September 2018

• Oh @Marlies1987 , mooi dat ze zo lief gereageerd hebben!
    Hier vandaag ook een misselijk zeteldagje, en zo enorm vermoeid vandaag... Naar buiten gaan lukt niet goed, heb een abonnement op het toilet vandaag...
    Hier weten enkel twee collega's en mijn beste vriendin het, het brusje heeft zelfs al een eerste cadeautje gekregen van haar... Vanmiddag hebben we beslist wie meter en Peter wordt, mijn echtgenoot heeft er duidelijk dit keer ook een goed oog in...
  • Hier heb ik voor de meiden een tshirt laten maken met vooraan bij de ene oudste en bij de andere middelste, en op de achterkant komt Big sister to be to baby #3 expected september 2018. bigsmile.gif Zou een foto ervan plaatsen maar weet niet hoe dit hier te doen.
    Zo gaan we het ook laten weten aan de meiden zondagnm, om te maken dat ze het toch nog niet op school rondvertellen voor we het aan de schoonfamilie verteld hebben.
    Nu hopen dat de tshirten zeker deze week toekomen...

Ik heb veel trekkingen in mijn buik waar ik last van heb, wss bandenpijn door uitrekken van de buik. pregnant.gif Anders enkel pijnlijke en gevoelige borsten.
    Woensdag de eerste keer naar de gyn love.gif love.gif love.gif

Ja tourneé minerale valt wel op de juiste moment al drink ik wel een glaasje gin mee wel de 0% wel te verstaan zo valt het voor de meiden niet echt op dat mama geen alcohol meer drink als aperitief. En zo valt het voor de mensen rondom me ook niet op dat ik niets drink. Al weten sommige mensen er al van. thumbup.gif
  • @Roosje19 , waar heb je de t-shirts laten maken? Die bandenpijn komt me bekend voor, evenals dat uitrekken van die buik hug.gif
    Ze zijn nogal gewend dat ik een glaasje meedrink, dus heb nu het ideale excuus... En dan is het maar 1 weekend overbruggen tot de echo...
  • Nieuw

Hi iedereen!

Ik ben nieuw en kom me graag aansluiten smile.gif
    Ik ben momenteel 7 weken zwanger en uitgerekend 24/9.
    Tot nu toe nog geen last van kwaaltjes, behalve wat pijnlijke borsten.
    Maar, kan ik meeleven als ik sommige reacties lees!
    Over twee weken een echo, heel spannend! blush.gif
  • @Abieke op tshirtdeal.be happy.gif en valt redelijk mee qua prijs

@BieQable welkom op deze groep en proficiat met je.zwangerschap
  • Dag iedereen! Ik mag me ook in deze groep toevoegen smile.gif Kindje nummer twee is onderweg!! Nu is het aftellen tot 13/02 voor een eerste echo.
    Proficiat aan alle zwangere dames, hopelijk hebben we allemaal een fijne en zorgeloze zwangerschap
  • Ik kom me ook even aanmelden smile.gif. Uitgerekend voor 18/09... Binnen 10 dagen de tweede echo. Spannend wel... sinds gisteren weer wat last van ongesteldheidsgevoel, misschien wat de vermoeidheid, ik weet het niet.

Zal nog wat moeten bijlezen, maar dat zal voor vanavond zijn!

Alleszins proficiat allemaal!!
  • Welkom allemaal! Zijn er nog voor wie het het eerste kindje is? De meesten zijn hier al ervaren wink.gif
  • Hier het derde kindje, wel nog maar ervaring met één zwangerschap 😊. Toch lijkt veel alsof het weer een eerste zwangerschap is hoor, misschien veel vergeten, of gewoon omdat het toch maar anders loopt...
  • Welkom aan denieuwe dames, proficiat met jullie zwangerschap!

Marlies, dat zal wel een verjaardagskado om nooit te vergeten geweest zijn love.gif super dat de reacties zo leuk waren!

Roosje, leuk aankondigingsidee thumbup.gif ik was ook aan iets in die trend aan het bedenken
    Succes met de echo morgen! We duimen mee thumbup.gif

Heb nog niet helemaal kunnen bijlezen, heb de griep van de kindjes overgenomen tired.gif combinatie van griep en misselijkheid .... Geen aanrader thumbdown.gif

Nog dames die last hebben of bij vorige zwangerschappen van zwangerschapsjeuk? Vorige keren niet gehad en nu loop ik vaak te krabben aan mijn benen
  • @Veeke87 : echte zwangerschapsjeuk heb ik niet denk ik, maar ik merk wel dat ik wat meer opflakkeringen heb van huidproblemen waar ik vroeger al mee kampte... helpt het wat om je benen met iets in te smeren?
  • Hier gisteren onze eerste echo gekregen, alles in orde met onze spruit en een mooi hartslag te zien 120/min love.gif
    Een derde zwangerschap maar toch altijd weer die bewondering dat dit in de buik groeit.
    Ikzelf ben een paar grammen afgevallen ivm december.

Ook ben ik beetje teleurgesteld vandaag, een vriendin had me gisteren gevraagd of ik nu al zwanger was pregnant.gif, waarop ik haar geantwoord had van ja maar de kids weten het nog niet en we gaan ze het maar zondag vertellen, dat het niet de ronde doet op school.
    Kort nadien krijg ik een berichtje proficiat van haar echtgenoot op zich geen probleem, ze had gezegd dit nog niet te melden aan haar zoon die bij mijn oudste in de klas zit.

Vandaag komen mijn broer en schoonzus op bezoek, die het wel reeds weten. En mijn oudste staat bij mij en stelt me de vraag "mama waarom moest jij nu gisteren naar de dokter? met vragende blik. Waarop ik antwoord mama heeft een bloedonderzoek moeten ondergaan meid niet ernstig. Waarop mijn dochter nee mama das nie waar waarom moest jij na de dokter. Ik waarom zou ik anders naar de dokter moeten meid. Waarop zij "ik weet het want T. heeft het me verteld" astonished.gif waarop ik wat heeft T. dan verteld die kan toch niet weten waarom mama naar de dr moet, jawel van S (mijn vriendin), ik had al bericht met mijn vriendin wat haar zoon in godsnaam verteld had, want mijn dochter gaat er niet om liegen. Vriendin viel uit de lucht had haar zoon niet meer gezien gisteren dus had niets verteld.

Na een tijd met traantjes omdat ze schrik had dat mama en papa boos gingen zijn op haar komt het eruit tegen mijn schoonzus. Waarop mijn schoonzus me bij hen roept. Vraag het dan aan mama. Mama t zegt dat jij zwanger bent, zes weken astonished.gif astonished.gif astonished.gif Ja dat was nu niet mijn maniet om het te laten weten aan mijn dochter. Maar heb haar bevestigend geantwoord dat hetgeen T zei juist was maar dat mama en papa dit pas zondag gingen vertellen. Dochter keiblij en een dikke knuffel voor mama, heb haar dan de echografie laten zien en getoond en waar ze broer/zus kon zien met een astonished.gif blik en ooooocchh zo klein mama.

Daarop heb ik haar gevraagd of zus op de hoogte was en toen ze me antwoordde van niet dat enkel tegen haar gezegd was met niemand rondom haar, hebben we afgesproken dat ze dit verder zwijgt en ze zondag maar lekker verbaast meedoet met zus wink.gif

Daarna heb ik nog gestuurd naar mijn vriendin wat gebeurt was maar daar was ze zelf al uit, zoonlief heeft in papas gsm geneusd gelezen wat mama stuurde naar papa en papa naar ons. En vond dit nodig te melden aan mijn dochter.
    De papa heeft me dan een verontschuldigend bericht gestuurd, waarop ik hem gevraagd heb zeker aan T. te vragen niets te zeggen tegen de rest van de klas tot we zelf iedereen op de hoogte konden brengen en dochterlief het na de vakantie zelf kan vertellen in de klas. Waarop ik antwoord kreeg dat hij zijn zoon zou aanspreken, dus die heeft een preek van zowel zijn pa als zijn ma tegoed.

nu uitkijken of de tshirt op tijd zijn, ze zijn gedrukt moeten normaal morgen toekomen maar ik moet een hele dag werken astonished.gif astonished.gif astonished.gif
  • @Roosje19 : wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Een kloppend hartje geeft écht al een goed gevoel hé. Wanneer mag je terug voor volgende echo?

Zo jammer dat het zo moest lopen voor je oudste dochter... Gelukkig heeft ze het toch wel verteld, zodat jullie nog hebben kunnen ingrijpen naar de ouders van T toe, zodat hij het voorlopig zeker niet meer verder vertelt! Het is niet het ideale scenario, en al zeker niet wat je in gedachten had, maar misschien vindt je dochter het nu even leuk al iets te weten wat ze eigenlijk pas zondag zou weten smile.gif. Focus maar verder op de manier waarop je het echt wou vertellen, komt allemaal goed! Ik duim voor je dat de t-shirt er op tijd is. Geniet van jullie weekend!
  • @Roosje19 Oh nee, dat is wel jammer. Ik kijk zelf al uit naar mijn eerste echo, nog wachten tot woensdag.
    Vandaag eindelijk ook een vroedvrouw gevonden in de buurt, dus binnenkort ook daar eens langs voor een kennismakingsgesprek happy.gif

En morgen het goede nieuws vertellen aan mijn beste vriendin bigsmile.gif
  • @Marlies1987 : ik zou me deze maal ook wel graag laten begeleiden door een vroedvrouw - heb jij die opgezocht op internet? of ergens aan een lijstje geraakt of zo?

Volgende woensdag je eerste echo, spannend! Hoeveel weken ben je nu precies?

Hier nog een weekje wachten, tot vrijdag dus...
  • @Pumbach Via deze website kan je een vroedvrouw in je buurt vinden: www.vroedvrouwen.be/. Bij gewenste zorg kies je dan voor 'Begeleiding zwangerschap'.

Ik ben volgens mijn eigen berekeningen (en 2 verschillende apps wink.gif) morgen 8 weken ver, maar ik hoorde al dat dit vaak wordt bijgesteld als je naar de gynaecoloog gaat smile.gif
  • Hallo iedereen!

Hier weten we sinds een 3-4 weken dat we een 2de kindje verwachten. We zijn na een eerdere miskraam onmiddellijk terug zwanger geraakt (waren zelfs niet echt aan het proberen, dus ik vond het wel verrassend...)
    De eerste echo is achter de rug en ik ben nu ongeveer 8,5 week zwanger, uitgerekend 18 september.

Binnen 3,5 week pas eerste echo... De tijd gaat zooo immens traag, zeker na een miskraam...
    Maar goed dat ik toch nog af en toe wat missellijk ben en elke nacht ongelooflijk raar droom (nog iemand hier last van? )

We hebben nog niemand verteld dat we zwanger zijn. Gaan hier toch maar mee wachten tot na de 12 weken echo. Hoewel mijn mama precies toch iets begint te merken wink.gif

• Thx voor de tip, @Marlies1987 ! Ik ga deze avond s kijken.

@niempje , wat jammer dat je een miskraam hebt gehad - dan is het nu wel blij nieuws dat je terug zwanger bent! Op hoeveel weken had je je miskraam? Hopelijk ben je diezelfde periode nu al voorbij?
    Ik ben ook uitgerekend voor 18/09 bij de gynae wink.gif. Zelf dacht ik wat verder te zijn, maar bon, we laten het aan de professionelen smile.gif. Wie weet wordt het nu vrijdag weer wat bijgesteld...
    De tijd tussen de echo's duurt idd wel lang, aan de andere kant hebben we in vergelijking met de dames uit Nederland niet te klagen... Maar toch smile.gif.
    Tijdens deze zwangerschap heb ik geen last van rare dromen, maar tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dat wel hoor.
    Onze ouders weten het ondertussen al (werd moeilijk om nog te verbergen), maar anders ook nog niemand hoor. Daar wacht ik ook nog liever mee, als het even kan tot na het resultaat van de NIPT-test...
  • Ik zal morgen 9 weken zijn.
    Vorige keer ben ik de eerste keer naar de gyn geweest op bijna 9 weken (op 1-2 dagen na) maar ze zei toen dat het nog maar 7 weken was. Had eisprong gevoeld dus ik was eigenlijk vrij zeker van mijn berekening. Op 12 weken bleek het kindje dan gestopt met groeien op 8 weken.
    Maar het was dus al veel vroeger mis aan het gaan.
    Eerste afspraak toen was ook niet bij mijn gyn... Deze keer ook wel niet, maar bij deze had ik wel meer vertrouwen. Nam ook meer zijn tijd.

Groetjes
  • @Niempje , als je zo'n beetje weet waar het vorige maal is verkeerd gegaan, geeft het je nu misschien wat meer rust dat het bij je eerste echo wel OK was (klopte met je eigen berekeningen en zo)?

Tijdens eerste echo werd ik 5 dagen terug gezet ten opzichte van wat ik zelf dacht, dus vind ik het nu ook best wel spannend om terug te gaan. Hopelijk was het gewoon een late innesteling en niet een vruchtje dat niet goed genoeg ontwikkelde van bij het begin...

Misselijkheid, man man, wat heb ik er meer last van dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik moet wel niet braken, dat is al veel. Maar omdat ik het alleen wat draaglijk kan houden door bijna constant iets te eten (terwijl ik eigenlijk in niets zin heb), ben ik inmiddels bijna 3kg aangekomen... Hebben jullie hier ook zo'n last van?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld