www.vanhooydonck-beyers.net.[/url] Bij elk zat er aan de voorkant een gaatje met daarop zusje of broertje van... en dan zat het andere kaartje eronder.

De doopsuiker hebben we simpel gehouden en ook ongeveer in de kleuren van de kaartjes. Je kan hiervan een foto zien bij de foto's van de 1e week op de site. Qua hoeveelheid hadden wij wel voorzien dat zowel man als vrouw een doosje konden meenemen. Maar uiteindelijk bleek dat mensen dat toch niet vlug doen, dus we hadden nog wel redelijk wat over.

Voor tekstjes heb ik volgens mij ideetjes opgedaan bij [url=www.gedachten-gedichten.nl">www.gedachten-gedichten.nl]www.gedachten-gedichten.nl">www.gedachten-gedichten.nl[/url]

Veel succes,

Magalie
  • Zelf niet gebruikt, maar moest ik nu zwanger zijn van een tweeling (wat NIET het geval is wink.gif ) zou ik werken rond 'kersen'!

Ben er zot van en vind er wel wat tweeling-symboliek in!

Mooi tekstje ook: "En zo groeien we samen als 2 kersen; voor het oog gescheiden, maar in die scheiding één"...

Vergeet ik nooit meer, die zin!

Kan je wel wat mee, met die kersen goofy.gif

groetjes van een tweeling-mama
  • Wij hebben met 2 kleuren gewerkt die terug kwamen op kaartje en in doopsuiker. Zowel in de verpakking als in de suikerbonen. Ook hadden wij hen een t-shirt en een mutsje in die kleuren met hun naam op laten drukken. Ook op onze geboortelijst stond er veel gerief in die twee kleuren.De babyborrel was aangekleed in die kleuren: de versiering dus hé! Ook in hun slaapkamer keren die kleuren steeds terug.
    Wij hadden dus het thema: groen-blauw! Dit waren de lievelingskleuren van mijn man en zijn overleden broertje. ZO was David er in iedereens gedachten toch bij!
  • ik heb eens een geboortekaartje aangekregen van een tweeling, vond ik zeer leuk:

het was een afbeelding van zo'n oude weegschaal met 2 schalen die vol lagen met spruitjes.
    er waren 2 flappen die je opendeed en dan was de flap met de schaal met de minste spruiten op de zijde voor de gegevens van het lichtste kindje op en bij de meeste spruiten de gegevens van het zwaarste kindje.
  • Ons geboortekaartje heb ik op deze site gevonden:
    [url=www.iedereenmaghetweten.nu/geb…]www.iedereenmagh...oortekaartj…[/url]

Voor de doopsuiker zijn we in dezelfde kleuren (blauw-groen) verder gegaan. Voor de volwassenen hoge doosjes laten bedrukken met hun namen, gevuld met suikerbonen en die doosjes werden dan dichtgehouden door 2 magneetjes uit de B&B design duck collectie. Voor de kindjes hadden we een doorschijnende plastic bol met daarin smarties en een puntenslijper (ook weer van design duck), en dichtgemaakt met zo krullint.
    Alles werd gepresenteerd in een houten koffer met 2 grote design duck spaarpotten en een vaas voor de plastic bollen.

Op m'n profiel kan je foto's zien..
    we hebben er toch veel leuke reacties op gekregen!

Veel succes met kiezen!! thumbup.gif
  • Dank u allen voor de tips en leuke iddetjes!!!

Aangezeien ik zelf graag teken, en dat een beetje kan (wel heel eenvoudig, eerder richting kinderboekentekeningen. Stijl Rube en Rutje), heb ik gisteren eens geprobeerd een kaartje zelf te tekenen.

Ik dacht aan het thema 'winter', aangezien ze voor januari zijn, en de kans groter is dat ze eerder geboren worden...
    Kaartje staat mijn man op met Mathijs op zijn schouders. En ik die een slee voorttrek met daarop 2 kleine ukjes (de tweeling).
    Allemaal met winterkleren aan en sneeuw die valt.
    Onderaan dan de 2 namen.

Binnenin zou ik dan een tekstje willen dat over de winter gaat...
    iets in de aard van "t is winter, maar voor ons schijnt de zon, omdat vandaag jullie leven begon".

En dan de bonen in ecru en een kleur (oranje, blauw of roos afh geslachten).
    En suikerbonen voor de kindjes met van die kleine wantjes (handschoenen zijn ook altijd met 2 ........), volwassenen doosje met afbeelding van mijn getekende slee op stickerpapier, en van die plastiek bollen gevuld met watten en bonen in de 2 kleuren (sneeuwballen).
    Dit alles gepresenteerd op een echte slee.

Wat denken jullie? Ik moet het idee nog verder uitwerken, hoor!

Groetjes,
    magda lena & co
    xxxxx
  • Magda-Lena: Dat lijkt me heel mooi en een super idee. Wel leuk als je zo handig bent in tekenen... Laat je het resultaat dan ook eens zien als ze geboren zijn? Ben wel benieuwd!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld