Septembermama's

• Ik ga in gasthuisberg om consult. Krijg je 3 echo's. En nog een inwendige op 9w een intake op eigen kosten, als je dat wil. Ik dacht dat er maar 3 worden terugbetaald.
    Ik mag maandag gaan. Ben dan normaal net 9 weken. Begin nerveus te worden.
  • Hallo allemaal, ik heb 9 februari mijn eerste echo. Duurt me nog te lang.
    Maak me best wel zorgen heb vooral aan de avond zo wat krampen in onderbuik en had daarnet best wel wat witverlies weet niet meer van mij n eerste zwangerschap of dit normaal is.
    Heeft hier iemand ervaring mee?
  • Ik had de eerste weken veel witverlies, deed 2 nieuwe inlegkruisjes per dag. Nu ook nog wat, maar al minder. Had ook buikkrampen, blijkbaar geen probleem, was eerste wat gyne vroeg: niet teveel buikpijn?
    Wel eerste zwangerschap hier.
  • @'mama S' : mijn gyn doet elke keer een echo. Maar er zijn een aantal keren dat we meer betalen, dat zijn de keren die terugbetaald worden.
    De andere keren krijg ik ook echo, maar betalen we gewoon minder.

@Evaatje : ik heb ook opmerkelijk veel witverlies. Ik kon het me ook niet herinneren van de vorige keer. Maar blijkbaar ben ik dus niet alleen en dat stelt me wel war gerust.
  • Mijn buikje is ondertussen al echt goed zichtbaar. Sinds dit weekend passen mijn jeansbroeken toch niet meer echt zoals het moet (dan maar oplossen met een rekkertje wink.gif). Toch vind ik 8 weken nog een beetje vroeg om al een buikje te hebben. En aan mijn borsten (die ook al bijna een cupmaat groter zijn) kan ik echt niet wennen.

Ik ben zo goed als de klok rond misselijk. Eten geeft inderdaad eventjes verlichting, maar al snel komt het misselijke gevoel terug. Nog even doorbijten zeker. Ik hoop zo hard dat na de drie maanden dat gevoel toch wat afneemt (en tegen wat meer energie zeg ik ook geen nee happy.gif)

Dit weekend het oei ik groei negen maanden dagboek gekocht. En ik vind het fantastisch om in te vullen. Voor ons lammetje later ook echt een leuke herinnering.
  • @Minime : ik ben ook de klok rond misselijk en eten verlicht het eventjes , maar niet voor lang he. Het is een rotgevoel, maar langs de andere kant ben ik wel blij, ergens teken dat het toch goed zit , toch? Door dat misselijk zijn heb ik met momenten geen eetlust, zoals gisterenavond, we gingen een filmke zien, ik neem 2 yochurtjes en een fleske fruitsap (had ik zo'n zin in ), maar die yochurtjes zijn terug de ijskast in gegaan, het ging gewoon niet. Warme maaltijd gaat ook niet, tenzij het pasta/rijst is, maar patatten, neeee mijn maag keert al bah ! liever een banaan dan (die gaan er heel goed in de laatste tijd haha).
    Moet jij overgeven? want dat heb ik tot hiertoe niet, enkel dat misselijk gevoel. Ik neem mijn omnibionta (vitaminen) in de namiddag in omdat ik een tijd geleden gelezen had dat dat het beste is, want anders kan het tot misselijkheid leiden.
  • @ikkepot ik leef ook op yoghurt en pasta momenteel! Ik heb geen zin in iets anders momenteel. En fruit. Ik heb kant en klare lasagne gekocht die ik in kleine porties ga invriezen om tussendoor te eten, hopelijk smaakt dit ook.
    Morgen moet ik terug gaan werken, 3 dagen ziek thuis geweest en vandaag is mijn vrije dag. Ik heb nog steeds niets van energie. Op m'n werk weten ze nog niets en dat wil ik nog even zo houden ... Duimen dat het lukt. Ik ben niet constant misselijk gelukkig, enkel serieus ongemakkelijk gevoel, slechts 3 keer misselijkheid geweest waarvan ook 2 keer effectief moeten overgeven.
  • @Minime ik heb nog geen buikje, alles past gelukkig nog! En dat mag nog even zo blijven aangezien ik zo lang mogelijkheid wil zwijgen
  • @blub: Op mijn werk weet bijna iedereen het ondertussen. Ik werk in een kinderdagverblijf (als verantwoordelijke dus mag wel blijven werken) maar mag door een tekort aan antistoffen niet in de leefgroepen komen. Ik ben nogal vrij sociaal dus dat viel wel op wink.gif. Tijdens een vergadering met lunch moest ik ook moeilijk doen omdat alle broodjes rauwe groenten hadden. Dan valt het natuurlijk wel op. Zeker als ja dan ook nog een beginnend buikje hebt, dat je nog moeilijk kan verstoppen.

@ikkepot: Overgeven moet ik gelukkig niet. Ik kan nog steeds zo goed als alles eten, al spant mijn eten vaak na een half bord wel al tegen.
  • Vandaag het slechte nieuws gekregen dat het kindje niet meer is verder gegroeid, hartje niet meer klopt. En dat na meer dan 2j proberen. We zijn er het hart van in. Veel succes voor alle anderen.
  • @Lizzy wat vreselijk nieuws! Veek sterkte, en niet opgeven he
  • @lizzy veel sterkte meid. Hoever was je? Waren je symptomen dan ook gestopt?

Mijn broeken kan ik nog wel aan, maar ik kan het niet meer verdragen dat het zo spant, man , ik ben pas 6w en dat begint al haha
    Ik ben nu een paar dagen thuis, ik moet pas vrijdag terug gaan werken, ik kijk er tegenop eerlijk gezegd, ik heb niks energie. het is nu 12u14 en ik heb enkel gestofzuigd vanochtend , voorderest in de zetel gelegen, voel me zo misselijk en slap. Een werkdag is van half 9 tot 18 (9u en half) en je loopt heel de tijd rond, zit geen 5min stil, enkel dus 15min in de voor en in de namiddag en dan 30min smiddags. Vorige week was ik nog niet zo misselijk, dus ik ben benieuwd hoe ik die dag ga overleven. Nu heb ik dus ook geen honger, deze ochtend half kommetje cornflakes en dat is het , daarnet flesje fruitsap. Vorige week zat ik nog in vreetbuien haha, zo'n verschil.
  • @Lizzy enorm veel sterkte gewenst. Vind het verschrikkelijk nieuws cry.gif
  • Voorzichtig voeg ik me ook toe aan het de septembermama's

Hoi allemaal,

Ik weet het al een week of twee nu, maar eerder durfde ik me niet toevoegen, ik heb namelijk voorheen twee miskramen gehad en was enorm onzeker over ons bolleke. Door mijn 2 eerdere miskramen mocht ik op 5weken al voor een eerste echo gaan en daarop was enkel een vruchtzakje en het dooiertje te zien. Ik was enorm ongelukkig toen ik dat hoorde want ik dacht dat het weer mis zou gaan.

Vandaag moest ik voor de tweede echo gaan, het zou erom spannen, vandaag was het dag dat we het gingen weten, ging ons bolleke te zien zijn, of zou het toch weer mis gaan... Maar toen ik dat kleine scampi achtige vormpje zag en dat enorm luid kloppend hartje hoorde was ik zooooo blij!!! thumbup.gif

Ik hoop dat ons bolleke sterk blijft en mag uitgroeien tot een gezond babyke candle2.gif

@Lizzy Het is echt verschrikkelijk om dat te moeten meemaken, ik wens jullie heel veel sterkte toe sadhug.gif
  • @Evaatje hoi hoi,

ik ben nu 7weken en moet zeggen dat ik toen ik 5-6weken was ook heel veel krampen (zoals menstruatiekrampen) had, ik bedacht me gisterenavond dat ik dat al een twee à drie dagen niet meer heb nu. Dus ik denk dat het vrij normaal is dat je krampen hebt (zou het uitrekken van de baarmoeder zijn)
    Voor mij is dit mijn eerste zwangerschap na twee miskramen dus elke keer als ik die krampen had had ik heel veel schrik, ik verwachtte elke moment bloed te zien.
    Maar dat ik niet gebeurt en vandaag op mijn echo zat een mooi klein vruchtje met een stevig kloppend hartje... Probeer je niet teveel zorgen te maken wave.gif
  • Ik was 8,5 weken. Ik had al een echo gehad en kloppend hartje gezien op fertiliteit op 6,5 weken. Het zou rond 7 weken gestopt zijn met groeien en hartslag. Ik had nooit veel symptomen. Even wat misselijk geweest, voor de rest was ik moe en af en toe wat gevoelige borsten. Maar niet heel de tijd. Nu voel ik me nog altijd hetzelfde. Moet pilletjes opsteken om miskraam op te wekken en dan zal het wel allemaal minderen. Op zich was er waarschijnlijk iets mis en heeft de natuur gewoon ingegrepen. Maar bij ons duurt het weer maanden vooraleer ik een nieuwe IVF poging kan doen. Dat maakt het gewoon nog zoveel erger. Weer spuiten zetten, weer elke week naar het ziekenhuis, pijnlijke ingrepen om dan weer te horen dat het waarschijnlijk weer niks is. Pff. zie het niet rooskleurig. Ik duim mee dat niemand dat hier moet meemaken. Veel succes nog allemaal. Groetjes
  • @Lizzy Het doet me verdriet dit te horen. Je zat ongeveer gelijk met mij. Héél veel moed en sterkte. Hopelijk kan je veel liefde en warmte vinden bij jouw partner en familie en goede vrienden.
    Ik hoop van harte dat jullie alsnog snel een lief wonder mogen verwachten in jullie leven. Dikke zoen!
  • ik had gisteren mijn eerste echo. Alles was in orde, en inderdaad was ik net 9 weken. De vroedvrouw zei: omdat je net gestopt was met de pil zal het waarschijnlijk korter zijn, dus niet verschieten als ik nameet. Maar omdat ik dus exact op 4 weken voelde dat ik zwanger was, zat ik er pal op.
    's avonds ook maar meteen pijnlijkste telefoontje gedaan: mijn vriendin die al 7j geprobeerd heeft, operaties, IVF, ISCII, ... en net alles heeft opgegeven. Ik vind het moeilijk om blij te zijn als zij zo een verdriet heeft. candle.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld