September 2018

• ooh superleuk niempje! Wel dat beloofd in de verdere zwangerschap! bigsmile.gif
  • super dat je weer een echo gehad hebt, altijd fijn om dan zo weer even gerust gesteld te zijn!
    ik kijk uit naar onze echo volgende week, spannend!!!

ivm die misselijkheid, ja mijn maag gevuld houden hielp bij mijn eerste zwangerschap, maar helaas werkt dat trucje nu niet meer?? als ik iets eet ben ik precies misselijker dan wanneer ik niets eet... maar soms heb ik zo'n zin in lekker en vettig eten maar nadien beklaag ik het me weer!
    hopelijk is dit snel over tongue.gif Het is voor het goede doel bigsmile.gif

@Sal6 ik heb je een privebericht gestuurd voor de fbgroep smile.gif

• @Niempje87 Goed nieuws! bigsmile.gif

Als ik vettig eet, dan ben ik daarna echt kapot, totaal geen energie meer drunk.gif
  • hoi!

hier nog steeds keirare dromen shocked.gif Het mag nu wel eens gaan stoppen.
    binnen een dikke 4 weken opnieuw controle. Normaal gezien zou alles nu wel goed moeten blijven gaan, maar toch kan ik het niet verhelpen dat ik er nog steeds niet gerust in ben.

kleine vraag: we zouden mijn zus als meter willen vragen, maar door de situatie zouden we het haar al voor begin april willen vragen. Maar ze zit in het buitenland. hebben jullie originele manieren in gedachten?

Groetjes,
  • Hallo

Ik ben nieuw hier, maar heb de gesprekken wel al even zitten volgen.
    Ik ben uitgerekend voor 12 september van ons eerste kindje. smile.gif

Heb al wat stress gehad omdat ik net zo weinig symptomen had. Maar ondertussen al twee echo's verder en ook de NIPT test was in orde.
    Dus ik probeer vanaf nu voorzichtig te genieten. Al zal ik pas helemaal gerust zijn als ik hem/haar zal voelen smile.gif

Fijn dat er zo'n forum bestaat om ervaringen te delen!
  • @Tasha1983 Welkom wave.gif Ja als je kwaaltjes hebt, wil je er vanaf, maar als je ze niet hebt, ben je ook ongerust he smile.gif Maar als de NIPT al goed was, lijkt mij dat een goed teken happy.gif
  • @Niempje87 , ik volg mee...hier wordt de schoonzus gevraagd als meter maar die woont en werkt in Amerika... Gaat dus ook puzzelen worden voor den doop...

Ik heb trouwens gisteren de eerste echo EINDELIJK gehad. 2,85 cm, kloppend hartje aan 181 per minuut. Ik beval ten laatste twee oktober dus zal vermoedelijk ook een Septemberbaby worden.
  • Wij moeten nog beslissen wie meter en peter wordt, of misschien gaan we wel voor 2 meters. Ik heb zelf 1 zus, maar mijn vriend is enig kind. Ik zou dus willen gaan voor een grootouder en mijn zus voor dit kindje en voor een hopelijk later kindje een andere grootouder en mijn beste vriendin. Maar mijn vriend vindt dat grootouders geen meter en peter moeten zijn. Probleem is dan dat ik niet goed weet wie we voor een tweede kindje zouden kiezen, we zouden dan nog eens voor vrienden kunnen gaan natuurlijk, maar een familieband lijkt mij ook wel leuk.
  • Hier wordt dat peter-meterschap,ook moeilijk. Bij onze dochter kozen we voor twee meters (zus en schoonzus)
    En nu zijn we wat uitgekozen qua familie eigenlijk. Iedereen is al van iemand peter/meter, dus dachten we evt vrienden te kiezen, al is dat ook altijd een risico natuurlijk. En we willen ook weer niet dat andere vriendin zich benadeeld voelen. Moeilijke keuzes dus.
    Ik zag ooit zo'n mooie meterarmband en op pinterest ook veel leuke ideetjes 😀
    Mijn man bv. Kreeg een puzzel toen hij als happy.gif peter gevraagd werd, eens de puzzel gemaakt, zag hij de vraag.
  • Ik zou persoonlijk ook niet voor de grootouders gaan om ze als meter/peter te vragen.
    Gelukkig hebben ze hier ook gezegd dat ze dit niet wilden. Enerzijds omdat zij al oma en opa zijn (en ze willen voor alle kleinkinderen hetzelfde zijn), anderzijds omdat ze vaak al meter/peter zijn van iemand.

Maar ik snap het wel dat vrienden 'tricky' zijn. Stel dat er ooit ruzie ontstaat... nuja... aan de andere kant, als je voor je schoonzus gaat en je broer en zij beslissen te scheiden... of als je voor broer of zus gaat en er komt zware ruzie in de familie...

een moeilijke. maar bij ons stelt dit probleem zich pas bij een eventueel 3de kindje tongue.gif
  • Ik zou persoonlijk zelf nooit kiezen voor de grootouders.. in mijn familie bespreken ze dit vaak als lomp omdat uiteindelijk het zo is als jullie er niet meer zijn, peter en meter voor het kindje moeten zorgen. negen van de tien leven grootouders misschien niet meer zolang enja... da's misschien héél zwart hoe mijn familie dat ziet, maar ze zeggen dat het gewoon slimmer is om jonge mensen te nemen.

Wij gaan bijvoorbeeld als peter mijn neef kiezen en als peter de beste vriendin van mijn vriend. Ik kan zelf ook erg goed met haar overweg dus voor mij is dat oké.

smile.gif
  • Even erbij zeggen... Ik heb absoluut geen problemen met mensen dat hun grootouders als meter of peter kiezen hé! moets dit bot zijn overgekomen , dat was niet mijn bedoeling dan! :*
  • @Tasha1983 welkom in de groep, fijn dat je je erbij komt voegen en verhalen mee deelt.

@Niempje87 en @Abieke hier eigenlijk hetzelfde gegeven van meter/peter. Mijn jongste broer is peter van ons eerste kindje, vriendin van mij meter. Nu mijn oudste broer en schoonzus wonen en werken in amerika, ik zou graag mijn broer als peter vragen op een originele manier, maar als meter weten we het eigenlijk absoluut niet goed. Zeker omdat mijn vriend geen broer of zus heeft en eigenlijk ook geen andere neven of nichten waar het contact super close mee is.
    zoektocht naar meter wink.gif... sowieso niet de grootouders. Ik zou graag mijn schoonzus willen vragen omdat ik daar een goede band mee heb, maar dan zitten zowel meter als peter ver weg, in amerika, dus is er weinig echte band... terwijl ons oudste kindje dit dan weer wel heeft... dilemma!

woensdag onze 12 weken echo! spannend... echt aan het aftellen!
  • even een terloopse vraag, hoe krijg je zo'n leuke banner vanonder? groetjes
  • @Hanne123 Bij je account kan je kiezen voor 'Mijn banners' en dan is het even zoeken en sukkelen tot het er goed uit ziet wink.gif

In onze familie en vriendenkring is het wel de gewoonte dat grootouders als meter en peter worden gevraagd, zelfs voor 2 kindjes. Voor het eerste mama van de mama en papa van de papa en voor het tweede dan omgekeerd. Dit wil ik sowieso niet, ik wil ook een jonge meter of peter. Maar als je familie buiten grootouders nogal beperkt is, is dat niet evident.
  • Bij ons is dit ook geen gemakkelijke opdracht. We hebben gekozen om al geen grootouders te vragen, ook om de redenen die hier al gegeven zijn.
    Verder heb ik geen neven/nichten en is het contact met mijn zus niet wat het moet zijn.
    Mijn man is niet van België, dus we kunnen wel één van zijn broers of zussen vragen, maar dan zit er idd een meter/peter in het buitenland, wat ook niet evident is.
    Dus dachten we ook aan vrienden. Dat is altijd een risico en ook de vraag wie vraag je dan zonder dat andere vrienden terleurgesteld worden. Keuzes smile.gif

Verder gaat hier alles goed. Zondag even wat paniek gehad omdat ik zo'n pijn had in mijn onderbuik, vooral bij het stappen en het autorijden.
    Het zekere voor het onzekere genomen en even langs het ziekenhuis geweest. Gelukkig was alles in orde en is alles gewoon aan't groeien en zat er spanning op.

Eind volgende week een week op verlof, zal deugd doen happy.gif
  • Vandaag de 12-wekenecho gehad. Veel stress op voorhand, maar alles was gelukkig in orde. De foetus was heel beweeglijk, waardoor de nekplooimeting niet evident was maar het is toch gelukt en die was goed. Voor 12 weken was ons baby'tje al heel goed ontwikkeld blijkbaar bigsmile.gif
    Ondertussen ook bloed laten afnemen voor de NIPT en nu 2 weken wachten op de uitslag.

Maar vooral: een pak minder stress en zorgen happy.gif
  • Wij hebben de uitslag van de nipt! Alles perfect inorde! & it's a boy!! 😍
  • @Marlies1987 Daar kan ik volledig inkomen. Was ook al iets gerustgesteld na de 12w echo. Uiteindelijk een dinsdag bloed laten nemen voor de NIPT en de week erop donderdag had ik een mail ontvangen met de uitslag. Wel spannend allemaal smile.gif

@Lizmie Supernieuws! Wij wouden het geslacht nog niet weten, maar kan er nog altijd op terugkomen bigsmile.gif . Proficiat!
  • Dankje Tasha1983 ! bigsmile.gif Ja ik zou het niet kunnen laten denk ik bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld