bloedverlies tweelingzwangerschap 7w

• hallo,
    Ik ben zwanger van een tweeling en dolgelukkig, ware het niet dat ik me doodzorgen maak. Ik had al sinds 6w3d af en toe eens bloedverlies, maar op de echo zag het er telkens goed uit. Deze morgen werd ik wakker en had ik toch vrij veel bloedverlies vond ik. Het was niet alleen meer bij het afvegen. Nu is het voorbij, enkel nog wat bruinverlies. Toch maak ik me echt zorgen. Er is al eens een zwangerschap foutgelopen door bloedingen. Ook al zegt de gyn dat dit niet iets is dat echt kans heeft om zich te herhalen, zit ik uiteraard heel erg sterk met het gevoel dat bloedverlies tijdens de zwanger niet echt gunstig is.

Heeft nog iemand dit gehad? IS het iets wat iets vaker gebeurt bij tweelingen?

Groetjes,
    Stien
  • Ik ben ook zwanger van een tweeling maar heb nooit bloedverlies gehad. Ik zou toch eens bellen naar de verlosafdeling hoor!! een controle meer kan zeker geen kwaad en dan maak jij je ook geen zorgen als het niets blijkt te zijn.
  • Hey,
    ik heb 2 maal bloedverlies gehad tijdens zwangerschap
    moest telkens een week zoveel mogelijk platte rust nemen
  • Ik ben nu 14w2d weken zwanger van een tweeling. Op 10 weken bloed/bruinverlies. Echo genomen en alles was in orde. Ik moest het rustig aan doen. Op 12 weken opnieuw en heel veel. Op spoed binnen geweest, nacht observatie,... Uiteindelijk dag er na naar huis en zoveel mogelijk rusten. Ik kon nog lang last hebben van bruinverlies. Op 12w6d opnieuw naar spoed, opnieuw hevig. Alles in orde en in de buik zagen ze geen bloed meer.Het kon wel nog enkele dagen nabloeden (bruin) maar op 13w5d begon het opnieuw hevig. Weer een echo en niets te zien. Dus weer naar huis en nu mag ik niet teveel doen maar toch iets. Vooral niet heffen en tillen. Het bruinverlies heb ik dagelijks maar zolang ik geen krampen heb is het een goed teken. Maar ik moet eerlijk zijn ik ben ook niet gerust. Morgen moet ik trouwens naar de gyn. Maar op 7 weken is het veel kans dat het de aanhechting of nog oud innestelingsbloed is.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik bruinverlies op 17 weken. Eenmalig. Toen heb ik gebeld en zei de gyn dat bruinverlies geen kwaad kon maar ik mocht een echo laten nemen. Ik heb dat laten doen en alles was ok. Toen was ik niet verplicht rust te houden.
  • Hier ook meermalen bloedingen gehad en toch 2 gezonde kindjes
  • hoi!
    heel erg bedankt voor de antwoorden! Goh, 't is toch lastig hé. Ben blij te horen dat het niet persé fou hoeft te gaan, maar toch. Heb gisteren een echo gekregen onverwachts en alles bleek ook ok met de 2. Ze waren mooi gegroeid en de hartjes klopten mooi snel. Onder de vruchtzakjes kon je zien waar het een beetje gebloed had, maar het was zich al aan het oplossen. De gyn zei opnieuw dat dit niet zorgwekkend is en dat het van de innesteling komt. Toch vind ik het echt enorm eng. Ik hoop zo hard dat ze gelijk heeft en dat het gewoon allemaal goed komt of blijft. Ik ben door onze vorige ervaring echt erg onzeker en wantrouwig en ik kan er gewoon niet van genieten. Mocht er geen bloedverlies zijn zou ik het ook wel best lastig vinden die eerste 12 weken, maar nu is 't echt niet fijn, hé.
    Gisterennamiddag had ik helemaal geen bloedverlies meer en vandaag ook niet tot deze avond. Toen ik naar toilet ging, was het daar plots weer, heel licht wel wat rozig, niet veel, maar ik hou m'n hart hier al vast, want ik denk elke keer: dit is weer een voorbode voor meer.
    Enfin, ik doe mijn uiterste best het los te laten, ook al lukt het niet altijd. Nog veel succes voor de anderen en als er nog zijn die het voorhebben of voorgehad hebben, laat gerust weten!

Veel groetjes!
  • dag Stien,

Ten eerste wil ik je een dikke proficiat wensen met de 2 wondertjes in je buik.
    Ik ben ook zwanger van een tweeling en heb dit ook niet meegemaakt.
    Maar heb wel een kennis die ook bloedingen heeft gehad tot bijna einde zwangerschap..en uiteindelijk kerngezond kindje..
    Zie gewoon dat je voldoende rust en geen zware werk doet, want dat is heel belangrijk.

Wens je nog veel succes

hug.gif
  • @Twice happy, ik ben dus 15 weken zwanger van een tweeling en heb veel bloedverlies gehad. Maar ik zie dat je 27 weken zwanger bent? Hoe gaat het nu? Ik doe niets omdat ik niet mag maar ben nog altijd zo moe! Door die bloedingen ben ik ook nooit gerust en ben ik bang voor alles. Mensen waarschuwen me al voor vroeggeboorte,....
  • Hey,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Ik heb bloedverlies gehad van mijn 6w tot mijn 15w zwangerschap. In het begin kreeg ik elke week een echo van mijn gynaecoloog, zodat ik kon wennen aan het gedacht dat dat bloedverlies niet per se iets slecht was. Als het een troost mag zijn, ik heb mijn zwangerschap uitgedragen met een zoontje van 2,900kg en een dochtertje van 2,800kg als resultaat.

Veel succes meid en zeker niet aarzelen om een extra controle te vragen.
  • Lies, sorry dat ik zo laat antwoord,maar ik volg hier niet altijd mee.. Met ons 3kes gaat het best goed nu, enkel last van harde buiken.
    En ik val ook wat moeilijker in slaap omdat ik geen goede ligging kan vinden..verder eigenlijk niets speciaals.
    Ik heb ook bijna geen kwaaltjes gehad, nog bloed of bruinverlies..wel meer vochtverlies de laatste tijd.
    Ik heb een maand geleden heel ff naar het ziekenhuis moeten gaan met heel veel buikpijn.We waren net verhuist en had me teveel geforceerd.Heb dan een uur aan de monitor gelegen, maar alles was in orde.moest gewoon veel rusten.
    Nu probeer ik het dus ook wat rustiger aan te doen, omdat het toch wel zwaarder begint te worden.En ik heb ook het gevoel dat beebjes lager liggen..
    Moet jij nu nog altijd plat liggen?En zijn de bloedingen wat minder nu?

Ik wens je alleszins nog veel succes meid
    hug.gif
  • Hoi allemaal
    Dank je voor de reacties!
    Lies, hoe gaat het ondertussen met jou? Hier weer veel onzekerheid. Ik ben nu 11w3d zwanger en ik werd deze ochtend vroeg wakker en ja, een bloeding. Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik vind het deze keer best veel. Ik voel het er met momenten echt uitlopen. Pffff. Probeer al een hele tijd naar het secretariaat gyn. te bellen, maar die gaan pas open om 9u.
    Ik wil de kleintjes echt niet verliezen deze keer. Alles leek zo goed te gaan en nu ineens zo echt een bloeding uit het niets. Ben echt bang voor wat er gaat komen. De vorige keer is m'n eerste hevige bloeding er gekomen op 11w en de volgende op 12w3d. Op 13 weken was het dan afgelopen. Bovendien is dit echt onze laatste kans. We zaten al ad 3e zelf te betalen poging en het is hierna echt gedaan. Pffff.
    Sorry voor de negativiteit, maar ben echt bang nu.

Groetjes!
  • Stien

ik duim hier heel hard voor jou en je 2 kleintjes!!!
    Hopelijk kan je snel terecht bij je gyn!

Hier ook veel bloedingen gehad de vorige zwangerschap, bleek een laagliggende placenta te zijn en is allemaal goedgekomen mits veel rusten..

thumbup.gif
  • @Stien, ik moet vanavond naar de gyn. Nu ben ik 18w3d. De laatste keer met een beetje bloedverlies was 2 weken geleden. Het ergste bloedverlies was op 12w en 12w6d. Nu blijf ik last hebben van bruin en geelverlies en ik denk dat ik dit zal hebben tot het einde. Ik moet wel zeggen dat ik zo weinig mogelijk doe. Ik ben op ziekte en de kinderen zijn jammergenoeg naar de opvang. Af en toe maak ik een kleine wandeling in het weekend met man en kinderen en doe ik wat kleine boodschappen. Sowieso ben ik in deze zwangerschap heel bang en ik denk dat het zal blijven. Ik ben wel telkens naar het verloskwartier gereden met bloedverlies ook ben ik opgenomen geweest voor 24 uur. Hopelijk is alles in orde met jou en de kleintjes maar het is inderdaad niet fijn. Ik heb ook meermaals al wenend naar het verloskwartier geweest met de angst om ze kwijt te raken en die zit er nu nog. De oorzaak was bij mijn op 12w een deel van de placenta die losliet bij aanhechting. Daardoor mocht ik ook niets doen. Ik hoop voor jou dat alles goed gaat.
  • hoi Lies
    Heel erg bedankt voor je snelle antwoord! Was echt blij iets te horen. Vreed hé, dat je zo niet kan genieten van die zwangerschap. Wat rot dat we er eerst al zoveel voor moeten doen en dat we dan niet eens een genietbare zwangerschap kunnen hebben. Ik wilde al verschillende keren iets posten op het van 2 naar 4 forum, waar je ook schreef, maar ik durf gewoon niet. Ik denk elke keer, pff, wat als ik er uit val.
    Ik heb ondertussen de gyn terug ad lijn gehad, want ze was net een bevalling gaan doen. Ik mag om 14u30 gaan. Ik ben echt benieuwd wat er gaande is. Maar gelijk welk nieuws vind ik precies niet geruststellend, want ja, het is gewoon doodeng te weten dat het zo plots elk moment uit het niets kan terugkomen hé.
    Veel succes met je echo deze avond. Je bent nu toch al ver hé ondertussen. Voel je ze al veel?

Tot gauw! Ik laat 't zeker weten!
  • Sterkte Stien! Ik duim voor je!!!!!!!!!!!!

xxxxx
  • Ik duim op een goede echo thumbup.gif voor jou! Ik weet dat het niet gemakkelijk is en ook voor mij door die vruchtbaarheidsbehandelingen heb ik meer stress. Het is ook zo dat ik nooit zwanger zou kunnen geraken zonder MMM en dan ben je zwanger en dan ben je blij en dan zou je zo graag zonder stress zwanger zijn. Maar er is nu eenmaal niets aan te doen...

Ik voel ze sinds van de week af en toe. Misschien daarvoor ook maar nu kan ik met zekerheid zeggen dat het de twee kleintjes zijn.

Wat betreft schrijven op het forum. Op het januari forum durfde ik in het begin ook niet te schrijven want ik was ook bang. Maar nu kan ik er zelf moeilijk naast kijken, ik krijg ook een dikke buik en kan alleen maar hopen dat het goed gaat!

En ik heb veel slechte dagen en kan ook veel wenen, dus stort je hart maar uit!

Hou je sterk!!!!
  • hoi Lies en Magda-Lena, dank je voor de support!
    Goed nieuws op de echo, de kleintjes deden het prima: mooie hartactiviteit en elk in hun eigen vruchtzak waar niets abnormaals aan te zien was. De gyn. kon enkel een klein beetje oud bloed zien dat aan het draineren was. Volgens haar is het een hematoom dat er al eerder zat (maar nooit gezien op de vorige echo's, dus mss tss de 2 vruchtzakken) dat nu gedraineerd werd. Ze maakte zich geen zorgen omdat het bloed voornamelijk bruin en bruin-rood en ook dat kan veel zijn en nog lopend. Maar ik twijfel echt wel een beetje: deze avond was er weer wat verlies, echt niet veel nu, maar volgens mij toch eerder rood dan bruin. Ik had de uren ervoor ook wel zo'n rommelig gevoel in mijn onderbuik. M.a.w. is er op dit moment geen slecht nieuws, maar ik heb wel keihard het gevoel dat het zwaard van Damokles boven m'n hoofd hangt. Het is vr mij echt moeilijk om hierbij het hoofd koel te houden doordat het vorig jaar -ondanks de positieve vooruitzichten vd gyn.- toch nog is fout gelopen op 13w. Enfin, we zien wel, ik probeer het nu echt van dag tot dag te bekijken.
    Hoe was de echo bij jou Lies? Al iets vh geslacht kunnen zien? Of wil je het niet weten?

Veel groetjes en tot gauw!
  • Hallo Stien, blij dat alles goed gaat met jou! Hier is mijn baarmoederhals gemeten want tijdens eerste zwangerschap in ziekenhuis gelegen met weeënremmers en longrijpers. Die is nu 4,75 cm en daar moet ik van vertrekken. Kindjes maken het goed. De ene weegt naar schatting 260 gram en de andere 202 gram. Goede doorstroming placenta, goede haartactiviteit,...

En Stien ze veranderen enorm van 12 naar 18 weken.

Maar gerust ga ik ook nooit zijn deze zwangerschap! Zolang het maar goed gaat. Wat betreft het geslacht, ik hoef het niet te weten. Het mag voor mij een verrassing zijn. Zolang het maar goed gaat met de prutskes!!!!
  • Hoi!
    Ik ben blij at alles goed is met je beebjes! Trek je daaraan op!!!

Ik begrijp je angst, en twijfel, enz... nu goed rusten zodat ze mooi en lang kunnen blijven zitten!

Ik duim voor je!!!!!

Ik heb morgen echo - ben nu 19 weken - en ben best zenuwachtig en raaaaazend benieuwd of we de geslachten gaan weten.
    Maar 't belangrijkste is dat alles goed is met onze beebjes!

Groetjes,
    magda lena & co
    xxxxx
  • hoihoi!
    Schitterend Lies, dat het allemaal zo goed was. Amai, 18 weken dat begint echt wel goed te vorderen hé nu. Ik vind het nu al zo schattig om ze te zien, zo met armpjes en beentjes ah spartelen smile.gif. Maar op 18 weken is het gewoon allemaal nog meer op weg naar baby.
    Het is toch echt onwaarschijnlijk spannend hé, eerst die eerste maanden doorkomen met de spanningen van die bloedingen en dan op het einde de schrik van de weeënremmers. Heb er ook al aan gedacht hoor. Nochtans niet ad weeënremmers gelegen, wel ook al ontsluiting enzo op 35w. Allemaal ok, maar ik vraag me dan ook wel eens af wat het effect zal zijn met die twee. Hier is m'n bmhals 3,5 cm. Ik denk dat we er niet te veel aan moeten denken. Elke zwangerschap is anders hé. Maar ik duim voor je dat je het lang genoeg trekt! Wij allemaal trouwens! Ben je uiteindelijk (veel) te vroeg bevallen de vorige keer?
    Sterk dat je het geslacht niet op voorhand wil weten! Het is me ook echt om het even. Van elk iets anders lijkt me leuk omdat m'n dochtertje dan ook een zus heeft en m'n zoontje een broer, maar als het 2x hetzelfde is,is het ook leuk voor de mini's zelf hé, want die hebben dan een echt leeftijdsgenootspeelkameraadje. Alleen wil ik het wel dolgraag weten, want ik ben véééééél te nieuwsgierig!! smile.gif
    En Magda-Lena, veel succes met je echo straks! Ben ook benieuwd voor jou of ze het geslacht zullen kunnen zien! Spannend!
    Ik moet deze avond ook nr de gyn., voor de officiële 12-wekenecho, die afspraak lag al heel snel vast, alleen is het een beetje gek, want er zijn wel al wat afspraakjes tssgekomen. Ik vraag me toch af of er nu niet een hematoom te zien zal zijn van de bloeding van vrijdagochtend. Ik kan echt niet geloven dat het bloed was van lang geleden. Gisteren had ik ook gedurende de dag zo af en toe wat licht roze-bloed verlies. Niet erg, maar roze lijkt me wel vers. Heb dan toch meteen het idee dat het nog wat nabloeden was. MAar goed, allemaal nieuwe vragen vr de gyn. vanavond!
    Succes nog allemaal en tot gauw!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld