September 2018

• Hoi hoi, hier juist vd dokter vernomen dat we in september terug een kindje mogen verwachten. Spannend ❤️
  • Proficiat Hanne en Mamaboeboe thumbup.gif
    Leuk dat er toch nog septembermama's komen meekletsen

Hier is sinds gisteren de misselijkheid begonnen, wel een geruststelling dat alles toch ok is daarbinnen content.gif
    Wanneer zouden jullie uitgerekend zijn?

Ik ga de 12 weken echo nog afwachten alvorens toe te treden op fb thumbup.gif
  • @veerle: ik zou nu ongeveer 6 weken zijn. pas 9 februari een afspraak bij de vroedvrouw en daarna pas meer nieuws over afspraken bij de gynaecoloog. we duimen dat het positief blijft lopen bij iedereen.
    Hier eigenlijk veel last van de onderbuik en veel honger!!!
  • 3de kindje

In november mijn spiraal laten wegnemen om voor een 3de kindje te gaan.
    En nu 2rondes verder gisteren een positieve test in handen.
    Morgen een afspraak bij de huisarts voor bloedafname en dan zo vlug mogelijk kijken voor een afspraak bij de gyn

Ik zou uitgerekend zijn rond 23/9/2018
  • Eerste kindje

Hallo allemaal, ik voeg mij ook voorzichtig toe aan deze groep. Vorige week 2 positieve zwangerschapstesten gedaan (want ik kon het na 1 toch nog niet helemaal geloven), gisteren bloed laten trekken bij de huisarts en deze avond mogen bellen en het nieuws gekregen dat ik inderdaad zwanger ben.
    Volgens mijn berekening zou ik uitgerekend zijn voor 22 september. Ik heb al direct gebeld naar de gynaecoloog en mag 14/02 voor de eerste keer langsgaan.
    Ik heb in september heel vroeg in de zwangerschap een vruchtje verloren, dus ben nog voorzichtig optimistisch. Voorlopig nog geen kwaaltjes, ik ben al benieuw wat er nog gaat komen.
  • Gisteren bloedafname laten doen Hcg gehalte 735, niet immuun tegen toxoplasmose maar dat was ik bij mijn andere zwangerschappen ook niet.
    Daarna een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog, eerst stond de afspraak 14 februari maar het schoot me te binnen dat we dan in centerparcs waren. Dus nieuwe afspraak op 7 februari

• Roosje en Marlies, proficiat pregnant.gif
    Spannend Marlies, eerste kindje is alles nieuw, leuk dat je snel weer zwanger bent na een miskraam thumbup.gif
    Roosje, hier ook derde kindje, hoe oud zijn je kindjes? Mooie vooruitzichten, welke centerparcs gaan jullie gaan? Wij hebben in april ook nog een weekje port zélande op het programma party.gif
    Hanne, jou 1ste of 2de kindje? Hongergevoel nog zo fel? Hier is het vooral vlagen van misselijkheid...
    Hier ook niet immuun voor toxoplasmose, gewoon wat opletten en dat komt goed happy.gif

Volgende week dinsdag eerste gyne bezoek, spannend! Hopelijk een mooi kloppend hartje thumbup.gif

Hebben jullie al familie of vriendin ingelicht? Wachten jullie de 12 weken echo af alvorens een opvangplaats vast te leggen?Aangepast door Veeke87 op 25/01/2018 11:15
  • @Veeke87 ik heb al 2 dochters 1 die net 10 geworden is in december en eentje die 9word in augustus. Er zit zoveel tijd tussen omdat manlief eerst geen derde kindje meer wou. Hij wou er 1 en ik 3 dus 2 was de gulden middenweg. Maar dit jaar heeft hij zich bedacht dat hij mss wel nog eentje wil en hoopt natuurlijk dat het nu een jongen wordt. content.gif
    Het is ook naar porte zéland dat we gaan in de krokusvakantie maar een midweekje hier party.gif

Hier heb ik mijn vader (mijn mama is helaas overleden)en broers reeds ingelicht. En ook al een paar medecollega's zijn op de hoogte.
    Voor opvang zou ik niet te lang wachten is soms moeilijk plaats te vinden, mijn beste vriendin heeft reeds een plaatsje gereserveerd bij haar onthaalmoeder voor onze spruit. Beter te vroeg dan geen plaats te vinden
  • Ik ben van plan om het mijn mama (+ papa en zus) binnen 2 weken te laten weten als verjaardagscadeautje voor haar.
    De rest van de familie wacht ik af tot 12 weken. Mijn beste vriendin zal het vermoedelijk al eerder te weten komen, het is lastig om er met niemand over te kunnen praten.

Ik vroeg mij ook af hoe lang je best wacht voor een opvangplaats. Ik heb al een kinderdagverblijf op het oog en denk dat ik toch binnenkort een afspraak zal maken. Beter daarna annuleren dan geen plaats hebben zeker.
  • Roosje, ooh leuk ook naar ginds, laat zeker weten hoe je het in port zéland vond wink.gif eerste keer dat jullie daar gaan? Voor ons wel, we hebben al Het Meerdal, Hutteheughte en Erperheide gedaan en viel altijd super mee. Hier ook 2 meiden content.gif onze oudste is 4 en onze jongste 2, benieuwd of we een derde meid erbij krijgen of niet smile.gif
    Marlies, dat zal wel een grote verrassing worden voor je ouders, mooier verjaardagskado is er niet denk ik love.gif eerste kleinkind voor je ouders?

Ik twijfel ook sterk voor opvang nu vast te leggen, ik denk dat ik de echo dinsdag afwacht en dan al eens informeer. Is in de opvang waar onze jongste nu ook gaat dus is wel handig. Ik vrees gewoon dat het nieuws dan snel uitlekt. Wij wachten bewust tot 12 weken voordat we het aankondigen na een miskraam in mei.
  • @Veeke87 ja idd eerste keer port zéland. Wij hebben ook al veel verschillende centerparken gedaan. En proberen elke x wel een ander uit.
    Hopelijk valt deze ook goed mee. Ik laat je zeker wat weten
    Hier begint het buikje al deel te komen love.gifomdat het een 3de is, is dit bij jou ook zo?
    Dus heel lang zal ik het niet kunnen wegsteken, want aangezien we naar centerparcs gaan en dat buikje al begint te komen zal ik het nadat we van de gyn komen en voor we vertrekken naar centerparcs al vertellen aan de meiden.
    Want als mama in bikini zal staan gaak da beginnend buikje niet kunnen wegsteken voor hen astonished.gif, dusja zal het iets vroeger zijn dan ik oorspronkelijk het hen wou vertellen. shocked.gif wou idd wachten tot 12weken voor hen maarja het beginnend buikje en mijn anders slanke lijn steken hier een stokje voor
  • Ik mag mij ook aanmelden 😀 HCG stond op 31 vandaag. Maandag terug bloed laten trekken om te kijken of het goed gestegen is. Utrogestan moet wel fiks verhoogd worden. Uitgeteld voor 8 oktober maar beval sowieso nog in september... Hoor ik dan hier bij of schuif ik naar oktober?
  • Ja, het wordt het eerste kleinkind. Zeker mijn mama kijkt er al lang naar uit om oma te worden.
    Ik ben daarnet de resultaten van mijn bloedonderzoek mogen gaan halen. Alles zeer goed, maar zoals verwacht niet immuun voor toxoplasmose en cytomegalie. Ik werk met kinderen, dus dat wordt extra opletten.
    Ik denk niet dat ik iemand ken bij de kinderopvang die ik op het oog heb, dus ik ga er mij toch op wagen denk ik.
  • Abieke, welkom, tuurlijk mag je hier meeschrijven happy.gif proficiat met je zwangerschap! Moet je dan iets bijnemen voor je waarden? thumbup.gif dat alles goed blijft verlopen, die eerste weken zijn altijd spannend

Roosje, hier ook al buikje te bespeuren, maar ik was mijn kilo's nog niet helemaal kwijt van dz jongste dochter, en in de winter met truien en sjaals is het nog goed te verstoppen wink.gif in bikini kan je idd niet veel meer verstoppen e tongue.gif weten de dochters dat jullie nog een derde spruit willen? Spannend hoe ze gaan reageren happy.gif ze zijn al op een leeftijd dat ze dat goed beseffen e, je zal er wel 2 mini-mama'tjes als helpers aan hebben als kleine broer/zus er is content.gif

Marlies, super dat je waarden goed waren thumbup.gif toch weer een geruststelling e .
    Dat is nog extra bijzonder dan een eerste kleinkind happy.gif weten ze dat jullie aan het proberen waren of is het een complete verrassing? Bij onze oudste dochter was het voor mijn ouders onverwacht,hun reactie was goud waard love.gif

Nog dames die veel last hebben van vermoeidheid? Ik voel me van bij het opstaan precies een zombie, en in de loop van de dag betert het er niet op thumbdown.gif had ik bij mijn vorige zwangerschappen absoluut niet, mijn jongste slaapt ook nog niet door waardoor mijn nachten niet echt veel voorstellen. Hopelijk binnen paar weken energie voor 2 thumbup.gif

Fijn weekend dames!
  • Hoi @Veeke87 , ik nam al 3x per dag utrogestan sinds de iui, gisteren te horen gekregen dat ik moet verhogen naar 5x per dag. Is erg plakkerig en je wordt er supermoe van maar het is voort goede doel...
    Hier vooral last van pijnlijke borsten, zin in zout en supermoe...Aangepast door Abieke op 27/01/2018 10:54
  • Mijn ouders weten dat we graag kinderen willen, maar het duurde langer dan verwacht en ik denk dat ze er niet meer echt achter durven vragen. Maar na een slecht begin van het nieuwe jaar (de papa van mijn mama is overleden), heeft mijn zus eindelijk fulltime werk gevonden en stuurde mijn mama dat ze hoopt dat het nu voor iedereen een beter jaar wordt. Hint hint...

Ik moet zeggen dat ik voorlopig nog niet echt kwaaltjes heb. Ik ben vandaag 6 weken ver, ik weet natuurlijk ook niet wat normaal is of niet aangezien ik nog geen ervaring heb. Ik ben normaal heel vlug misselijk en heel gevoelig voor geuren, maar heb daar sinds ik zwanger ben nog geen last van gehad. Het is precies de omgekeerde wereld smile.gif
  • @MamaBOEBOE , ik probeerde berichtje te sturen om toe te treden int groepje maar denk dat ik iets verkeerd doe...
    @Marlies1987 , elke zwangerschap is anders... Bij mijn zoontje heb ik twee keer overgegeven, bij mijn dochter 14weken aan een stuk...
  • @Veeke87 Ze hebben al paar keer aangeven dat ze er wel nog een broer/zus zouden willen bijhebben, maar we hebben hen niets gezegd dat we aan het proberen waren. De oudste zou er teveel mee bezig zijn en maakt nu een wat moeilijkere periode door waardoor we nu ook gekeken hebben of behandeling bij psycholoog mss geen optie is, ze is nu bezig met kennismakingsgesprekken.
    Maar dat ik er 2 mini mama's zal bijhebben is een zekerheid bigsmile.gif

@Abieke welkom hier en proficiat met je zwangerschap ook een derde zo te lezen op de banner, hoe oud zijn je andere kindjes?

@Marlies1987 zo leuk dan spannend om te zeggen tegen je ouders. En zo zal het idd voor iedereen een beter jaartje zijn

Ik kan soms last hebben van sterkere reuk en moet smorgens weer wat eten ander werkt de maag wat tegen. Maar echte misselijkheid dat ik boven de wc moet gaan hangen kan je het hier nog niet noemen. Wel gevoeligere borsten maar niet zo dat ze al veel gegroeid zijn in vergelijking met vroeger. Bij de dochter kreeg ik een serieus cub meer astonished.gif
    Vermoeidheid mag ik deze keer ook nog niet teveel van klagen,anders moest ik me tegen smiddags wat neerleggen nu valt dit mee. Maar kan nog kwaaltjes bijkomen we zijn nog maar int begin smile.gif

Ja zie dat dan alweer tijd is om te gaan werken na een drukke vm gaan we een drukke nm tegemoet. Tot later dames
  • @Roosje19 , hier is het idd het derde wondertje. Ik heb een dochter die de 5e twee jaar wordt. Mijn zoontje had normaal vier jaar geweest maar is gestorven toen hij 29 dagen oud was... Ik was ingeleid met zwangerschapsvergiftiging en heb en heel zware bevalling gehad. Mijn zoontje is vastgeraakt in mijn bekken en heeft een bloedklonter opgelopen op de verkeerde plaats. Op negen dagen is hij thuis gestopt met ademen, op 29dagen in het UZA overleden. Mijn dochter is op 38 weken geboren met keizersnede. Ik heb twee zware zwangerschappen gehad en beval sowieso terug met keizersnede. Ik hoop ditmaal de 38weken voorbij te gaan (was 37+6 en 38) maar ga er terug vanuit dat ik beval tussen de 37e en 38e week, dus in september...
  • Een vraagje, aangezien het voor de meesten van jullie niet je eerste kindje is, hebben jullie ooit gebruik gemaakt van een vroedvrouw? Naast de gynaecoloog dan?
    Ik heb wat opzoekingswerk gedaan en dit wordt volledig terugbetaald en zou mij (vooral omdat het mijn eerste kindje is) wel wat meer gemoedsrust geven denk ik.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld