September 2018

• @Pumbach: deze keer lag de gynaecoloog zelfs voor op mijn berekeningen. Voor zover ik het kon berekenen, want het was mijn eerste natuurlijke cyclus na de miskraam. Heb pas na 5-6 weken mijn eisprong gehad.

Mag je eerder terug gaan? Nu, ik zat toen echt wel 2 weken naast mijn berekening. Ik heb nog steeds een beetje spijt dat ik toen al niet gevraagd heb aan de gynaecoloog om eerder op controle te mogen komen. Nu was het volgens de gyn niet nodig omdat alles zo goed in orde was.Maarja, nog 3 weken en we mogen weer op onderzoek. ik probeer mij nu echt op de weekends te focussen, ipv op die afspraak, maar echt simpel is dat toch niet tongue.gif
  • Hallo @Niempje : ik heb gewoon een vervolgafspraak gekregen na 3 weken. Mijn eerste echo was op 7w (volgens mijn idee wanneer eisprong was geweest), maar werd dus teruggebracht naar 6w2d. Wel was er een kloppend hartje te zien. Nu vrijdag heb ik dus m'n nieuwe afspraak, en zou dan 9w2d zijn. Hier dus ook geen tussentijdse controle gehad. Het is toch wel een beetje met een bang hartje dat ik uitkijk naar deze echo hoor.

Die 3 weken lijken zo ontzettend lang, maar eigenlijk - zeker in het begin - is dat waarschijnlijk niet onhandig voor de gynae, omdat ze dan misschien net iets beter kunnen oordelen over evolutie? Maar zoals voor jou, als je al eens een mk hebt moeten meemaken, zou wat extra geruststelling wel welkom zijn!
    Is ook wel aanpassen hier hoor, want tijdens m'n vorige zwangerschap kreeg ik na de 6w echo, wekelijks een echo tot aan 10w, omdat ze moesten 'vinden' of de beide vruchtjes een vruchtzak deelden of niet. Indien niet, kon ik verder worden opgevolgd bij m'n eigen gynae (wat uiteindelijk het geval was), indien wel, dan zou ik controles in Gent of Leuven hebben nodig gehad. Deze maal dus niet de luxe van een salvo aan echo's smile.gif. Ach, zolang alles maar goed blijft gaan...
  • @Pumbach Ik ben ook constant misselijk, vaak met kokhalzen erbij. Gelukkig nog maar 1 keer echt moeten overgeven. Bij mij helpt het ook om heel regelmatig iets te eten ook al heb ik daar meestal echt geen goesting in. Ik ben voorlopig nog niet echt iets bijgekomen. Eten klaarmaken vind ik echt een kwelling soms momenteel, al die geuren en maar wachten tot het klaar is. Jammer genoeg kan mijn vriend niet koken en wil ik echt mijn best doen om gezond te koken, wat vaak extra tijd kost.

Ik heb morgen eindelijk mijn eerste echo, ik heb wel wat schrik na ook al een vruchtje verloren te hebben en in mijn omgeving veel misgelopen zwangerschappen meegemaakt te hebben. Donderdagavond mag ik dan naar de vroedvrouw.

Ik heb al een lijstje opgemaakt met dingen die ik zeker wil vragen, als groentje smile.gif
  • Roosje, proficiat met de goede echo happy.gif altijd weer speciaal om te zien he. Wat jammer dat je meiden het zo te weten gekomen zijn bored.gif

Niempje, proficiat met je zwangerschap, hopelijk gaat alles goed thumbup.gif

Pumbach, misselijkheid hier ook ten top thumbdown.gif op alle mogelijke momenten, vooral 's avonds.

Hier ondertussen al 10w2d, maar door problemen met mijn gezondheid nog niet echt veel kunnen genieten tired.gif
    Ze hebben vorige vrijdag op spoed een huidabsces in mijn oksel moeten opensnijden (lokale verdoving sloeg ook niet aan door te groot en te zuur absces) thumbdown.gif de komende 4 weken moet in dus met een "gat" en drain, die dagelijks door verpleging verzorgd moet worden, rondlopen drunk.gif de komende weken mogen voorbij vliegen voor mij....

• oei!
    dat is ook geen tof nieuws inderdaad! hopelijk geneest het goed, en vlot!

hier een zware nachtmerrie gehad deze nacht waardoor ik constant twijfel of het nog wel goed loopt met de zwangerschap shocked.gif
    Het feit dat ik nog niet echt misselijk geweest ben vandaag (komt altijd in vlagen bij mij, een keer of 2-3 per dag) helpt ook niet aan de onzekerheid...

@Marlies: hoe is je echo geweest?
    @pumbach: veel succes met de echo morgen! hopelijk is ukkie goed gegroeid! ik zou ook graag nog eens een tussentijdse echo hebben. durf er precies zelf niet achter vragen maar het zou toch echt helpen met die ongerustheid

groetjes

• De echo was goed, volgens de gynaecoloog was ik gisteren precies 8 weken dus is mijn uitgerekende datum met 4 dagen verlaat naar 26 september.
    Er was nog niet zo heel veel te zien natuurlijk, maar we hebben wel een hartje zien kloppen happy.gif

Ik heb een week geleden ook een nachtmerrie gehad dat ik een miskraam had en durfde toen 's ochtends met moeite naar het toilet gaan, maar het was gelukkig toch maar een droom smile.gif
  • Oei @Veeke87 , dat klinkt pijnlijk. En dat bovenop die misselijkheid. Lukt het jou om zo te werken? Hopelijk gaan beiden heel binnenkort over! Bij mij wordt de misselijkheid ook wel erger in de loop van de dag. En inderdaad @Marlies1987 : vele geuren tijdens het koken... Gelukkig kookt m'n man meestal. Chapeau dat je het toch maar doet! De misselijkheid lijkt me ook wat gelinkt aan vermoeidheid en stress. Hoe minder ik ervaar van die laatste 2, hoe minder misselijk ik me voel... Leve de weekends dus! Momenteel sleep ik me wel wat door de werkdagen... Wist niet dat een mens zooooo moe kon zijn wink.gif.

@Niempje en @Marlies1987 : die nachtmerries blijven hier voorlopig uit - ik herinner me wel ze veel te hebben gehad tijdens mijn vorige zwangerschap, maar alles is toen goed gekomen! Ik begrijp wel @Niempje dat je je wat bezorgd maakt omdat misselijkheid vermindert, maar blijkbaar kan het wel al nu? Ik heb het ook weleens een dag gehad, maar bon, de dag erna was het daar weer, en was ik dus meteen weer 'gerust' smile.gif. Hoeveel tijd zit er nu precies tussen je twee echo's?

@Marlies1987 : leuk dat je goede echo hebt gehad! Tijdens eerste echo werd ik ook 5 dagen terug gezet. Het zou blijkbaar nog wel voorkomen in de periode voor de 10 weken... heb ik gelezen... Dat het hartje goed klopte op 8 weken, lijkt me het belangrijkste!
    Oh, en bedankt voor je tip van de website voor vroedvrouwen. Ik heb er inmiddels eentje gecontacteerd. Als mijn echo van morgen goed is, contacteert ze me volgende week voor een eerste afspraak na 12w. Ben benieuwd... Ik las dat jij vanavond al de eerste maal mag, na de goede echo wordt dit vast een ontspannen afspraak!

Ben ik de laatste in rij die deze week nog naar de gynae moet voor echo? Morgennamiddag, ik kijk er naar uit, en ben ook beetje bang tegelijk... Herkenbaar zeker?
  • Hai!

ik mag pas de week van 5maart terug naar de echo... dan zit er 5 weken tussen de 2echo's...
    Ik zie er echt wel tegenop. Gewoon omdat we de vorige keer slecht nieuws gekregen hadden op de 12weken echo. Dus hopelijk kunnen we nu rechtstreeks naar de grootouders om het goede nieuws te melden, want die weten voor een keertje van niks tongue.gif

Morgen moet ik wel nog eens laten bloed trekken voor mijn schildklier, dus ik ga het HCG ook ineens laten bepalen. ik ben nu 9weken en 2 dagen, dus nu zou het op zijn maximum moeten zijn. Als het dan goed gestegen is, ben ik al wat geruster smile.gif
  • @Pumbach Ik ben deze week in verlof en heb dus zo goed als geen stress en kan ook lekker uitslapen en ik heb mij nog nooit zo misselijk gevoeld shocked.gif
    Als ik aan het werk ben, heb ik toch meer afleiding precies, alhoewel het wel moeilijk is (ik ben leerkracht) om het soms uit te houden zonder iets te kunnen eten of eens naar het toilet te kunnen gaan tot de pauze.

Ja vanavond naar de vroedvrouw, ik ben benieuwd happy.gif
  • @niempje : 5 weken is inderdaad behoorlijk lang... ik begrijp zeker dat je dit niet zo leuk vindt...Ga je bij de huisarts langs voor je bloedafname morgen? Anders zou je misschien daar nog even kunnen polsen of je alsnog een doorverwijzing voor een tussentijdse echo kan krijgen? Ik zou het proberen, je weet nooit smile.gif. Gezien wat jullie al hebben meegemaakt, vind ik het trouwens geen zo'n bizarre 'wens'. Ik had een echo op 6w, nu nog eentje op 9w en deze op 12w stond ook al van het begin ingepland... Maar eerst beginnen met morgen uiteraard... Ik duim alvast voor je dat die hcg-waarden duizelingwekkend zijn gestegen wink.gif.

@Marlies1987 : klinkt leuk, zo even een weekje vrij tussendoor, maar OK, minder stress en meer slapen doet het dus niet bij je smile.gif. Wat moeilijk moet het inderdaad zijn om voor de klas te staan nu met die misselijkheid... Ik moet ook wel wat m'n best doen op het werk om het te verstoppen, maar op dit eigenste moment (ben hier als laatste nog aanwezig smile.gif) zit ik toch wel even met vanalles op m'n bureau om te eten tegen de misselijkheid, de meest vreemde combinaties eerst, maar bon... het helpt!
    Succes bij de vroedvrouw vanavond smile.gif.
  • @Marlies1987 , @Niempje en @Veeke87 en @Roosje, hier zit de 9w echo van vandaag erop, en tegelijk ook m'n zwangerschap... Helaas blijkt het verkeerd gelopen, de vliezen zijn los gekomen en er was geen kloppend hartje meer... Dit weekend moet ik dus de miskraam opwekken met medicatie. Naast het verdriet om dit prille verlies, ben ik ook heel bang voor wat er op me af komt. Maar ik moet hierdoor, ben er alleen nog niet uit of ik het vanavond of morgenavond doe... sad.gif
  • Oh @Pumbach , dikke knuffel! Ik krijg het er eventjes koud van. Veel sterkte meid! sadhug.gif
  • @Pumbach Oh nee, verschrikkelijk! Veel sterkte, ik heb dit met een vriendin ook van vrij dichtbij meegemaakt en lijkt me absoluut niet gemakkelijk sad.gif
  • Thx @Abieke en @Marlies1987 , je houdt er ergens wel rekening mee dat het kan, maar het maakt het niet minder pijnlijk... Beslist om het vanavond op te starten. Wat zie ik er tegen op, het wordt een pijnlijke, donkere en eenzame nacht, lijkt me... Maar het moet...
    Heeft jouw vriendin het ook zelf moeten opwekken met medicatie @Marlies1987 ?
  • @Pumbach Ze heeft het jammer genoeg 2 keer meegemaakt. De eerste keer was ze al voorbij de 12 weken en hebben ze het in het ziekenhuis opgewekt, de tweede keer was ze 9 weken en dan was het thuis met medicatie.
    Ik denk aan je vannacht sadhug.gif
  • Dank je wel, @Marlies1987 sadhug.gif . Wat moet dit heftig geweest zijn voor je vriendin, ik hoop dat ze ondertussen al een goeie zwangerschap mocht meemaken...
    Ik laat hier nog wel even weten hoe het gegaan is, maar zal er jullie geen weken meer mee achtervolgen... Bedoeling is toch dat jullie rustig kunnen blijven genieten!
  • Ohhh wat jammer! Echt niet leuk om zo een nieuws te krijgen... hopelijk is de medicatie wat meegevallen. Het is geen fijne periode, maar geloof me, er is vast en zeker een kleintje op weg naar jullie!
  • @Pumbach Ze heeft ondertussen gelukkig een dochtertje van een half jaar. Bedankt voor alle info en tips die je gegeven hebt, het is toch fijn om met iemand je zorgen en vragen te kunnen delen.
  • @Pumbach och wat erg voor jou 😕 veel sterkte vanavond/vanacht khoop niet al teveel pijn voor je.
    Nooit prettig ok zo een nieuws te vernemen bij de gyn
    Heel heel veel.sterkte ik denk aan je candle.gif
  • hoihoi!

afgelopen weekend de batterijtjes helemaal opgeladen, met familie en vriendinnen... maakt wel dat ik zo ontstresst was dat ik nergens last van had. En daardoor twijfel ik nu weer enorm aan het goede verloop van deze zwangerschap (lang leve de miskraam van vorige keer sad.gif )
    Heb nu toch maar gebeld voor een extra afspraak, gewoon ter geruststelling. Woensdag mag ik al gaan.
    dan zou ik ongeveer 10 weken moeten zijn, en dan 2 weken later de 12weken echo.

dat we maar rap 48uur verder zijn!

p.s.: ben ik het of zijn we met echt een heel klein groepje in september?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld