na een miskraam

• na een miskraam

Dag allemaal

Eind december had ik op 8 weken, enkele dagen nadat we het kloppend hartje zagen, een natuurlijke miskraam.
    Nadien moest ik van de gynaecoloog een maand de pil nemen (Gracial) om de wonde te laten herstellen en mijn slijmvlies extra hard te laten opbouwen.
    Ondertussen zijn we 20 dagen na de start van mijn bloeding na de pil. Ik merk dat ik slijm produceer, maar mijn temperatuur stijgt niet (wat wil zeggen dat ik geen eisprong heb). De cyclus waarin ik zwanger werd (de 2e na mijn pilstop) duurde 3 maanden. Ik vrees er nu voor dat ik terug zo'n lange cyclus zal hebben en het dus nog heel lang duurt voordat ik zelfs maar een kans heb om zwanger te worden.

Iemand hier ervaring mee?

Dankjewel.
  • @Sarah eerst en vooral heel veel sterkte! Een miskraam hakt er echt in, neem zeker je tijd om dit te verwerken. Hiermee bedoel ik niet dat je er niet direct terug voor mag gaan, integendeel. Sommigen hebben behoefte aan een rustpauze na een MK, anderen voelen zich er net goed bij om snel weer te proberen. Mijn gynae had tegen mij gezegd dag je cyclys na een MK een week of 6 kan duren, maar ik had na mijn 1e MK een cyclus van 31 dagen en de 2e keer van 34 dagen, het kan dus ook vlot gaan.

Je schrijft dat je uit jezelf al lange cyclussen hebt. Ik zou je aanraden om dit eens te bespreken met je gynae. Dit kan o.a. wijzen op pcos. En daar valt zeker iets aan te doen!

Veel succes!
  • @Sarah Heel veel sterkte! Ik had een beetje hetzelfde als jij denk ik. Op 28/12 begon mijn bloeding na 7 weken zwangerschap ongeveer. Ik moest van mijn gynaecoloog geen pil nemen, en hij zei dat het oké was om direct terug verder te doen, als we daar klaar voor waren.
    Ik had geen flauw benul van mijn cyclus na de miskraam, van op welk moment ik mijn eisprong zou hebben gehad,...
    Echter, vorige vrijdagochtend had ik (totaal onverwachts) een positieve test in handen en zondag opnieuw één. Als het een geruststelling kan zijn, mijn cyclus was dus onmiddelijk terug normaal, blijkbaar. Ik hoop maar dat alles nu goed gaat, want de schrik en de onzekerheid worden er niet minder op, na een miskraam...
    Ik heb geen ervaring met lange cyclussen, mijn cyclus was altijd al eerder aan de korte kant. Daarmee kan ik je dus niet helpen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld