33w & 6d zwanger - verkorte BMH en voorweeën

• 33w & 6d zwanger - verkorte BMH en voorweeën

Hoi Allemaal,

Kan iemand me wat raad geven over volgend topic:

Op 23 weken zwangerschap zag men dat mijn baarmoederhals aanzienlijk verkort was. Veel rusten en weeënremmers waren de enigste opties om onze kleine spruit tegen te houden. Op 32 weken heeft mijn Gyn beslist te stoppen met mijn weeënremmers aangezien het zo warm was en ik last begon te krijgen van een te hoge bloeddruk. Ondertussen ben ik 33w en 6d zwanger en merk ik dat ik al 4 dagen een zeurende pijn heb in mijn onderrug, gepaard met af en toe steken of een trekkende pijn in mijn onderbuik. Vrijdag ben ik al eens langs het VK gegaan in het ziekenhuis en daar heb ik ook mijn Gyn gezien, Hij gaat niets meer doen het verder af te remmen omdat we het al genoeg hebben afgeremd en het grootste gevaar geweken is ik had op dat ogenblik een vingertopje ontsluiting. Echter blijft de zeurende pijn aanhouden ... Ik denk niet dat dit de echte weeën zijn maar eerder voorweeën?

Heeft er iemand ervaring met zo'n zwangerschap? En zou mijn kleine spruit dan nog lang op zich laten wachten denk je?
    Het is mijn eerste zwangerschap, Hopelijk kunnen enkele lotgenoten mij wat info geven.

Alvast vriendelijk bedankt allemaal!

• Hier dezelfde ervaring, ook al zo heel vroeg in de zw voorweeën. Eerst nog een misverstandje met de gyn, die vroeg hoe vaak ik zo een harde buik kreeg, ik zei 10-15 en die vond dat nog meevallen. Bleek dat ze per dag bedoelde en ik dacht per uur... Niet goed dus. Op dertig weken was bmh al heel kort en was mijn fFN test ook niet meer goed en ben ik opgenomen voor longrijping. Nadien absolute platte rust en utrogestan om de baarmoeder rustig te krijgen en het advies om goed te ontspannen. Mijn gyn vond 34w een absoluut streefdoel, maar eigenlijk toch liever 36w. Heb dan nog ietsje langer de utrogestan gebruikt (tot de doos leeg was wink.gif ) om dan op 37w te bevallen. Elke week dat we verder waren vierden we, want toch weer een week gewonnen. Van dreigende geboorte op 30 tot 37w kunnen rekken was een onverwacht succes. Ik hoop dat je kleintje toch nog wat bij jou blijft!
  • Hey Fiero
    Hoe gaat het ondertussen met je? Vroeg bevallen of nog een dikke buik? smile.gif Met je baby alles ok?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld