Wanneer en hoe vertellen aan familie en vrienden?

• Wanneer en hoe vertellen aan familie en vrienden?

Ik ben eens benieuwd hoe jullie het gaan zeggen?

Wijzelf gaan eind januari aan onze ouders het leuke nieuws vertellen (mijn schoonmama zal uit haar dak gaan want ze maakt de laatste tijd nogal vaak de opmerking 'als jullie een kindje hebben'... wink.gif ). Aan hen geven we een groot rieten hartje met daarop genaaid een fopspeenhanger, slofjes en een handdoekje met 'jullie worden oma en opa'.
    Een paar dagen nadien gaan we eten met onze groep vrienden. Daar laat ik een fles op tafel zetten met een leuk tekstje en een foto van onze hond. Zij zal zogezegd de aankondiging doen tongue.gif.
    Hoe ik het zal zeggen aan de collega' is nog een twijfelgeval....

Op 8 februari gaan we onze eerste echo krijgen en daarna moet ik het wel zeggen op het werk. Ik kom in contact met risicomensen dus zal ik meteen overgeplaatst worden.

Ik verlang om het aan iedereen te zeggen, maar nu is het nog ons geheimpje en dat is ook zo bijzonder....
  • ik ga zaadzakjes maken met daar een boon in
    dan schrijf ik op het zakje gezaaid december / januari oogsten in september smile.gif
  • @Sylverone: creatief idee. Nog nooit van gehoord. Wanneer ga jij het zeggen?
  • hangt af hoe rap ik een buikje ga hebben denk ik smile.gif maar ergens rond de 10 weken denk ik
  • Wij hebben het tegen onze ouders en beste vrienden gewoon verteld. Vorige keer een miskraam gehad dus daarom nu gewoon verteld smile.gif Vorige keer droeg ons zoontje een tutje met 'ik word grote broer' en hebben we gewoon gewacht tot ze het doorhebben.
    Volgende week is onze eerste echo. Daarna gaan we het tegen onze (stief-)broers en (stief-)zussen vertellen, mijn vader en stiefmoeder trouwen namelijk half februari, dan ben ik net 11 weken, en dan vinden ze het niet vreemd dat ik niets alcoholisch drink hihi bigsmile.gif Omdat het nogal veel mensen zijn (ik zelf twee broers en zus, twee stiefbroers en stiefzus en dan mijn man ook nog een zus, en dan ook hun partners nog) ga ik een groepsgesprek aanmaken op Facebook en daar een leuk tekstje in sturen om het bekend te maken smile.gif
    En dan na de volgende echo na twaalf weken, maak ik een facebookpost zodat de rest van de familie en vrienden op de hoogte worden gebracht smile.gif Ik ga een foto maken van mijn zoontje die een pen vast heeft en een checklist voor zich heeft, waarbij alles is afgevinkt. De puntjes van de lijst: geboren worden, kusjes krijgen en harten stelen, leren kruipen, leren stappen, leren praten, GROTE BROER WORDEN! smile.gif
  • Wij hebben het gisteren aan onze ouders verteld. Mijn papa houdt altijd zijn emoties onder controle maar nu had hij toch tranen in de ogen smile.gif

Mijn tante is deze nacht zwangerschapskledij beginnen opzoeken en zei dat ik mijn eerst zwangerschapskleedje van haar zal krijgen.

Ik was echt aan het zweten om het hen te zeggen bigsmile.gif
  • @-Lily- spannend toch he bigsmile.gif gisteren hebben wij het dan aan onze broers en zussen verteld door hen allemaal hetzelfde berichtje te sturen. De reacties waren natuurlijk positief maar blijft toch spannend bigsmile.gif Na een goede 12 weken echo kunnen we het aan iedereen laten weten, en dan dus gewoon via facebook smile.gif Dat is ook altijd heel spannend, vind ik smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld