Ventriculomegalie 18,1 mm

• Ventriculomegalie 18,1 mm

Ik ben zwanger van ons eerste kindje. Nu bijna 32 weken.
    We hadden al een paar keer gehoord dat ons kindje een beetje kleiner was maar niets verontrustend.
    Nu moes ik dinsdag extra op controle komen voor de zekerheid. Onze gynaecoloog vertelde ons dat ze toch wat ongerust was over het gewicht, dat het niet genoeg bijkwam, maar we moesten ons weer niet al te ongerust maken. Maar wel de volgende dag direct een extra controle laten doen door iemand anders.
    Dus wij wat ongerust toch over het gewicht, maar dat was nog niet het ergste.
    We kregen daar te horen dat er teveel hersenvocht was, normaal max tussen 1O en 15mm (denk ik), bij ons 18,1, beide hersenkamers links als rechts. Dus dat het gewicht een beetje minder was, was echt niet zo erg, dat viel eigenlijk nogal mee. Dit was dus ernstiger, hersenbloeding? ; ader vernauwd waardoor het vocht niet weg kan? .... Ik ben onmiddellijk naar het uza moeten gaan voor verdere onderzoeken. Een speciale echo moeten laten nemen, maar heb geen enkel geruststellend woord gekregen, niets waar ik me positief aan kan optrekken. Vruchtwaterpunctie laten doen, maandag moet ik mri-scan laten nemen en dan nog een weekje wachten voordat we het definitief antwoord weten, wat de oorzaak zou kunnen zijn, wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
    Maar we hebben er helemaal geen goed gevoel bij.
    Heeft iemand hier ervaring met?
    lieve groetjes
  • @KathleenVU hoe is het nu verder verlopen, veel succes nog
  • Hi, ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop. Bij ons is vandaag ook een vergroting gemeten van 15mm bij 27 weken zwangerschap.
  • Bij mij hetzelfde vastgesteld op 17 weken... Hoe is afgelopen bij jullie?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld