Terug zwanger worden na miskraam/curettage

• Sterkte meid. Ik had curettage op 11w. Heb 2 weken rood/bruinverlies gehad. Heeft nog wel even geduurd eer er niks meer van verlies was. Wij moesten sowieso 3 maand wachten. Na 5w was er hoe dan ook nog hcg in bloed.
    Zou kunnen dat door de samentrekking van je baarmoeder bij seks er nog wat restjes vrijkomen. Ik zou in ieder geval veilig vrijen want je lichaam lijkt er idd nog niet klaar voor. (Ik weet hoe moeilijk dat wachten is. Heb helaas 5 mk gehad)
    Veel courage
  • @Louise 2017. Hartelijk bedankt voor je reactie. Hier staat de teller helaas ook op 5. 😭😭😭
    Eerste keer dat ik curretage gehad heb wel. Ik hoop dat dat nooit meer nodig is.
    Het wachten is idd héél erg moeilijk. Ik heb het op dit moment emotioneel ook héél zwaar. (om het minste huilen of voor het kleinste op mijn paard zitten, moeilijk echt kunnen genieten van de dingen,...) Zo erg eigenlijk dat ik mij stilletjes af vraag of je ook na een mk een postnatale kunt hebben. De huisarts leek het wat weg te wuiven en zei dat ik dat met de gyn moet bespreken.
    Ik heb deze keer wat meer tijd voor mezelf genomen ipv na paar "ziektedagen" alweer aan het werk te gaan.
    Ik zou maandag terug aan de slag moeten maar zie dat eigenlijk totaal nog niet zitten.🤪 Nuja, tzal toch eens moeten zeker he?!

• Neem idd tijd voor jezelf. Ik ben na een week terug gaan werken en dan kwam de weerslag... ik denk niet zozeer postnatale dan wel gewone depressie. Ik heb ook heel diep gezeten en heeft nu nog effect ondanks we ondertussen 2 kindjes hebben...
  • Ik heb hier reeds 3 gezonde kinderen rondlopen, dus ik mag eigenlijk niet klagen.
    Maar we willen er zoooo graag nog eentje.
    Ik ben de eerste 4 keren ook telkens na 5 dagen terug aan het werk gegaan.
    Deze keer heb ik ziekteverlof aangevraagd tot aan mijn eigenlijke verlof waardoor ik 6 weken in totaal had.
    Man heb ik die nodig gehad. Ik werk als onthaalmoeder en volgende week, wanneer ik terug start, starten er 3 baby's.
    1tje van 6 weken en 2 van 4 maand. Ik heb ook enkele zwangere mama's, dus dat maakt het voor mij allemaal extra moeilijk.
    Het is hun gegund he, daar niet van. Maar het is toch telkens een slag in uw gezicht.
    Er is ook heel veel onbegrip geweest naar mijn situatie toe vanuit vele ouders die hier komen.
    Ik moest zo zielig niet doen want dat kind heeft nog ni bestaan en ni geleefd. 😢

• Ik heb geen ervaring met een curettage maar wil je heel graag heel veel sterkte wensen met jullie verlies !
    Hier 1 miskraam (2014) en een dochtertje verloren op 17 weken (2017)
    Hele dikke warme knuffel en ik hoop dat jullie binnenkort jullie vierde wondertje mogen verwachten !
  • Het kan inderdaad zijn dat het weefsel nog niet voldoende is aangedikt na de curretage.
    Ik heb reeds twee curretages gehad en beide waren verschillend. Mijn eerste 11 jaar geleden ook veel bloedingen nadien, eind vorig jaar zelfs zeer weinig bloedverlies na curretage.
    Neem je tijd want het is allesbehalve evident om 'verder te gaan' na alles wat je hebt meegemaakt.
    Na het verlies van onze dochter nadien ook drie mk's en de emotionele rollercoaster is niet makkelijk...
    Ik wens je veel sterkte en een dikke knuffel. Aangepast door Mama Emromi* op 16/08/2019 16:06
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld