Vraagjes over ditjes en datjes

• Vraagjes over ditjes en datjes

Hey hey !

Ik heb een vraagje , hoe andere koppels dit doen bigsmile.gif
    Als ik net ben bevallen , dan gaat mijn man de geboortekaartjes en doopsuiker regelen. Tegen dat de mense hun kaartje hebben en eventueel een cadootje hebben gekocht van de lijst zijn er al een paar dagen om. Kan ik dan beter niet wat papflesjes enz gaan halen voor de eerste dagen.
    En een box/park moeten we dat al op voorhand gaan halen ?
    Het is ons eerste kindje , valt het op bigsmile.gif
  • Misschien wel praktisch indien box of bedje al klaar staat wanneer je thuiskomt met je baby'tje. Flesjes koop ikzelf niet vooraf maar zullen op de babylijst staan. Ervaring leert dat dit snel wordt genomen van de lijst want het is iets dat je snel gebruikt.Wordt bij ons wel het derde ventje, maar heb flesjes allemaal weggegooid, het beste was er af 😉 Bij de vorige bevallingen heb ik telkens wel enkele flesjes van het ziekenhuis meegenomen, dit zijn normaal wegwerp flesjes zo had ik zeker een fles waarvan ze wilden drinken 😊 Indien de flesjes nog op de lijst staan de dag dat je naar huis gaat, kan je man die nog gaan halen voor hij jullie komt halen.

waar ga jij bevallen? Ik heb gezien dat je van stabroek bent, ik woon in ekeren. Oorspronkelijk ben ik van hoevenen!
  • @I** Bedankt voor je reactie ! Het bedje zal zeker al klaarstaan ! Wij beginnen binnenkort aan de baby kamer bigsmile.gif Wij wonen nu eigenlijk in Hoevenen ! en ik ga bevallen in klina. Het is redelijk dichtbij en mijn gyn zit daar tongue.gif Ga jij ook bevallen in klina ?
  • Ik ga ook in Klina bevallen! Gyn zit daar ook. Al 2 keer heel tevreden van geweest en goede verzorging gekregen. Enkel eten is wat minder, maar dat zal wel in elk ziekenhuis zijn wink.gif
    Kamertje staat bij ons al klaar, maar dat is omdat onze jongste onlangs verhuisd is naar de kamer van zijn grote broer. Kamertje kon dus gewoon blijven staan, lekker gemakkelijk.
  • Ik zou in ieder geval 1 flesje in huis halen.onze kindjes dronken de eerste dagen uit een klein limonadeflesje ipv uit zo'n grote papfles.ze dronken nog maar zo weinig en hadden nog maar een klein mondje.als je die nou gewoon vast in huis haalt en een wat luxere flessenset via de geboortelijst krijgt.
    zo'n limonadeflesje komt altijd nog wel van pas en kost maar een paar euro.
    de box stond hier vanaf 36 weken al klaar.ik legde onze kindjes al een dag na de bevalling in de kinderwagenbak in de box en ging zelf lekker op de bank.
  • Dan zullen wij nog een paar flesjes moeten gaan halen bigsmile.gif en de box !
  • Zijn flessen zowiezo niet iets wat je liever zelf uitkiest? Of staat er op de geboortelijst ook het merk en type wat je wil?
    Er zit namelijk erg veel verschil in flessen en een goed ventilerende fles en goede speen zijn enorm belangrijk.
    Ik heb een aantal miskopen gehad en wil nog maar een soort fles.dat is wel iets waar je je in moet verdiepen.
    Hetzelfde met een kinderwagen. Superlief en royaal als bv de ouders die kado willen doen, maar ik zou niet graag hebben dat iemand anders voor mij een kinderwagen uitkoos.
    Ik wil niet ondankbaar overkomen maar met bepaalde soorten zou ik echt geen plezier mee hebben en je bent toch erg afhankelijk van dingen als flessen en kinderwagens.
  • Als je een babylijst gaat leggen in België, dan kies je echt zelf je flesjes, kinderwagen, kleertjes ... uit. Deze worden door de winkel opzij gehouden en wanneer familie/vrienden een cadeau kiezen van de lijst, is het exact hetgene jij gekozen hebt! Foute cadeaus worden dus vermeden, tenzij de mensen iets kopen dat niet op de lijst staat natuurlijk. bigsmile.gif
  • Oké, bedankt voor de uitleg l*** smile.gif
    Leuk en handig systeem thumbup.gif
  • Ja is echt een handig systeem :bigsmile.gif ik dacht dat in Nederland hetzelfde systeem werd gebruikt. Ja dan kan je wel veel 'verkeerde' dingen krijgen !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld