Septembermama's

• Bij mijn eerste 2 kinderen ook echo met hartje op 6 weken en half ofzo. Nu moet ik wachten tot 9 weken.
  • Oh wat zat ik blij zijn als men eerste echo er is.
    Ik heb hier wel zo een angelsound liggen maar denk dat t nog iets te vroeg is. Voor alle zekerheid nog maar 2 weekjes wachten
  • @Jamima ik kom hier eventjes binnenvallen tongue.gif Een angelsound, kan je die zo vroeg gebruiken? (en mag dat ? )
    heb er ook 1 liggen, maar ik durf nog niet..

Daarnaast , volgens de Gyn ben ik uitgerekend voor 02/09 (dus eigenlijk zou ik hier moeten zitten)
    maar qua eigen telling hou ik voorlopig 29/08 aan en hoop ik dat ons kleintje wat bijgegroeid is tegen de volgende echo smile.gif
  • Hier sinds gisteren hevig hoofdpijn en vlagen van misselijkheid. Tot voor kort had ik hier geen last van.
    Eigenlijk mag ik niet klagen... Zijn jullie al bezig met het zoeken naar opvang?
  • Wij hebben toch al eens gekeken wat we daarvoor in orde moeten brengen. Gaat hier via formulier dat je moet invullen, maar ze behandelen het pas later.
    We willen niet het risico nemen van een andere onthaalmoeder te hebben dan bij de twee oudsten. Ik voel me toch meer op m'n gemak bij iemand die we kennen en waar we ons goed bij voelden. Daarnaast is het ook nog eens vlakbij.
  • @Mintha Awel. Ik twijfel daar dus ook aan. Stel dat je dan niets hoort, maak je je weer ongerust he.

Heb toch maar terug afspraak gemaakt bij de huisarts om bloed te laten nemen. Vrijdagochtend kan ik langskomen. Hopelijk dan tegen maandag mijn uitslag.
  • @Jamima dat niet alleen.. maar is het wel gezond om dat ze vroeg te proberen vraag ik me af... ik weet nu wel al dat het klopt(e).. maar ik durf het precies nog niet gebruiken... uit schrik dat het meer kwaad dan goed doet disappointed.gif
  • Zou dat kwaad kunnen? Nu ja, denk niet dat je al iets kan horen hoor.
    Wat betreft opvang: mijne is in orde. Er woont een onthaal moeder 2 huizen naast mij. Heel tevreden van bij de 2 oudste. Dus even binnengesprongen om te vragen of ze plek heeft en niet van plan is om te stoppen. Dus plek is gereserveerd en als ik positieve echo heb gehad, vullen we papieren in bigsmile.gif. Wou echt niet wachten, want makkelijker kan ECHT niet...
  • Hoe regelen jullie opvang/onthaalmoeder, via kind en gezin?
    Het is ons eerste kindje dus hoe meer info hoe beter

Heb gisteren nog een bloedonderzoek gedaan, hormoonwaarde op een week tijd van 95 naar 1825... Zit dus goed smile.gif
    Volgende week dinsdag eerste echo, ben benieuwd love.gif

• @CaroB Online zoeken, bvb. via kind en gezin en rondbellen naar de onthaalmoeders/creches en afspraak maken.
  • Vorige keer ben ik naar de dienst Gezinsopvang van het ocmw in het dorp geweest. Die hebben mij toen een lijst gegeven van de beschikbare onthaalmoeders.

Hoe zit het bij jullie met het gewicht? Heb de indruk dat ik al 1 kg ben bijgekomen... zal mijn boekje van de vorige keren eens moeten opzoeken of dat toen ook was
  • @godelievefrancois @'mama S' Ok zal ik zeker is doen smile.gif

Ik nog geen kilo bij maar ben een week minder en zorg er nu al voor dat ik niet teveel snoep want heb de neiging om snel bij te komen.
  • @Mintha heb nog eens gehoord en toch best enkel te gebruiken vanaf 12 weken.
    Zullen ons nog even moeten inhouden
  • @Jamima ah dju seg! smile.gif Ik heb de eerste zwangerschap dat rond 10 weken eens gedaan, rond 11 weken eens en rond de 12 weken ook nog eens smile.gif Wel maar een halve minuut eens ik het gevonden had ze.. en 1x per week.
  • @Mintha heb nog eens gehoord en toch best enkel te gebruiken vanaf 12 weken.
    Zullen ons nog even moeten inhoudenJamima @ Vandaag 09:30

moeilijk he, inhouden?

@CaroB: ik snoep eigenlijk niet veel, en heb iets minder eetlust als voordien. Vorige zwangerschappen 9 en 11 kg aangekomen, maar dus al te lang geleden om nog iets van te herinneren...
  • @mama S wat is dat, inhouden ? tongue.gif geduld staat soms niet in mijn woordenboek vrees ik bigsmile.gif
  • Vandaag weer wat last gehad van krampen...elke keer toch een beetje bang dat ze feller gaan worden, maar niet dus, gelukkig...ik weet dat het normaal is die eerste weken, dat ms-kramperige gevoel, maar toch...
  • @Jinse Ik had daar ook veel last van, nu is dat wel beter.

@godelievefrancois Hier is de creche ook al gecontacteerd. We moesten een formulier invullen, en dan staan we op de wachtlijst maar normaal is er wel plaats. Dit was geheel vrijblijvend.

Oei ja had me verkeerd uitgedrukt, ik heb het hartje ook niet gehoord, maar hartritme gezien en mijn man zag op de echo zelf in dat kleine bolletje ook iets flikkeren.

Misselijkheid gaat en komt, is dat bij de rest ook zo? Meestal smorgens maar soms ook eens overdag en dan minder smorgens. Geen lijn in te trekken.
  • Hier sinds vandaag echt hevig misselijk, niet makkelijk om dit te combineren met werk.
  • Weer heel wat nieuwe mama's smile.gif

Morgen eerste echo, ben benieuwd. Vandaag precies eerste dag wat meer energie, hopelijk blijft het zo.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld