5+2 weken zwanger, echo gehad

• hallo ik heb vandaag een echo gehad, omdat ik een blaasonsteking heb, en hier erge last van heb, ook extreem moe, en echt super zwanger ben, heb al een dochter van 1 jaar, ben zelf een 1 eiige tweeling me vader is een 2 eiige tweeling.
    Nu zagen ze op de echo 2 vruchtzakjes los van elkaar, met ieder een dooiertje erin, ze zei dat ze even groot waren, maar dat de kans dat er 1 afvalt er tuurlijk is, ze zei dus niet dat ik zwanger was van een tweeling.....
    Wat denken jullie??
    Ben reuze benieuwd of iemand dit al eerder heeft mee gemaakt!!

liefs xxx Christel
  • Als er 2 vruchtzakken te zien zijn, ja, dan ben je in principe zwanger van een tweeling hé. Maar de gyn is inderdaad voorzichtig in z'n woorden omdat het lang niet zeker is dat beide vruchtjes zich verder ontwikkelen, da's trouwens bij een éénling ook zo.

Ikzelf ben 2x zwanger geweest van een tweeling ... telkens 2 vruchtzakken gezien, de eerste echo zonder kloppende hartjes, de volgende met kloppende hartjes. Ondertussen hier 2 tweelingen rondlopen.

Anderzijds heb ik een collega die ook zwanger was van een tweeling ... 2 vruchtzakken te zien. Maar slechts één vruchtzakje heeft zich verder ontwikkeld.

Het kan dus alle kanten uit. Moet je lang wachten voor een volgende echo?
  • ik heb 22 november bij de vk een echo, en 23 november bij de gyn!
    dus nog kleine 2 weken, maar dat duurt nog heeeel lang....
  • Maak je maar geen zorge dat komt wel goed hoor. Op 5 wk had ik ook een zwarte vlek dus nog geen kloppend hartje te zien. Op 7 wk ineens 2 hartjes en 2 vruchtjes. Ze zijn ééneiig en ben intussen ver 25 wk.

Heb ook lang gedacht dit komt niet goed maar tis normaal dat ze op 5 wk nog niet veel zien. vanaf 7 wk heb je een goed beeld ... succes !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld