Septembermama's

• Zo erg @Mintha, veel sterkte!
    Geef de hoop niet op!!!
  • Oh @Mintha zo erg, dikke knuffel!
  • @Mintha: zo erg! Vind het verschrikkelijk voor je! Veel sterkte sadhug.gif
  • @Mintha Ooh nee! sad.gif Veel sterkte! Jullie verdienen het zo! sadhug.gif
  • Hallo allemaal,

Eerst en vooral dikke proficiat aan alle kersverse zwangeren.
    Hiermee wil ik me toevoegen, ik ben uitgerekend voor 27 september. Dit zou mijn tweede kindje moeten worden.
    Gisteren positieve test gedaan dan gisteravond bloed laten trekken vanmorgen uitslag gehad, hcg 2537 ben 5 weken ver.
  • Welkom Evaatje smile.gif

Hier weer zo moe, is het nog geen weekend wink.gif En die maag he, is ze stilaan nog niet gewend aan al die hormonen?!
    Ondertussen hebben de kinderen de plaatselijke tamtam al goed aan het werk gezet, vandaag nog gefeliciteerd door een van de juffen van de kleuterschool. Doet vreemd wink.gif Op mijn werk nog steeds niet verteld, misschien morgen, ik zie wel hoe mijn hoofd (of moet ik zeggen maag) draait wink.gif
  • Van eerst niks te hebben heb ik nu alles. Smorgens misselijk,s'middags moe,dan gaat t even en Savonds weer misselijk. Voel me echt een vod. Wil kunnen genieten van men kleintje. Maar op deze manier....zucht....lukt t niet. En dat f......ng oor zit nog steeds dicht. Word er echt helemaal gek van. Heb al zoutwater oplossing gaan halen om t spoelen in de hoop dat die slijmen oplossen rond men trommelvlies. Maar tot nu toe nog geen succes
  • Hier ook misselijk vooraleer ik gegeten heb in de ochtend.. wat zijn jullie 'oplossingen'? Direct iets eten na het opstaan (stukje brood of zo) lijkt bij mij niet echt te werken.. sad.gif ik moet meestal een tweetal uur geduld hebben en af en toe een stukje brood eten en wat water drinken vooraleer het wat over gaat, wat niet echt aangenaam is als je eerst een halfuur op de tram moet en daarna meer dan een uur op de trein (wat alles nog erger maakt).
  • @Mintha Ik lees hier toevallig eventjes mee en zie net het slechte nieuws. Verschrikkelijk... ponder.gif Woorden schieten te kort. Veel sterkte sadhug.gif
  • @snoet26 ik eet voor dat ik opsta in bed al twee beschuitjes. Het helpt een beetje. Water drinken helpt ook, plat uiteraard. Ik moet ook eerst nog klein uurtje op trein zitten en met momenten is dat hel. Altijd zakje bij de hand hier.
  • Hier ondertussen ook met vlagen wat misselijk... Vooral bij bepaalde geurtjes eigenlijk... Bah!
  • @godelievefrancois Ik moet ook elke dag met de trein naar Brussel en da's idd soms de hel. 's morgens vroeg met al da volk en die warmte in de trein. Heb me ook al misselijk en benauwd gevoeld...

Nu sukkel ik serieus met mijn rug. ik heb een serieuze blokkage en jammer genoeg mag ik mijn rugmedicijnen nu niet innemen. Dus zal ik naar de kiné mogen. Hopelijk is het snel beter, want in bed liggen doet zelfs pijn...

Wij zijn wel dinsdag voor de eerste keer naar de gyneacoloog geweest. Hartje horen kloppen en kindje gezien. Toch leuk!!!

groetjes
  • Ik mag niet klagen. Amper misselijk. Eens 2x s nachts. Maar verder niet echt. Wel moe en als ik 's avonds zonder beha in de zetel lig en weer opsta... auwie... dan wegen die als lood en pijn dat dat doet...
  • @Annie1 leuk voor jullie love.gif

Hier helpt er ook niet veel tegen de misselijkheid behalve uitzitten tot t vanzelf overgaat.
    Nog drie keer slapen en kan ons kindj gaan bewonderen.....
  • Ik heb ook vlagen van misselijkheid, maar nog maar 2 keren moeten overgeven gelukkig. Voor de rest nog steeds moe, en verkouden.

Ik ben jaloers op iedereen die al kloppend hartje heeft gezien/gehoord! Ik kan pas op 24 februari naar de gynaecoloog. En mijn huisarts is tegen onnodige echo's ...
  • @Blub : jij moet nog een maand wachten? maar je bent nu al dik 7 weken? Wilden ze geen eerdere echo dan 12w geven misschien? Wat je ook kan doen is zo'n 3d echo (pretecho) laten nemen.
  • Mijn gynaecoloog is met verlof, en volgens mijn huisarts is het echt niet nodig eerder een echo te nemen. Via bloed analyse kan de groei perfect opgevolgd worden. Elke maand een echo is nergens voor nodig, maar hier in België wordt dat zo goed als standaard gedaan. Volgens mijn huisarts doen gynaecologen dit enkel om ons plakboek te vullen smile.gif en omdat elke zwangere vrouw dit wil natuurlijk.
  • Ik heb ook geen wondermiddeltjes tegen de misselijkheid, anders was ik ze al weken aan het gebruiken wink.gif
    Ik heb heel de dag door last van mijn maag, wel minder pijnlijk dan de voorbije weken, maar nog steeds lastig. Het lijkt alsof ik de hele dag door zou moeten eten om mijn maag tevreden te stellen maar dat gaat natuurlijk niet, en bijna direct na het eten is die last er weer...
    Je eet best geregeld iets kleins, niet dat dat de misselijkheid doet overgaan bij mij, maar het voorkomt wel erger. Zo eet ik nu bvb in de loop van de avond nog eens een boterham en wat later nog een platte kaas ofzo, al is het maar om de nacht niet met een lege maag te starten in de hoop dat het dan 's morgens niet te erg is. Ik kan ook 's morgens niet direct eten (maar dat is ook zo als ik niet zwanger ben), mijn maag moet precies nog wakker worden dan wink.gif Normaal heb ik daar geen probleem mee, maar nu is het wel extra lastig natuurlijk.
  • Hoi,
    Terug van eerste gyne-bezoekje, op van de zenuwen, maar was inderdaad onnodig, want alles was in orde.
    Wel een klein weekje, 5 dagen, minder ver dan berekend was, dus nu 6w5d. Maar gyne zei dat dit heel normaal was, zeker bij korte tijd na stoppen van anticonceptie. Hartje zien en horen kloppen 😍, zag er heel goed uit zei de gyne, ze zei met die eerste echo nog slechts 5% kans op miskraam, omdat dooierzak zo goed was. Allemaal geen verstand van maar opgelucht!!! Abnormaal!! 😀 dank je voor het duimen! Dus verwachte datum is intussen 25 september geworden, banner en lijstje zal ik aanpassen smile.gif
    Volgende echo 5 maart!
  • @Blub : ik heb deze week toch plots een echo gekregen, maar ook nog geen kloppend hartje gezien...groei was goed, maar gewoon nog te vroeg...Nog meer dan twee weken wachten dus... Duurt toch zo lang he!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld