Wat kan ik verwachtzn met een curretage?

• Wat kan ik verwachtzn met een curretage?

Nadat we 2 weken geleden nog het hartje hebben zien kloppen, is het embryo snel nadien gestopt met groeien, de gynaecoloog zei dat het het beste was om vrijdag een curretage te doen, ipv af te wachten wat er gebeurd als ik stop met de Utrogestan.
    Nu kwam dit wel even aan, dus heb niet echt vragen gesteld, en weet niet echt veel, weet dat ik in slaap wordt gedaan, en dat ik 3 u op voorhand 2 tabletjes cytotec moet opsteken. Maar wat kan ik verwachtzn, heb ik pijn nadien? Kan ik de dag nadien weer alles doen? Mag ik direct weer werken? Heb zondag een familiefeest, dus moet wel wat fit zijn...
  • @LeenF allereerst veel sterkte!

Heb hetzelfde meegemaakt dit jaar in juli, tijdens de 12 weken echo ontdekt dat het hartje niet meer klopte, waarschijnlijk gestopt rond de 9 weken.
    Op een vrijdag het nieuws vernomen en had maandag de curettage. Ik moest redelijk vroeg in het ziekenhuis zijn, waar ze dan de pilletjes cytotec opstaken, ik moest dat dus niet thuis zelf doen. En dan was het wachten, deed niet echt pijn, meer zo gevoel van maandstonden in mijn buik en wel wat bloedverlies. Ik denk dat ik rond 13u de operatiezaal ben binnengegaan en rond 18u was ik al thuis.
    Ik kreeg van de gynaecoloog een week ziekteverlof voorgeschreven. Maar lichamelijk had ik niet zoveel last, eigenlijk geen pijn, wel nog wat dagen erna beetje bloedverlies maar ook minder dan ik had verwacht. De dag erna heb ik me nog wat rustig gehouden, maar kon op zich alles doen. Dus is al bij al goed meegevallen bij mij. Psychologisch was wel zwaarder, dus denk dat ze vooral daarom me een week thuis heeft gezet.

Jouw gynaecoloog heeft je geen ziekteverlof gegeven? Ik was ook wat verdoofd toen ze me het nieuws vertelde, dus kan begrijpen dat je achteraf nog met vragen zit.

• Nee heb geen ziekte verlof gekregen, vandaag gewoon aan het werken, collega's wisten (doordat het via icsi is ) en weten nu ook allemaal dat het mis is gegaan.
    Ik zal het morgen wel horen vermoed ik of ik moet thuis blijven of niet...
  • Je moet misschien ook niet thuisblijven hé. Afleiding is op zich ook niet slecht.
    Alvast veel goede moed morgen!
  • Hey Leen,

Ik hoop dat de ingreep ondertussen al voorbij is. Geen het vooral genoeg tijd om het te verwerken.

Ik heb tussen mijn kindjes ook een latere miskraam gehad (ontdekt op 12w3d dagen dat ukje op 9w3d gestopt was met groeien) met curretage.

In mijn geval kreeg ik de keuze, plaatselijke verdoving of korte volledige narcose. Gekozen voor het laatste. Smorgens binnengegaan via dagkliniek, gyn kwam langs en stak vaginaal 2 tabletjes op. Ik had op dat moment licht bloedverlies dus mijn lichaam had ondertussen zelf ontdekt dat er iets lis was. Even later naar het operatiekwartier gebracht. Daar even gewacht tot het mijn beurt was. Eenmaal het operatiekwartier vrij was, reden ze me verder. Daar dan van bed wisselen. Armen werden vastgebonden en de anesthesist legde uit wat ik kon voelen van de narcose. Vrijwel meteen onder narcose gegaan, en wat later werd ik wakker op recovery. Voelde mezelf al vrij snel terug alert, zeker toen ze naast mij een jong kindje reden dat weende om haar mama. Mijn eigen mama-alarmen gingen toen ook af. Na halfuurtje op recovery kwamen ze me halen en werd ik terug naar de kamer gebracht. Gyn kwam bloedverlies nog eens checken en daarna mocht ik een yoghurt en wafel eten. Als dat binnen bleef mocht ik naar huis. Tegen 12u was ik thuis.

Ik was blij dat ik mijn oudste dochter terug bij me had. In de namiddag nog wat geslapen. Fysiek valt een curretage mee, emotioneel kreeg ik thuis mijn klopje. Ik voelde me letterlijk leeg. En dat heeft wel enkele weken aangesleept. Mentaal voelt het tot op dit moment nog steeds aan als een verlies.
  • Wauw wat een luxe zo snel naar huis, hier moest ik pas om 11u in het ziekenhuis zijn, omdat we zeiden dat de creche sluit en we voor 6u moeten thuis zijn, hebben ze me wel wat vroeger genomen, om 12u, maar lig hier nu nog te wachten op de dokter voor naar huis te mogen... pff lange dag, zal blij zijn als ik naar huis kan gaan.
    Hier emotioneel gaat het nu nog wel, ben er steeds vanuit gegaan dat ik pas na 12weken echt met zwanger zijn ga bezig zijn, was even een klop, maar moet zeggen, dat ik vorige nacht weer redelijk goed geslapen heb...
  • Ik heb helemaal geen pilletjes moeten opsteken. Moest 's ochtends rond 07h binnengaan. Ben onder volledige narcose geweest. Van zodra ik terug op de kamer was zeiden ze dat ik naar huis mocht gaan. Heb geen pijn gehad, alleen wat zeurderige krampen en bloedverlies natuurlijk.
    Ben ook een week thuisgezet, niet omwille van curretage, maar eerder psychologisch...
  • Hey

Ik heb nog een vraagje
    Hebben jullie lang bloedverlies gehad na de curretage?
    Iemand ook een maand de pil gracial moeten nemen?
    Wanneer werd je terug ongesteld na de curretage ?

Veel sterke
  • @Lynntjen Ik denk dat ik maar een dag of 4-5 heb gebloed. Heb ook een maand de pil moeten nemen (microgynon 30) en na controle bij de gyneacoloog een maand na de currettage mochten we terug beginnen proberen. En ik had direct de maand erna weer een normale cyclus van 28 dagen.
  • @BLBL dank u voor je antw. Ik heb 4 weken bloedverlies gehad en vorige week mijn menstruatie.
    Vandaag controle in het ziekenhuis en alles was ok. Morgen heb ik uitslag van mijn bloed
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld