Beweging kindjes

• Hoi! Ik heb een vraagje. Ik voel veel beweging in mijn buik en dacht altijd 'het is de jongen' of 'het is het meisje'. Vandaag een pretecho gedaan en daarop kregen we natuurlijk een uitgebreid beeld van de beebjes. Blijkt dat als ik harde stampen voel, het altijd de jongen is. Hij zit nl overal (lig in stuit). Zijn zusje ligt zo'n beetje verdrongen onder hem, en beweegt ook wel maar veel bescheidener (een armpje bv uitsteken). Was dat bij jullie ook zo? Eén heel actief beebje en eentje veel kalmer?
  • hoihoi

Ik had dit ook hoor! Ik wist wie waar lag en eentje moest ik soms duwen om te laten bewegen!

geen zorgen maken
  • hey

Hier ook idem, 1tje actief en ander rustig..en dat is nu nog steeds zo content.gif
  • Hier ook zo, onderste ligt in hoofdlig en laag. Zodra ok wat voorover zit beweegt hzij het hoofd en schopt in mijn zij.
    Bovenste baby ligt in stuit en is rustiger. Moet vaak eens duwen, al voel ik het hoofdje ook goed zitten in mijn maag. Onderste baby schopt naar bovenste en dan voel ik dan bovenste zich ronddraait maar echt schoppen is het niet, meer gewriemel en geduw.
    wave.gif
  • Bij mij lagen ze beide in hoofdlig maar het rechtse kindje zat veel lager en was vrij rustig, het linkse zat hoger en was constant aan het bewegen.
    De rustige was gemakkelijk om aan de monitor te leggen, de 'actievere' was echt moeilijk omdat hij constant bewoog.
    Ik weet nog niet of dat zo blijft want ze liggen nog in het ziekenhuis maar volgens de vroedvrouwen daar zijn ze beide heel rustig.
  • Hier vooral links in de buik veel geduw en laag onderaan, 1 baby ligt onderaan met de beentjes naar links en de andere zit er boven in stuit, ook met de beentjes naar links, dus daardoor vooral veel geduw links, rechts voel ik maar af en toe iets
  • vanaf wanneer voelden jullie je beebjes bewegen?
    zit zo met de schrik dat het mis is omdat ik enkele dagen geleden wat plofjes gevoeld heb maar nu al een aantal dagen helemaal niets meer.
  • Hier is het ook zo dat ik het rechter kindje beter/meer voel bewegen dan het linker. Maar op de echo zie je dat ze allebei goed bewegen.
    Ik denk dus dat het ook te maken heeft met hoe ze gedraaid zitten. Bij mij zitten ze allebei met hun hoofd naar beneden, maar de ene zijn handjes en voetjes zitten naar buiten/zijkant gedraaid, terwijl de andere naar het midden zit. Ik denk dus dat ik daarom de ene wat minder voel dan de ander.

Greetje, ik voelde de eerste plopjes al vrij vroeg, zo rond 14 weken. Maar dan heb ik ze een hele tijd niet meer gevoeld. Op zich is dat niet zo abnormaal. Ze hebben nog niet zoveel kracht, in verhouding nog redelijk veel ruimte. Je voelt hen pas als ze tegen je baarmoederwand komen. Vanaf 18 weken voelde ik hen meer.

Grtz Nejo
  • Vanaf 17 weken, voelde ik toch al behoorlijk wat beweging af en toe aan de linkerkant, maar dat is bij iedereen anders, bij mijn eerste zwangerschap voelde ik pas beweging op 26 weken
  • Ik voelde ons ene kindje ook vaker bewegen dan het andere. En nu nog (ze zijn al 8 maanden) is de ene veel rustiger dan de andere.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld