September 2018

• Ik blijf voorlopig in mijn beha's passen, dat is nu eens iets waar ik geen last van heb smile.gif

Vandaag zijn we naar een kinderdagverblijf gaan kijken, maar zowel mijn vriend als ik waren niet helemaal overtuigd. Nu nog vlug op zoek naar een eventueel ander plekje, want tegen volgende week maandag moeten we al laten weten of we dat ene plekje willen of niet. Moeilijke beslissingen...
  • Amai ja da's wel snel! En omdan nog zen afspraak tussendoor te kunnen maken met een ander , allemaal heel moeilijk! Ja wij moeten eerst nog is met de ouders samen zitten en zien of zun een dag bij willen/kunnen houden en dan gaan we pas zien naar een creche ook gaan we dit pas doen na de uitslag van de niptest ( vanwege men ventje) . een buggy hebben we deze week al wel uitgekozen een "mutsy evo" hebben we genomen bij dreambaby! Zo handig! In verschillende kleuren verkrijgbaar zitje, wiegje, regenhoes, parasol, winterzak,handtas alles erbij gekregen ( cadeauke van de mama) maar het is 20% korting nu tot 6 maart! Dus als er iemand al graag naar een buggy gaat zien , wij hebben er 180 euro korting op nu ma die krijg je wel in geschenkbonnen dan wat dus handig is voor een maxi cosi achteraf te kopen ! bigsmile.gif
  • eventjes opnieuw hallo iedereen

ik ben een tijdje stilletjes op de achtergrond gebleven omwille van vele klachten en ellendig gevoel, geen tot weinig energie smile.gif dus vandaar mijn afwezigheid.
    Wij hebben ondertussen ook onze eerste goede echo achter de rug *woehoeee* spanning een beetje gezakt, ondertussen zijn de kwaaltjes gezakt waardoor toch die ongerustheid weer komt piepen... blush.gif
    Ik heb deze week de nipt laten doen, dus spannend afwachten op resultaat.
    We hebben ook pas de 14 maart opnieuw een echo en dan zou ik 13 weken zijn.

Ik lees dat er veel van 87 zijn, en ik sluit me netjes aan bij dat rijtje bigsmile.gif !
    Hier zijn we zwanger van ons tweede kindje en zijn uitgeteld voor 21 september.

Is er eigenlijk een facebookgroep?

en zo erg voor iedereen die helaas geen goed nieuws had sad.gif zo droevig om die verhalen te lezen! ik duim dat jullie snel weer een nieuwe kans krijgen en kunnen genieten van het zwanger zijn!

groetjes
  • HoiHoi!

Ik heb vorige week dan even een controle-echo gehad op 10 weken die aantoonde dat alles deze keer wel goed loopt. Sindsdien ook niet zo heel veel last (elke nacht een rare droom en af en toe een opstootje van wat misselijkheid) maar ik ga zooooo blij zijn als we het volgende week eindelijk tegen iedereen kunnen zeggen smile.gif
    Ze verwachten het ook wel, nadat onze 2de zwangerschap in november was misgelopen... Dus geen gegis meer smile.gif

Ik heb besloten het geslacht voorlopig NIET te willen weten. Toch al zeker niet via de NIPT. Ik vond het zo leuk om het via de echo te weten te komen bij ons zoontje, dat ik dit niet te weten wil komen terwil ik testuitslagen aan het lezen ben. Het zal dus ten vroegste op 20 weken zijn dat we het weten, maar waarschijnlijk hebben we dan zoiets van: ochja, nu zijn we halfweg, nu gaan we door tot aan de 40 weken. Nu alleen vrienden en familie overtuigen dat we het echt niet willen weten deze keer.

Ons 2de kindje gaat gewoon de plaats innemen van grote broer in de opvang. Hij gaat dan naar de kleuterschool. Qua buggy enzo zijn wij dus ook al gesetteld wink.gif
    Wel raar dat je zo weinig tijd hebt om te beslissen. Maar goed, hier in onze regio is er altijd wel plaats genoeg geweest...
  • Gohja, waarschijnlijk is er daarna ook nog wel een plekje vrij, maar ze zetten er zelf een datum op om ons wat te dwingen vlug te beslissen denk ik...
    Langs de andere kant was bij een ander kinderdagverblijf in de buurt bv. de donderdag al volzet, terwijl ik die dag wel opvang nodig heb.
    Morgen gaan ze mij terugbellen van een kinderdagverblijf waar ook het kindje van mijn nicht gaat, iets moderner en in kleinere groepjes en als ze daar plaats hebben, gaan we het andere gewoon afzeggen.
    We willen toch graag echt een goed gevoel hebben bij de creche die we kiezen smile.gif
  • Een goed gevoel lijkt me inderdaad heel belangrijk bij de creche of onthaalouder, veel succes met de zoektocht smile.gif volg je moedergevoel wink.gif
    Hier gaat ons tweede kindje ook de plaats innemen van grote broer. Dus gelukkig geen zoektocht naar een nieuwe opvang.

en Spannend dat je het geslacht niet wilt weten, heel knap! bewondering! Daar ben ik veel te nieuwsgierig naar hihi!
  • Hoi! Ik zou me ook graag aansluiten op het facebookgroepje, ik ben zelf ook terug zwanger en uitgerekend voor 24 of 25 september.
    Op 16 maart hebben we de.12w echo smile.gif
  • Welkom Sal6 smile.gif
    Geen idee eigenlijk of er nu een facebookgroepje is of niet... Iemand die daar al in zit of mee gestart is?

Woensdag gaan we gaan kijken naar dat andere kinderdagverblijf waar er gelukkig ook nog plaats is happy.gif
  • Iemand die weet vanaf wanneer je je baarmoeder ongeveer kan voelen? Ik herinner mij dat niet meer van vorige zwangerschap...

Nu de datum van de cruciale echo dichterbij komt, daalt mijn gemoedsrust weer enorm...
    Ik slaap wel enorm slecht (dromen) en af en toe nog een vlaag van misselijkheid. maar uiteindelijk is dit toch niet echt een heel grote geruststelling.

sorry, maar het moest er even uit shocked.gif
  • Wij hebben vandaag onze termijnecho gehad!
    Alles inorde met ons ukkie! Zagen hem/haar ook even bewegen 😍
    Ze hebben ineens de niptest genomen dus volgende week woensdag weten wij of ons kleintje op en top gezond is en of we rokjes of broekjes mogen gaan kopen! 💖
  • @Niempje87 Geen idee van die baarmoeder... Mijn buik voelde wel in de eerste weken precies anders aan dan nu. Wanneer is je 12-weken echo? Het is wel normaal dat je symptomen beginnen te verminderen e rond week 12. Maar ik begrijp je, kijk ook wel met lichte spanning uit naar volgende week woensdag.

@Lizmie Leuk nieuws happy.gif
  • Niempje97 , Mijn gyneacoloog heeft gezegd dat je nu normaal je baarmoeder ngo niet kan voelen omdat deze zich nog achter het schaambeen bevindt.
    Dus als je deze nog niet voelt geen zorgen! volkomen normaal!. Echter heb ik wel gelezen dat als je rond deze tijd op je rug gaat liggen met je benen open en opgestrekt dat je mss wel iets kan voelen onderaan je buik! smile.gif
  • Hoi iedereen!

Bedankt voor de geruststelling. Ik meende mij al te herinneren dat ik vorige zwangerschap pas echt iets begon te voelen rond 16 weken. Maar morgen is onze 12 weken echo en de vorige keer heben we daar negatief nieuws gekregen, dus vandaar...

Maar morgen rond deze tijd weet ik of alles in orde is. Denk dat ik ga vragen om eerst de echo te doen, en daarna de rest te bespreken tongue.gif
  • @Marlies1987 moet ik er anders eentje aanmaken? Ik praat liever hier nog niet te veel over mijn zwangerschap, aangezien nog niet iedereen het weet bij ons wink.gif Zou dan zo'n verborgen groepje zijn, dat heb ik ook van bij mijn eerste kindje content.gif

• Proficiat Sal6.

een fbgroepje zou super zijn, is idd gemakkelijker om te praten lijkt me smile.gif, fijn als je dit wilt aanmaken.

zijn er nog mensen die misselijk blijven? tips om te delen?

alvast merci
  • @Sal6 Ja maak maar aan, leuk. Sturen we dan best onze namen privé door?

Ik ben ook nog steeds misselijk, wel nog maar net geen 11 weken bij mij dus wel normaal. Regelmatig eten helpt bij mij, zorgen dat mijn maag niet leeg geraakt. En elke ochtend letterlijk mijn gal spuwen jammer genoeg.
  • @Niempje87 Ik herken het gevoel, ik ga pas gerust zijn als we ons kindje in onze armen hebben. Veel succes bij de gynaecoloog! hug.gif
  • @Marlies1987 Ja hoor, ik zal er één aanmaken zie, stuur me maar een berichtje via deze site met je facebooknaam (en omschrijving van je foto op FB, soms zijn er meerdere mensen met dezelfde naam) en dan maak ik er één aan. happy.gif
  • super idee sal6!
  • Woehoew! Alles perfect in orde met onze kleine mini!
    Perfect op schema. Wel een zeer beweeglijk ukje... haha.

Ik ben toch weer gerustgesteld!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld