September 2018

• @Marlies1987 , ik had een vroedvrouw na de bevalling. Bij mijn zoontje had ik wel zwangerschapscursus gevolgd tijdens de zwangerschap. Dit werd in kleine groepjes gegeven door een vroedvrouw en vond ik wel een meerwaarde. Mijn zwangerschap zelf word, omdat ik risicozwangerschappen heb, opgevolgd door de gynaecoloog...
  • Ik ga sowieso ook bij de gynaecoloog, mijn eerste 4 afspraken liggen al vast, maar blijkbaar komt de vroedvrouw dan aan huis tussen deze afspraken in, zodat je om de 2 weken opvolging krijgt. Het wordt bovendien ook volledig terugbetaald door de ziekteverzekeringen, zowel de bezoeken voor als na je bevalling. Ik zou enkel een kleine kilometervergoeding moeten betalen. Ik heb een mail voor wat extra info verstuurd naar een vroedvrouw in de buurt happy.gif
  • Ik dacht dat het enkel gratis was zeven keer na de zwangerschap... Weer iets nieuws geleerd vandaag...
    Vandaag ook geleerd dat ik misselijk word van de geur van spruitjes maar spruitjes zelf super lekker zijn...
  • .Aangepast door Mientje2 op 29/01/2018 10:08
  • Hey dames,

Fijn weekend gehad? Hier beginnrn we de week met zieke kindjes thumbdown.gif

Abieke, wat heftig allemaal en vreselijk om mee te maken sad.gif hopelijk loopt deze zwangerschap en bevalling zorgeloos candle2.gif
    Wanneer moet je je bloedwaarden laten checken? thumbup.gif

Roosje, niet te hard roepen naar kwaaltjes, die kunnen plots toeslaan e tongue.gif hopelijk klikt het tussen je dochter en de psycholoog en voelt ze zich snel weer beter thumbup.gif

Marlies, vroedvrouw bezoeken worden idd door het ziekenfonds rechtstreeks betaald, na de bevalling ook maar dan is er een max aantal bezoeken dacht ik. Bij mijn vorige zw heb ik enkel op 12,20,28 en 32 weken mijn gyne gezien, elke 4 weken wel controle bij de vroedvrouw (werkte samen in dezelfde praktijk met mijn gyne). De bevalling heeft een vroedvrouw uiteindelijk ook gedaan, omdat mijn dochter zo haastig was en we niet meer naar het ziekenhuis zijn kunnen gaan wink.gif deze keer kiezen we terug voor een thuisbevalling content.gif

Morgen eerste echo, spannend! Hopelijk mooi kloppend hartje candle2.gif
  • HCG stond op 223 vandaag, progesteron stond ook goed nu door de massale utrogestan. Mag nu terug afbouwen naar 3x per dag.
    Mijn afspraak staat pas op 9 maart, daarna mag ik naar mijn eigen gyne terug...
  • @Veeke87 Hoe was de echo?

Bij mij beginnen de kwaaltjes langzaamaan te komen, al 2 dagen hele dag door misselijk. Eten lukt nog wel, maar niet met veel plezier.
  • Vandaag goede echo gehad love.gif mooi kloppend hartje te zien thumbup.gif
    Wel paar daagjes terug gezet, bevallingsdatum nu 9/9 love.gif toch al gerustgesteld nu, deze week gaan we de opvang vastleggen maar voor de rest gaan we het nog wat geheim houden wink.gif

Nu weer 4 weken aftellen voor we onze kleine pruts weer mogen bewonderen, en dan gaan de meisjes mee love.gif
    Zo benieuwd naar hun reacties!

Abieke, super dat de waarden goed zijn thumbup.gif

Wanneer hebben jullie je eerste echo?

Ai Marlies, die misselijkheid is vervelend e... Hier ook hele dag aan het kokhalzen met vlagen...

Hoe krijgen jullie een banner zichtbaar op het forum, ik heb er een aangemaakt maar hij verschijnt niet bored.gif
  • Ik mag 14 februari de eerste keer naar de gynaecoloog (8 weken) en dan op 14 maart de volgende keer (12 weken), maar aangezien het mijn eerste keer is, weet ik niet goed wat ze wanneer doen. Doen ze op 8 weken al een echo?
  • @Marlies1987 , ze doen op acht weken de eerste termijnecho. Dat is voor de bepaling van je uitgerekende datum, normaal heb je dan ook al een kloppend hartje. Een fantastisch iets!

@Veeke87 Blij dat de eerste echo in orde is, dat is altijd toch al een belangrijke overwinning. Je moet trouwens eerst je banner aanmaken en dan het vakje ernaast naar rechts schuiven ...Aangepast door Abieke op 30/01/2018 21:13
  • Hier ook mensen die zoveel last hebben van hun darmen? Is bij mij al bij elke zwangerschap geweest...
  • Bezorgd..

Heey toekomstige mama’s

Sinds vorig week is ons vermoeden bevestigd.
    We mogen ons 2e kindje verwachten. Huisarts had berekend voor rond 22september2018.
    Maandag had ik steken in mijn buik die niet ophielden. Men werk raadde me aan om op controle te gaan.
    Daar een echo gekregen en er was een miniscuul stipje te zien. Ze zeiden me dat ik priller was of de huisarts geschat heeft. Ipv wat meer of 6weken naar 5weken.
    Daar nog eens een bloedafname gekregen, en de waarden stijgen goed. Mijn gynaecologe zei me dat alles voorlopig goed gaat, maar dat ze me donderdagavond nog eens wou terug zien. Dus vanavond terug op controle. Wat zou ik mogen verwachten van de echo? Een kloppend hartje,..? Voel me ongeruster of van mijn 1e. Gelukkig ben ik wel maar durf nog niet echt blij te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Volgens mij zou ik mijn eisprong gekregen hebben op 6/01, met een cyclus van 36dagen. Dus rond 29 september uitgerekend, wat de echo van maandag ons wel kon bevestigen. Hopelijk zitten we snel op 12weken, want nu gaan de weken maar traag😉
  • @Abieke Van mijn darmen heb ik voorlopig geen last. Van de misselijkheid daarentegen... Ik was enthousiast gestart met nog meer groenten en fruit eten, elke dag kerstomaatjes in mijn brooddoos, maar ik krijg het gewoon niet meer binnen. En ik wil op mijn werk niet te veel zitten kokhalzen, want dat zou ook nogal opvallen...

Ik kan ook niet wachten op de 12 weken, de tijd lijkt zo traag te gaan sinds ik weet dat ik zwanger ben smile.gif
  • Awel, deze babytje lust geen champignons heb ik gemerkt. En geen kip, dat lustte ik in geen enkele zwangerschap...
    Ik heb echt in elke zwangerschap al veel last gehad van mijn darmen. Van verstopping zeker geen last 😉
  • Davine, ai nee niet leuk die onzekerheid, hopelijk is de echo goed geweest en gaat alles prima candle.gif

Abieke, hier ook last van mijn darmen thumbdown.gif eten staat gelijk als binnen het uur naar de wc moeten gaan....
    Een hele geruststelling dat de eerste echo prima was love.gif al zou ik al gerust 12 weken willen zijn, dan is de grote risicozone toch door thumbup.gif
    Tnx voor de banner tip!

Marlies, mooi valentijnskado je eerste echo love.gif is idd een termijnecho waarop je een "garnaaltje" ziet en de hartslag kunnen ze nog niet laten horen, maar ze kunnen het wel meten en je ziet het uiteraard mooi kloppen love.gif 4 weken later krijg je dan echt een perfect mini-mensje met alles op en aan te zien.
    Kokhalzen blijft hier ook goed aanwezig, maar tot dusver zonder overgeven thumbup.gif

Hebben jullie speciale aankondigings idee'tjes? Bij de 2de dochter, had de oudste een t shirt aan met daarop "binnenkort ben ik niet meer in mijn eentje" met een eend erboven wink.gif nu weet ik het nog niet eigenlijk...
  • Hier was ik aan het denken met een truitje met daarop kleine zus en een vinkje, grote zus en daarnaast in progress...
    Maar de papa wil origineler zijn dan dat. Op fb hebben we het nooit aangekondigd, enkel twee weken voor de bevalling foto's gepost met een volle buik...
    Ja, die darmen draaien echt overuren hier. Moet nog vijf weken wachten op de echo, zo lang. Tournée Minéral valt wel op het juiste moment, heb geen excuus nodig waarom ik niet gezellig een glaasje meedrink...
  • Mijn buik is vanochtend al uitgezet, is van de hormonen vermoed ik... Zwijgen tot tien weken gaat zo wel moeilijk worden. Heb bij I* Zwangerschapsbroeken gedragen op acht weken, bij M op zes... Ik denk dat ik ze volgende week maar zal boven halen terug...
    Vreemd toch, hoe bij sommigen het buikje altijd kei hard uitzet en bij anderen er zelfs op zes maanden quasi geen buikje te zien is...
  • Hehe Aboeke, dat is goed gevonden, lang leve die tournees wink.gif
    Ik denk dat je buik vooral uitzet door je darmen die plek moeten maken voor je baarmoeder . Maar dat verschilt idd enorm per persoon, hier ook meer naar de avond toe een bollere buik te spotten love.gif
    5 weken is idd nog lang tot je eerste echo, je wist ook voor je nod dat je zwanger was zeker? Dan is het nog extra wachten... De laatste weken zwangerschap vliegen maar die eerste 12 lijken zo traag te gaan ponder.gif

Leuk aankondigingsidee thumbup.gif wij nog steeds niet iets gevonden ....

Fijn weekend!
  • @Veeke87 , is idd de darmen door de hormonen die zo uitzetten...ik heb wel altijd serieuze buikjes gehad tijdens mijn zwangerschap en tegelijkertijd kleine kindjes. Ik draag ook altijd hoog, scheelt ook. Voordeel wel is dat, als ik zwanger ben, je altijd alleen aan mijn buik en borsten ziet. De komende maanden worden er dan ook weer alleen foto's geplaatst op fb van mijn gezicht of rug...
  • Wij hebben daarnet aan onze ouders verteld dat ik zwanger ben. Ik had om het aan mijn vriend te vertellen een positieve zwangerschapstest in een cadeaudoosje gestoken en heb ditzelfde doosje gebruikt voor onze ouders. Voor mijn mama was het een vroeg verjaardagscadeautje (ze verjaart morgen), voor mijn vriend zijn ouders hebben we het een beetje anders verwoord. Ze waren allemaal heel enthousiast, er zijn traantjes gevloeid happy.gif

Gisterenavond ben ik met mijn vriend en een bevriend koppel naar het lichtfestival in Gent geweest, waar we meer dan 4 uur hebben gewandeld. Ik had wat schrik voor de vermoeidheid en de misselijkheid (we hadden een rugzak mee met drinken en eten voor als ik onwel zou worden), maar het is eigenlijk heel goed gegaan. Vandaag ben ik rustig een dagje thuis en heb ik veel meer last van de misselijkheid, bezig zijn is toch soms beter.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld