Rugpijn!

• Rugpijn!

Dag dames,
    Het is alweer een tijdje geleden, ik hoop dat ieders zwangerschap goed verloopt!?
    Ik heb verschrikkelijk rugpijn, alle truukjes die ik heb geleerd werken niet (vooral bekken kantelen).
    Vanavond bleef ik bijna geblokkeerd staan, had veel moeite de ene voet voor de ander te zetten! Dan maar weer paracetamol maar ik houd er niet zo van om pillen te slikken...
    Ben ik de enige?
    Iemand ideetjes?
    Ik ben reeds zo'n 6kg aangekomen...
  • hier valt de rug momenteel nog mee enkel als ik lang op een plaats moet blijven staan, is het een ramp.
    Ik heb fibromyalgie dus ik maak mij geen illusies ... het komt wel nog.
    Ik heb momenteel eerder last in mijn heupgewrichten, diep in mijn linkerlies soms echt steken.

Gelukkig blijft de weegschaal hier een beetje stabiel, want ik kan het mij gewoonweg niet permitteren om 20 kilo bij te komen want ik ben sowiso al wat aan de ruime kant.
    Ik hoop dat het bij de 12 kilo van zoals bij de vorige twee blijft, maar deze keer is het een zomerkindje dus warmte = gezwollen voetjes en vocht ophouden.
  • ik heb er nu gelukkig nog geen last van,maar de vorige keren had ik op het eind veel last van mijn bekken.het schoot mij dan in het been,waar ik dan niet meer op kon staan.en dan stond ik daar shocked.gif.
    ik heb toen een kruk van mijn oma geleend.als het me dan weer in mn been schoot hinkte ik naar de kruk en kon daarop leunend nog redelijk uit de voeten.verder loonde rust ook goed.bij de vierde zwangerschap heb ik het bewust rustiger aan wilde,omdat ik dat niet weer wilde,en volgens mij heeft dat wel geholpen.
    maarja,vooral met meerdere kinderen moet je soms gewoon even door.als ik bezig was om de kinderen naar school te helpen,of ik moest ze ophalen,dan kon ik niet gaan zitten.dus dan maar een kruk goofy.gif.
  • Ik heb momenteel ook geregeld pijn laag in de rug en in mijn bil. ik vermoed dat dit ook van de bekken voortkomt.
    Hopelijk wordt het niet direct erger.
    hebben jullie soms tips om de rug of bekken wat te sparen?

• Ik heb te vroeg gejuicht, sinds 2 dagen heb ik ook last van mn onderrug en heb ik al een paar keer vastgestaan, met een been dat niet meer wil surprised.gif.
    Poncha, , dingen waar je op moet letten zijn:
    Niet teveel bukken
    Niet zwaar tillen
    Benen naast elkaar houden met staan, zitten en liggen. Dus niet je benen of voeten over elkaar leggen.
    Met op de zij slapen kun je je bekken stabiliseren met een kussen tussen je knieƫn.
    Als de pijn bij mij weer minder of weg is heb ik de neiging om alles weer te gaan doen.
    Maar dat moet ik dan ook direct weer bezuren en me weer aan bovenstaande tips houden om er weer vanaf te komen.
    Ik probeer het nu dus zoveel mogelijk constant zo te doen, maar dat is wel lastig.
    Ik ben pas 18 weken en dan nu al dingen laten down.gif.
    Maarja, ik wil wel graag blijven genieten, dus ik zet me er maar overheen en heb me voorgenomen om het nu
    Alvast officieel rustig aan te doen. pregnant.gif
  • Heb ook al eventjes last van mijn onderrug. Vooral als ik ben gaan werken (veel heffen en korte afstanden). Dan kan ik mij s avonds niet meer verleggen in bed. Een positioneringskussen werkt wel goed. S morgens sta ik dan op en die pijn is over. Hopelijk blijft het zo, is nog draaglijk tot hiertoe.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld