Septembermama's

• @Demi als ik 28j zou zijn, zou ik die nipt test ook niet meteen doen. Maar aangezien ik in de risicogroep zit... Ik dacht dat de voorzorg ook enkel terugbetalen ALS je in die risicogroep zit?
  • @Jamima : echt ellendig hé, die misselijkheid...Bij m'n vorige zwangerschap ben ik 9 maanden lang met ups en downs misselijk geweest. Ik hoop dat me dat nu bespaard wordt hoor. Volgens de ha lag dat toen aan het feit dat je met twee beebjes ook een dubbele portie hormonen te verwerken krijgt. Maar als ik dat nu zo bekijk, waren mijn waarden bij het bloedonderzoek nu veel hoger dan toen. Maar nu mag het na de 12 weken echt wel gedaan zijn hoor...liefst nog vroeger natuurlijk!
  • Sorry dat ik even kom inbreken! Ik wou enkel even meegeven dat Partena per zwangerschap € 150 terugbetaald van de NIPT (kost € 380), dus niet enkel als je in de risicogroep zit smile.gif. (Aangezien het bloed wordt afgenomen bij de moeder, moet zij uiteraard wel aangesloten zijn bij Partena)
  • @Lizzy : zo erg om te horen! Veel sterkte sadhug.gif

Ik ben dinsdag op echo geweest. Mijn ukje is al 3 cm, en was volop aan het bewegen. Zo zalig om te zien love.gif
    Van de nipt test, ga ik afwachten wat de gyn mij aanraad. Binnen 2 weken moet ik terug voor de nekplooimeting.
  • @'mama S' het klopt dat de voorzorg de test alleen terug betaald als je een risicomama bent of bij afgifte van een bewijs dat de combinatie een kans van minder al 1op300 aangeeft .

Ik geloof dat het is vanaf 36 jaar
    Na een vorige downzwangerschap .
  • @Jinse oh jij hebt een tweelingske. Zo schattig. Maar idd ze zeggen dubbel zoveel hormonen, dubbel zoveel last hihi. Voor zover ik weet zit er gelukkig maar 1ntje in lol. Al telt die al wel voor 2 precies urggghhhh.

Hop naar de 12 weken en hopelijk GEEN misselijkheid meer. Bahbah
  • @Jamima : ja, schattig op een ander hé! tongue.gif
    Hier hebben we er op de echo ook maar eentje gezien deze keer. Was wel een grote opluchting, want mijn waarden stonden zo hoog dat de ha onmiddellijk dacht aan weer een tweeling. Snel snel echo gehad op aandringen van ha (en voor mijn gemoedsrust) en er was maar één vruchtzakje te zien met één iniminidingetje wat ofwel het dooiertje of het vruchtje was...Oef! tongue.gif
  • @'mama S' Ja, als je in de risicogroep zit is het anders natuurlijk, maar bedoelde dat als je daar niet toe behoort, het geen must is tenzij er aanwijzingen zijn (voor mij he, ieder beslist voor zichzelf).
  • Vind het wel erg dat er maar 2 ziekenkassen dat terugbetalen en de rest niet. Dat ze het dan beperken tot de risicogroep maar toch terugbetalen. Voor ons is het nu geen aderlating, die 390 euro. Maar kan me inbeelden dat het voor sommigen toch een te grote kost is en dat ze het daarom niet doen. Zelfs niet bij risico's
  • @Jinse hihi, kan het geloven. Ik denk dat het een serieuze organisatie moet zijn met tweelingskes. Mijn man werkt meer dan hij thuis is dus zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Maar toch als ik er dan twee zie vind ik t zo lief. heart.gif
  • Fieuw... vandaag 10 weken en mijn buik is al meeeega . ..
  • @'mama S' het hoeveelste kindje is het voor jou?
    Ze zeggen altijd dat je met een tweede/derde/... het sneller ziet he...

Hier is er nog niks te merken aan mijn buikje...gelukkig maar, want we willen het echt nog wel even voor onszelf houden.
    Maar na de 12 weken en nekplooimeting mag het snel zichtbaar zijn, want dan wil ik er mee pronken ook! content.gif
  • Hallo allemaal,

Ik kom mij graag bij dit groepje toevoegen.

Na een jaartje proberen, wat we niet verwacht hadden want van ons dochtertje was het onmiddellijk raak, durf ik te zeggen dat het ons eindelijk gelukt is!
    Heel onregelmatige cyclussen gehad waardoor ik pas na 2 weken overtijd te zijn, positief testte.
    Ik ben kleuterjuf van beroep en direct verwijderd. Negatief omwille van sociale contacten die toch serieus wegvallen, positief omdat ik echt geniet van elke dag een flinke dut te doen.

Afgelopen woensdag echo gehad, dacht toen 8 weken te zijn maar gynaecologe schatte het op 7 weken, uitgerekend voor 21 september.
    Hopen dat alles goed gaat want al mijn collega's zijn al op de hoogte en vind ik toch een risico zo voor de 1ste 12 weken.

En verder hebben wij een huis gekocht waar serieus wat verbouwingen aan moeten gebeuren, toch een beetje stress of ik met baby'tje daar onmiddellijk kan gaan ipv nog in ons appartementje...
  • Ha nog iemand die dan 2x de 7weken mag doodmaken, vind dat irritant!
  • @'mama S' Hier hetzelfde, 10 weken gepasseerd en al een duidelijke buik. Nu weekje verlof dus 11 weken tegen dat ik weer ga werken en dan zullen zelfs de verdoezelende kleedjes het zichtbaar maken vrees ik...
  • @Tiii : je beebje gaat er niet vroeger of later door komen hé... wink.gif

@Nele_84 : krijg jij dan geen administratieve taken op de school? Ik ken verschillende mensen die ook uit hun klas verwijderd werden, maar dan toch zich nuttig konden maken op een andere manier...
  • Nee, krijg geen andere opdrachten.
    Mja, begrijp dat dat moeilijk te vatten is hoor.
    Ze zijn nu zelfs strenger geworden: zelfs als je cmv positief bent, wordt je bij ons thuis gezet omdat dit tijdens de zwangerschap toch nog opnieuw kan doorbreken.
  • inderdaad. Hier ook 10 weken en je begint het toch al wel te zien. Bij ons eerste kindje duurde dit echt wel lang. Heb toen denk ik tot 5 maanden mijn gewone broeken aangehad en nu beginnen ze al te spannen...
  • @Nele_84 : ik begrijp dat wel hoor, ik bedoel het niet 'verwijtend'... wink.gif
    Maar 't is lang om thuis te zitten hé. Tijdens mijn eerste zs heb ik ook het merendeel thuisgezeten en op de duur loop je wel de muren op hoor.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld