Septembermama's

• Hier vandaag echo gehad en het hartje zien kloppen! Het lijkt zo onwezenlijk. Alles gaat prima!
  • @snoet26 bij mij begon het vorige week door te dringen toen ik het hartjezag kloppen. Dan wordt het echt bigsmile.gif

@ikkepot ik heb de paarse doos bij de gyn vorige week gekregen

@godelievefrancois zo zalig, he, dat hartje zien kloppen love.gif
  • @godelievefrancois : oh, wauw...al een hartje zien kloppen! Zalig!
    Ik wou dat wij al zo ver waren... smile.gif

• Kan ook niet wachten om het hartje voor de eerste keer te horen, eerst morgen nog is bloedtrekken om de waarde na te gaan.

Proficiat aan allen!! smile.gif
  • Ik kan pas volgende week gaan om bloed te laten trekken. Nog even afwachten dus...
  • heb net mijn hcg te horen gekregen: 467 hcg. Ik zit vandaag op NOD.
    Nog iemand zo'n hoog hcg?
  • Wat heerlijk al die reacties over kloppende hartjes.
    Wij mogen volgende week donderdag gaan, maar dan ben ik pas 6 weken en 1 dag zwanger, dus ben bang dat we nog geen kloppend hartje te zien zullen krijgen, maar wie weet. Ik hoop het wel. Is toch altijd een hele geruststelling!
    Hier is het trouwens ook gelukt bij de tweede poging. Heb half november mijn spiraaltje laten verwijderen. Eerst een keertje ongesteld geworden en toen meteen raak, ongelooflijk! We hadden rekening gehouden met anderhalf tot 2 jaar, mijn vriend is al 42, ik ben 33. Dus we wilden niet nog al te lang proberen, dan vinden we ons te oud worden. Dit is gewoon een droom die werkelijkheid wordt! Nu hopen dat alles goed gaat!!!
  • @mamavan3meisjes Ik snap wat je bedoelt. Ik ben zelf ook 34 en ik had ook het gevoel van it's now or never als we nog een tweede kindje willen en we zijn dan ook blij dat het vrij snel gelukt is. Dat gevoel is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik wou er zelf toch ook niet te lang meer mee wachten.
  • De eerste keer het hartje horen kloppen lijkt hier nog heel ver weg.. ik hoop dat het dan ook doordringt love.gif

Ik heb de eerste roze zak van babyboom gehad bij de apotheker als ik om mijn vitamines ging. En ik heb me al ingeschreven op de roze doos.. krijg je die dan gewoon in de bus? Of moet je die echt bij een gynaecoloog gaan ophalen?
  • Wow, welkom aan alle aanstaande mama's!
    Ik was gisteren bij onze huisarts voor onze kleinste. Die zit met bronchitis. Ik wou eigenlijk ineens een Bloedtest vragen maar durfde niet en heb dan maar afgehaakt. Met onze vorige zw vroeg hij al of het gewild was of niet (wat een vraag he)

Nu heb ik toch spijt dat ik niet ineens bloed heb laten trekken.
    Wou naar het labo gaan maar zag dat je daar ook een brief van de dokter voor nodig hebt.
  • ik word 37 binnen 2 maanden. Mijn man wordt 33 volgende maand. We kennen elkaar nog maar 1j en 3 maanden. En had gezegd dat ik nog wel een derde kindje wou, maar dat hij moest beslissen. Ik had er nu al vrede mee genomen dat het er maar 2 gingen blijven. Maar hij heeft nog geen kinderen, dus het was voor hem wel anders. Had wel gezegd dat hij tegen eind 2015 moest beslissen of hij wel of niet een kindje wou. Anders word ik echt te oud... astonished.gif
    Maar dus in november was de kogel door de kerk. En meteen raak bigsmile.gif
    We vertelde het aan mijn schoonmoeder en die: "ik moet het zeggen, ik ontplof bijna: uw schoonzus is ook zwanger". Dus ik ben op 10d verschil uitgerekend met mijn schoonzus. Zullen drukke dagen worden voor de schoonouders. Wel leuk. Zij is even oud, en ken haar van op school.
  • Ik heb naar mijn ha gebeld om te vragen of het wel nodig was. Cmv was ik vorige keer al immuun voor en voor toxo pas ik sowieso erg op. Ik dacht dus dat het wel oké zou zijn zo. Maar hij vond het toch belangrijk om bloed te laten trekken en te kijken of alle waarden wel goed stonden.
    Dus heb ik toch een afspraak voor volgende week.
  • met bloedafname weet je ook ineens hoe het met je suiker, vitaminen en ijzer staat natuurlijk, dus kan nooit kwaad. Bij mij was alles prima, alleen was ijzer 185 en bij maximum stond 170... Maar de dokter zei er aan de telefoon niets over, dus weet niet of het kwaad kan
  • dag dames,
    Ik maakte me toch wel een beetje zorgen, al 2 dagen geen echte kwaaltjes meer, niet dat ik ze zo erg heb, maar wel met vlagen misselijk en ben heel moe geweest. Vandaag een testje nog eens gedaan met wekenindicator en die zei dat ik al 5+ weken zwanger ben, dus dat is mooi, want ik heb mijn eisprong nog geen 5 weken geleden gevoeld. Dat betekent dat ik me voor nu even niet meer druk moet maken. Nog even een weekje volhouden en dan mag ik voor de echo gaan!
    Wat duurt dat wachten toch lang...
  • Hier vandaag ook veel minder pijnlijke borsten...en dan begin je ook te denken hé.
    Maar gelukkig weet mijn verstand wel dat die kwaaltjes wat komen en gaan. Dus alles zal wel oké zijn zeker? smile.gif
  • Ook ik heb vandaag een hartje horen kloppen. love.gif blush.gif Wat een geweldig gevoel! Bij ons is het ons eerste kindje, na meer dan 2j proberen zwanger te worden, enkele tegenslagen, IVF enzovoort.

Vandaag voor het eerst ook misselijk geweest, in het weekend was het ook al wel af en toe eens kokhalzen bij een vieze geur. Maar vandaag enkele uren aan een stuk misselijk. Tja hoort er weer bij zeker, amai 9 maanden misselijk dat is echt geen lachertje!
  • Wat heerlijk al die reacties over kloppende hartjes.
    Wij mogen volgende week donderdag gaan, maar dan ben ik pas 6 weken en 1 dag zwanger, dus ben bang dat we nog geen kloppend hartje te zien zullen krijgen, maar wie weet. Ik hoop het wel. Is toch altijd een hele geruststelling!
    Hier is het trouwens ook gelukt bij de tweede poging. Heb half november mijn spiraaltje laten verwijderen. Eerst een keertje ongesteld geworden en toen meteen raak, ongelooflijk! We hadden rekening gehouden met anderhalf tot 2 jaar, mijn vriend is al 42, ik ben 33. Dus we wilden niet nog al te lang proberen, dan vinden we ons te oud worden. Dit is gewoon een droom die werkelijkheid wordt! Nu hopen dat alles goed gaat!!!mamavan3meisjes @ Gisteren 21:20

wij hebben het hartje toen al zien kloppen, gyn laat het niet horen omdat dat schadelijk is voor je ukje
  • Ik heb nochtans al een hartje horen kloppen op 6 weken en een paar dagen, bij m'n vorige zwangerschap.
    Het zal van gyn tot gyn verschillen zeker?

Mijn kindjes zijn trouwens helemaal gezond hoor! wink.gif
    We weten enkel niet van wie we toen het hartje hebben horen kloppen, want de gyn heeft toen gemist dat het er twee waren. Dat kwam pas met de volgende echo uit.
    Ik ga hem nu deze keer met de eerste echo verplichten om goed te zoeken hoor! tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld