geboortekaartjes bij prematuurtjes

• geboortekaartjes bij prematuurtjes

Even een vraag voor de ouders van prematuurtjes..

Wanneer hebben jullie de geboortekaartjes verzonden naar familie ?
    Hebben jullie dit direct na de geboorte gedaan ? Of enkele weken later ?
    Ik heb het vooral over de extreme prematuurtjes die het misschien niet halen.
  • Ons dochter is op 27,5 weken geboren. De eerste 2 dagen was ik zeer negatief ingesteld. Ik dacht dat ons meisje het niet zou halen. Pas op dag 3 hoorde ik wat de dokters en vpk vertelden. Ze deed het best goed voor haar leeftijd en er werd verwacht dat ze het zou halen. Dan hebben we beslist om kaartjes te sturen en doopsuikers te bestellen. We hadden al een idee over wat het moest zijn dus het ging vrij vlot. Ik denk dat dag 4 of 5 de kaartjes vertrokken zijn.

Ik vind het dubbel. Ik weet niet wanneer ik ze zou gestuurd hebben als het er slechter uitzag. Uiteindelijk zijn ze wel geboren en dat is waar een geboortekaartje voor dient. Maar als ze dan overlijden zit je meteen met een hele resum overlijdens berichten. Als het kindje snel overlijdt kan je altijd geboorte en overlijden op 1 kaartje vermelden. Dat heb ik nog wel ergens gezien.

Veel goede moed!

Grts
    G
  • Te begrijpen dat je u wil voorbereiden. Hoe ver ben je nu ?
    Ik had uw laatste berichtje gelezen en toen was je 20 weken meen ik mij te herinneren.
    Ik duim dat jullie spruit toch nog eventjes blijft zitten 👍👍👍👍.
  • Morgen ben ik 23 weken en hoop op z'n minst de 24 te halen.

- Woensdag controle; BMH 50mm dus heel goed.
    - Donderdag reeds 15u weeën dus naar materniteit.. monitor gaf weeën om de 4 minuten, maar gynaecoloog vond het niet nodig om te komen vanwege de goede controle de dag ervoor.
    - Vrijdag (gisteren dus) enorm pijnlijke weeën om de 2 minuten.. werd ook door de monitor bevestigd. Kreeg medicatie maar BMH was 44mm dus nog heel lang.
    Dus ik weet niet wat te verwachten.. Gynaecoloog zei dat ik moest terugkomen indien ik "verandering" opmerk.. tsja dan weet je veel natuurlijk sadhug.gif

Maar alvast bedankt!
  • Ik ken er zelf allemaal niet te heel veel van want wij hebben nooit in zo een situatie gezeten maar ik wens jullie het allerbeste toe.
  • Misschien is het interessant om eens je infectiewaarde te bekijken of een uitstrijkje te doen. Een infectie kan namelijk weeën opwekken.
    Het feit dat de weeën weinig impact hebben op je bmh is natuurlijk zeer positief! Hou de moed erin!!

Grts
    G
  • @Glientje

Is allemaal al meerdere malen nagekeken en niks te vinden.
    We doen ons best!
  • @JolienJolien Hopelijk ben je nog niet bevallen?
    Ik heb een prematuurtje dat op 33 weken geboren is en wij hebben de kaartjes meteen laten drukken bij de geboorte en dan ook verzonden. Ons kindje had gelukkig geen afwijkingen en kon al meteen zelfstandig ademen, dus dat is nog een ander verhaal dan extreem prematuur.

Een vriendin van mij heeft een kindje dat op 24 weken geboren is en zij heeft het kaartje verstuurd op de uitgerekende datum. Er was toen al een hele positieve evolutie en het kindje leek het ook te halen, wat ook effectief was, gelukkig. Maar zij heeft dus wel een hele tijd gewacht.
  • Ons zoontje is geboren op 28w5d. Wij hadden nog geen geboortekaartjes gekozen. We hebben wel nog een goeie maand gewacht alvorens deze te versturen. Toen we zagen dat het de goede richting uitging, hebben we ze verstuurd.
  • mijn dochter is op 36 weken geboren met een groei achterstand van 4 weken. Dus eigenlijk was ze pas 32 weken oud. Wij hebben, ondanks het super goed ging met haar, gewacht tot ze naar huis mocht met de kaarten versturen. Daarvoor durfde we het nog niet aan, en ik was eigenlijk ook te druk om me bezig te houden met de kaarten. Dat vond ik toen echt niet belangrijk
  • Mijn dochtertje werd geboren na 29w. Ik heb een week na haar thuiskomst de kaartjes verstuurd. Ik had geen energie / zin in bezoek van kennissen, verre familie,... op de neo...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld