Terug zwanger worden na miskraam/curettage

• @Este

Bedankt voor je reactie, en proficiat.
    Mag ik vragen wat de oorzaak uiteindelijk was? En welke kliniek ben jij gegaan? Ik twijfel echt heel fel om naar Jette te gaan maar ben bang dat ik mijn gynecoloog voorbij loop en dat deze dat niet zo graag gaat hebben.
  • Vandaag exact een jaar geleden dat het bij ons grondig mis ging... Had gedacht dat ik een jaar later toch al een eind op weg zwanger zou zijn...
    Vanmiddag afspraak follikelmeting op quasi zelfde uur als ik er lag voor mijn spoedecho vorig jaar ...
    Even slikken en weer doorgaan, zeker? ponder.gif candle.gif
  • @Louise2017 Veel sterkte vandaag! Die data blijven moeilijk sadhug.gif Hopelijk straks een goede follikelmeting!
  • @Louise2017 sadhug.gif Ik duim echt keihard voor een joekel van een follikel!!
  • @Louise2017 Moeilijk die data elke keer, heel herkenbaar!
    Hopelijk ben je de dag goed doorgekomen, en is hij snel voorbij!
  • Nooit gedacht hier te komen meeschrijven. Na 1 keer vlot zwanger worden is dat voor een tweede allesbehalve vanzelfsprekend. In ronde 8 uiteindelijk zwanger geworden. Bij 1ste echo 2 vruchtzakken waarvan maar 1 met vruchtje. Dat vruchtje was aan de kleine kant maar wel met een haryslag. Bij de 2de echo (na een week) geen hartslag meer. Woensdag curretage gehad. En nu...tja...weer verder gaan zeker...

@Louise2017 Hopelijk goede follikel!
  • @Bondje Sterkte meid... we kennen het gevoel... Hoe voel je je?
    Heb je een aantal rustplaatsen voorgeschreven of mag je - indien emotioneel klaar voor - verder proberen?

Hier jammer genoeg niks te zien op echo. Dinsdag terug en als er dans niks is, cyclus afbreken en hormonen via injecties...

Knuffel
  • @Louise2017 Fysiek gaat het wel. Vandaag wel wat meer krampen. Eigenlijk enkel bruinverlies voor de rest. Mentaal lukt het meestal ook. Alleen totaaaal geen behoefte aan (uiteraard) goedbedoelde opmerkingen vanuit de omgeving. Daar krijg ik het nu echt van!
    De gyn raadt aan om deze cyclus over te slaan (baarmoederslijmvlies zou nog moeten herstellen) en dan kunnen we weer beginnen. Het opnieuw beginnen zie ik wel zitten, maar ik ben nog niet terug voorbereid op de onzekerheid van die eerste weken. Maar langs de andere kant denk ik niet dat ik dat ooit nog zal zijn.

Jammer van de niet aanwezige follikel. Nam je al medicatie of deze keer nog niet?
  • @Bondje Ja die goedbedoelde commentaar en Flair adviezen....
    hier medicatie sinds augustus 2016. Heb - op die ene keer in februari na - geen natuurlijke eisprong gehad...
  • @Wishful, @este, @MrsE verlopen jullie zwangerschappen een beetje naar wens?
    @Louise2017, @Birdy hoe gaat het met jullie?
    @Bondje een spijtige welkom hier. Zelf kom ik niet meer veel omdat wij onze droom opgegeven hebben.

Groetjes MopjeAangepast door Mopje op 16/04/2017 11:49
  • @Mopje de zwangerschap verloopt heel vlot tot nu toe, quasi geen kwaaltjes dus ik prijs mezelf gelukkig. Gaat het een beetje met jou ondertussen?
    @Bondje ja heel herkenbaar.. was ook zo bang in het begin(nu nog heel vaak), maar dan probeer ik mezelf op te trekken aan het feit dat het ook heel vaak heel goed verloopt.. maar is idd niet makkelijk. Courage meid xx
  • @Mopje Hier gaat ook alles prima, hoewel ik veel bezorgder ben dan bij de zwangerschap van mijn eerste zoontje... Kan er moeilijker van genieten, hoewel alles eigenlijk heel goed gaat. Denk dat dit wel betert als ik het kindje meer ga voelen bewegen..

@Bondje Hier ook 1 menstruatie moeten afwachten en dan mochten we er opnieuw voor gaan. Wel geen curretage gehad. Was na die menstruatie ook meteen weer zwanger, schrok zelf dat het zo snel ging. Ik hoop dat het voor jou ook zo vlot mag gaan. X
  • Momenteel voel ik me best goed eigenlijk. Het bruin- en bloedverlies is al gestopt en ik heb zelfs niet zo voeel moeite met zwangere mensen/pasgeboren baby's. Ik zie het echt als een nieuwe start.
    Ik vind het nu best wel onnatuurlijk om een cyclus te moeten overslaan. Maarja, als de gyn het zo zegt zal het wel echt moeten zeker.
  • @Bondje ja heel begrijpelijk. Had het daar ook moeilijk mee vorig jaar. Maar het is echt wel belangrijk dat alles binnenin wat de tijd krijgt om zich opnieuw op te bouwen voor een nieuwe zwangerschap. Ben blij voor jou dat het goed met je gaat!!
  • @Mopje Hier verloopt alles voorlopig vlot, maar de schrik blijft enorm. Genieten is momenteel nog niet aan de orde. Wanneer ik een echo heb, is het 2 dagen goed en dan tel ik weer ongerust af naar de volgende. Maar nog even en ik ben 12 weken. Ik hoop dat dat me wat rust gaat brengen. Hoe gaat het met jou?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld