September 2018

• Dat gevoel heb ik ook vaak: als ik mij even beter voel dan denk ik 'oei, ik voel niets meer' en als ik mij dan supermottig voel dan denk ik 'voelde ik mij maar beter'. Het blijft toch maar bang afwachten e.

Ja we zijn echt met niet veel, heb wel gezien dat er op Facebook pagina's zijn voor uitgerekend september 2018, maar dat lijken mij vooral Nederlandse vrouwen. Al weet ik natuurlijk niet of dat hier ook niet het geval is smile.gif
  • September lijkt mij idd weinig maar ik denk dat de meesten in een fb groepje zitten. Ik ben zelf uitgeteld voor oktober maar beval in september 😀
  • Pumbach, ooh nee wat vreselijk cry.gif sadhug.gif sorry voor het late reageren, ik lees het nu pas.. Wat een opdoffer na een eerdere goede echo en symptomen sad.gif heel veel sterkte gewenst en een dikke steunknuffel!

In het groepje zijn er helaas al veel dames die slecht nieuws gekregen hebben in het begin, vandaar dat het een kleiner groepje is denk ik...

Proficiat aan de dames met goede echo! Tot aan de 12 weken blijft het toch altijd fingers crossed dat alles goed blijft gaan candle2.gif

Niempje87, leuk dat je zo snel op echo kan, ongerustheid en stress is ook niet ideaal nu, goed dat je gyne daar rekening mee houdt thumbup.gif duimen omhoog voor een goede echo!

Abieke, hoe gaat het met jou? De waarden allemaal goed gestegen thumbup.gif

Roosje, fijne vakantie gehad? Hoe was port zéland meegevallen?

Marlies1987, dat is zo e, als je last hebt hoop je dat het snel overgaat en als je niets voelt slaat de ongerustheid toe... Tijd kan
    Traag gaan soms e....

Hehe, het valt me nu net op dat er een aantal dames 87 in hun forumnaam hebben wink.gif zijn we allemaal geboortejaar genootjes?

Hier nog steeds wat op de sukkel, en het feit dag familie en vrienden nog van niets weten over de zwangerschap is soms heel lastig aan het worden.... Volgende week dinsdag 12 weken echo, spannend, ik hoop maar dat kleine pruts niets ondervonden heeft van al die gezondheidsperikel candle.gif

Beetje dilemma nog of we de meisjes meenemen naar de echo of niet... Volgende echo is 20 weken en dan heeft de gyne liever niet dat er kinderen bijzijn en dan is het meteen 28 weken al....
    Wat zouden jullie doen?

• Hoihoi!

Ik ben ook van 87 wink.gif

Wij gaan ons zoontje van 21 maanden meenemen naar de 12weken echo. Hij gaat morgen trouwens ook mee moeten. Gewoon omdat niemand weet van onze zwangerschap (hoewel ze zich toch serieus vragen beginnen te stellen tongue.gif ) maar ga hem morgen nog niets zeggen.

Heb hem eens een echootje getoond van op 7 weken, en toen ik vroeg wat hij zag zei hij: een beer! bigsmile.gif
    Nu, hij snapt het natuurlijk niet wat we daar doen. Pas als we het hem zeggen zal hij het doorhebben, dus moest het bij ons nog slecht nieuws zijn, dan gaat hij het toch niet beseffen.
    Ik zou gewoon kijken hoe je je dan voelt. Heb je dan nog last van bepaalde kwaaltjes, en denk je zelf dat alles nog ok is, dan kan je ze altijd meeenemen.

Ik heb om de 4 weken een echo ingepland staan...
  • Ik ben uiteraard ook van 87 wink.gif over kindjes meedoen naar echo's kan ik niet meespreken, ik heb er nog geen wink.gif
    Vandaag mailtje gekregen van de opvang die ik op het oog heb dat ze zeker plaats hebben en dat we eens mogen langsgaan, hopelijk bevalt het ons, dan is dat ineens geregeld.
    We moeten ons kindje wel minstens halftijds inschrijven, terwijl ik eigenlijk maar 2 dagen opvang nodig heb. Ik ging een dag thuis blijven, het mag een dag naar mijn ouders en een dag naar mijn schoonouders. Zullen eens moeten overleggen wie zijn dag wil laten vallen, zal nog niet gemakkelijk zijn wink.gif
  • Hey @Veeke87 , heel goed gestegen hoor. Was gestegen naar 233 op drie dagen... Ik ben ondertussen al goed rond, terwijl ik wel twee kilo ben afgevallen. Geeft me een geruster gevoel, toen het misliep zette mijn buik quasi ni uit. Echo is wel pas negen maart...
  • Woehoew!

Een kleine zeer energieke scampi met armpjes en beentjes te zien tongue.gif
    3,3 cm groot en kwam perfect overeen met 10 weken. Ik ben dus alvast gerustgesteld!
    Op naar de 12 weken echo binnen 2 weken!
  • @Niempje87 Leuk nieuws happy.gif Krijg jij de rest van je zwangerschap om de 4 weken een echo? Ik enkel nog op 12 weken, 20 weken en 32 weken.

Hier al 3 nachten heel slecht geslapen en dat begint zo langzaamaan wat op mijn gemoed te werken. Morgen heb ik voor school en tot 's avonds vrij laat oudercontacten en ik ben nu echt al doodop. Zijn er nog die last hebben van slecht slapen? Normaal slaap ik altijd heel goed bored.gif
  • Hey iedereen! Ik voeg mij graag toe aan dit groepje! smile.gif

Ik ben momenteel in mijn 11de week en ben in verwachting van mijn eerste kindje!
    Allemaal heel spannend hoor! bigsmile.gif

Ik ben uitgerekend voor 16 september. Het leek mij dus wel fijn om bij lotgenoten aan te sluiten die ongeveer evenver staan.
    Iemand die toevallig al de nipt heeft gedaan en weet hoelang je moet wachten op een uitslag daarvan ( in de streek antwerpen/ noorderkempen)

Alvast proficiat iedereen! heart.gif
  • ALLES GELEZEN

Sorry dat ik zo enthousiast kwam binnegevallen, ik heb nu pas alles gelezen , en weet dus ook dat nog niemand een nipt heeft laten doen.
    Ik voel zo mee met de mensen die hun kindje hebben verloren! sad.gif Ik wens jullie veel succes in de nabije toekomst!

Ook iedereen proficiat met hun 1ste, 2de of 3,de kindje! bigsmile.gif

Ik zie hier ook dat velen van 87 zijn , ik ben dan wel de jongste denk ik , ik hoop dat dit geen probleem gaat zijn! love.gif
    Voor mij geen probleem ik kanalleen maar veel leren van jullie! wink.gif
    Ik ben namelijk niet van 87 maar van 97.

Ik voel met de mensen mee die supermisselijk zijn, zelf ben ik van mijn 6 weken tot 10 weken erg misselijk geweest. + griep + verkoudheid bovenop. Was echt geen lachertje. Dit is de eerste week dat ik terug aan het werk ben en met aventoe een lepeltje primperan geraak ik mijn dagen met een best goed gevoel wel door!

Ik had mijn eerst afspraak op 8 weken 1 dag. Gezond vruchtje met een goed kloppend hartje, ook konden we het hartje al horen! De tranen vloeiden natuurlijk.. 5 Maart mag ik terug voor de 12-weken echo. Ben een beetje stressy maar ik blijf positief!

• Hallo allemaal,

Ik kom hier nog even piepen om jullie te bedanken voor de steun in jullie berichtjes de voorbije week!

We weten nu dat het slechte nieuws er was op 10w zwangerschap, maar dat het vruchtje is gestopt met groeien tussen 6w en 8w zwangerschap (vrij kort na m'n eerste echo dus). Wanneer precies het hartje is gestopt met kloppen, weten we niet. Mijn lichaam heeft deze miskraam dus zelf niet herkend, waardoor ik in principe 10w5d zwanger ben geweest, vandaar de blijvende misselijkheid, groeiende buik etc. Na 3x medicatie ben ik het vruchtje gisteren verloren. Het klinkt misschien vreemd, maar het voelde toch als een opluchting om een stapje verder te kunnen zetten in het verwerkingsproces. Morgen nog eens een controle om te zien of een curettage nog nodig is. Deze staat ingepland, maar kan hopelijk worden geschrapt nu... We zien wel.

Ik wou dit berichtje nog even sturen om mijn passage in dit groepje wat af te ronden. Al is het jammer dat ik er geen deel meer van uit maak nu, ik wens jullie allemaal het allerbeste toe, een prachtige zwangerschap in alle aspecten! Het ziet er allemaal top uit tot nu voor jullie!!
    Misschien dat ik nu en dan wel eens kom meelezen of wat schrijf, maar het kan zijn dat dit wat tijd nodig heeft...

Vele groetjes!

PS: @Marlies1987 = misschien kan je voorstellen om jullie kindje week om week een dag bij je ouders / schoonouders te brengen? Onze kindjes gingen voltijds naar de opvang, maar we hebben het wel zo geregeld eens ze naar school gingen voor de woensdagen. En dat loopt perfect! Soms wordt er eens gewisseld bij praktische probleempjes bij de één of andere kant...2 keer aangepast. Laatste keer door Pumbach op 22/02/2018 11:57
  • Niempje87, proficiat met de goede echo baby2.gif altijd een hele geruststelling e thumbup.gif wat vond grote broer van het "beertje" (hoe schattig love.gif) leuk dat je kleine scampi snel terug kan bewonderen thumbup.gifbij mijn vorige zwangerschappen had ik ook elke 4 weken een echo, maar omdat het nu geplande thuisbevalling wordt (jongste dochter is het onverwachts thuisbevalling geworden) moet ik enkel bij de gyne voor de vaste echo's en elke 4 weken bij de vroedvrouw dat de thuisbevalling doet. Ik denk dat ik de dochters mee ga nemen (mijn man heeft die dag bijscholing en kan al niet mee stuckup.gif)

Marlies1987, hier ook slechte nachten, mijn dochters slapen niet goed en nu weegt dat ook zwaarder door... Nog even doorbijten, in de 2de trim heb je energie voor 2 zeggen ze thumbup.gif leuk dat je opvang plaats heeft, dat is ook soms een gedoe.

Abieke, thumbup.gif goed nieuws e! Nog even wachten op je echo, maar de symptomen zijn geruststellend e thumbup.gif

Lizmie, welkom! Tuurlijk ben je meer dan welkom hug.gif leeftijd maakt niet hoor wink.gifnog geen nipt gehad hier, bij mijn vorige zwangerschappen werd dat niet standaard gedaan, enkel bij verhoogd risico. Jullie al de zwangerschap aangekondigd?

Pumbach, eerst en vooral een dikke knuffel sadhug.gif wat een ervaring, 3 x medicatie cry.gif hopelijk geen curretage meer nodig en snel groen licht en een positieve zwangerschapstest thumbup.gif candle2.gif kom gerust nog wat meepraten als je er zelf klaar voor bent!
    Veel sterkte!

Hier is de misselijkheid aan het beteren, ik ben momenteel ook wel thuis door mijn huidabsces waardoor rusten overdag al eens lukt blush.gif dinsdag 12 weken echo.... Spannend content.gif

• Hoihoi... bij ons is het idd elke 4 weken een echo. Grote broer snapte er echt nieg veel van. Er was ook een stagiair bij en ik denk dat hij wat geïntimideerd was door de witte jassen. Hij ging gewoon V (tv) kijken en snapte totaal niet wat er te zien was. Haha. Met de 12 weken komt de papa ook mee.dus dan zal het wel vlotter lopen. Dan kunnen we ook echt uitleggen wat er te zien valt.

Hier ondertussen snipverkouden... dus hip hoi. Enerzijds hierdoor slechte nachten. Anderzijds droom ik nog steeds heel rare zaken. Het lijkt 's ochtends alsof ik een hele marathon heb gelopen ofzo... hier en daar nog een vlaagje misselijk, maarja ben nooit echt zwaar misselijk geweest... bijbvorige zwangerschap ook niet.

Kga blij zijn als iedereen het eindelijk mag weten!

Ben wel aant twijfelen of ik het geslacht wil laten bepalen door nipt.maarja de 16 weken kan mjn man niet mee en dan is het al ineens de 20 weken echo....voor mijn man hoeft het niet...ik denk dat ik het toch liever wel weet...
  • Veeke87, Super! En bij ons wordt het blijkbaar standaard altijd gedaan, wat ik op zich niet zo erg vind. Ik heb er een positief gevoel bij, ik doe eht meer voor het geslacht haha. bigsmile.gif Er zijn sommige die het weten, maar nog niet het grote publiek, daarmee willen we wachten tot de uitslag van de nipt. Mijn ventje is nog een beetje ongerust en wil afwachten.

Niempje, heb jij ook zo'n heftige dromen? Blij dat ik niet alleen ben haha. Ik wordt net als jij moe wakker 's morgends. Ook zijn het de meest bizarre dromen dat je kan voorstellen. Blijkbaar is dit allemaal normaal. Veel beterschap met je verkoudheid!
  • @Lizmie Welkom! Nogal drukke dagen achter de rug en daarom niet meer goed kunnen meevolgen, maar nu weer up to date smile.gif
    Wij gaan ook de NIPT-test laten uitvoeren op 12 weken, de gynaecoloog zei dat we zelf mogen kiezen, maar het is een gratis, ongevaarlijke test, dus waarom niet. En ik wil ook graag het geslacht weten, wist eerst niet dat dit kon met die test, maar mijn nicht had het mij verteld.

@Pumbach Hopelijk is er inderdaad geen curettage meer nodig, amai het heeft dan toch nog langer geduurd dan verwacht.
    Mijn ouders en schoonouders gaan inderdaad elke week afwisselen en eens mijn ouderschapsverlof stopt, hebben ze dan toch nog even elk hun eigen dag.

Hier heel blij dat het weekend is, het was echt een heel lastige, vermoeiende week. Sinds deze week ook al elke dag moeten overgeven, wat ik daarvoor nog niet had. Nu een beetje rusten smile.gif
  • Gezocht: mama to be

Lieve Dames,

Ik ben Annemarieke van den Heuvel, studente vroedkunde aan Artesis Plantijn in Antwerpen. Voor mijn studie ben ik op zoek naar een zwangere dame die het leuk zou vinden als ik haar zwangerschap zou volgen. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de zwangerschap en de consultaties. Waar ik wel of niet bij mag zijn is natuurlijk aan jou! Het eindproduct van deze opdracht is een verslag over het verloop van de zwangerschap en de bevalling. Dit verslag is natuurlijk anoniem!

Ben jij een zwangere van maximaal 16 weken en lijkt het je leuk om mij te helpen met deze opdracht of heb je vragen? Stuur mij dan een mail! Het is voor mij geen probleem om een stuk te moeten reizen.

Alvast heel erg bedankt!

(annemarieke@home.nl)

• Hallo dames, ik ben talita en ben zwanger van de 3e. Woensdag de termijnecho gehad n die qas helemaal goed dus nu geniete. Ben 10 september uitgerekend. Meer de 10 uitgerekend?Aangepast door Uckie op 24/02/2018 15:28
  • Marlies1987 , wonderbaarlijk eh! Ik wist dat ook helemaal niet , twas omdat een vriendin van mij zwanger os en het wist te vertellen dat ikhet ook wist haha. Maar ben wel blij , dat is weer twee maand minder wachten voor de uitslag via echo 😂
  • Hoihoi!

Mijn dromen kunnen inderdaad heftig zijn. Ik heb al vanalles meegemaakt bigsmile.gif Hoewel , ik moet zeggen dat het de laatste tijd vooral dromen zijn die wel iets te maken hebben met wat ik de afgelopen dagen gehoord/gelezen/gedaan heb. Er zit dus al beterschap in wink.gif

Maar bon, nog 10 dagen en dan mag het dromen stoppen! Hopelijk dan echt goed nieuws en dan kunnen we het aan iedereen vertellen.

Mijn man zou deze keer het geslacht echt liever niet weten, maar ik twijfel nog. Ik vind het gewoon veel gemakkelijker om het wel al te weten... Ook ter voorbereiding van de grote broer... Dat maakt het voor hem wel een stuk concreter. Dusjaaaa... nog 10 dagen twijfelen!
  • ja dat heb ik nu ook wel , mijn bh's zijn bijvoorbeeld WEERAL te klein geworden en vandenacht droomde ik dat ik bh's aan't passen was , maar dan wel in een tankstation heel raar ahahah bigsmile.gif

En hopelijk geraken jullie er dan met twee uit niempje 87!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld